Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu
26.6.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Volkswagen rozšiřuje nabídku vozů o modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel, které jako první na světě kombinují přímé vstřikování s přeplňováním u motoru upraveného pro spalování stlačeného zemního plynu. Hlavní předností je samozřejmě hospodárnost a nízká úroveň emisí CO2 (české ceny).
Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzin je zaručena bezproblémová mobilita s dojezdem až 940 km s nízkými provozními náklady.
Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje výkon 150 koní (110 kW) při 5500 1/min a točivý moment 220 N.m v rozpětí otáček od 1500 do 4500 1/min. Výkon umožní řidiči dosáhnout nejvyšší rychlosti 210 km/h se zrychlením z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy.
Kromě motoru na zemní plyn dostaly Passaty s označením TSI EcoFuel k výbavě modelů Business obsahující bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin a kožený volant navíc také kontrolu poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a multifunkční ukazatel „Plus“, s ukazatelem vhodného převodového stupně u mechanické převodovky.
Verze s dvouspojkovou převodovkou DSG vystačí s pouhými 4,4 kilogramy zemního plynu na 100 km, zároveň se jako prvnímu vozu střední třídy podařilo prolomit hranici emisí CO2 120 g/km.
Motor TSI EcoFuel spaluje primárně zemní plyn a na benzin přechází automaticky až po vyprázdnění nádrží na CNG. Obě paliva se tankují samostatnými plnicími hrdly pod společným víčkem na obvyklém místě karoserie. Tři ocelové nádrže pojmou 21 kg zemního plynu, rezervní nádrž na benzin má objem 31 litrů. Celkový dojezd je 940 kilometrů (480 km na CNG a 460 km na benzin). Veškeré nádrže jsou v bezpečných zónách pod podlahou zadní části vozu, takže nijak neomezují velikost prostoru pro posádku a zavazadla.
V Čechách se model Passat EcoFuel prodává výhradně ve výbavě Business. Limuzína s šestistupňovou mechanickou převodovkou stojí 724 600 Kč, kombi Variant je za 764 100 Kč. K dispozici jsou i vozy se sedmistupňovou převodovkou DSG, jejichž základní cena byla stanovena na 773 900 Kč, resp. 813 300 Kč.










Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
K mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 2 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 4 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 5 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 7 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva