Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu
26.6.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Volkswagen rozšiřuje nabídku vozů o modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel, které jako první na světě kombinují přímé vstřikování s přeplňováním u motoru upraveného pro spalování stlačeného zemního plynu. Hlavní předností je samozřejmě hospodárnost a nízká úroveň emisí CO2 (české ceny).
Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzin je zaručena bezproblémová mobilita s dojezdem až 940 km s nízkými provozními náklady.
Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje výkon 150 koní (110 kW) při 5500 1/min a točivý moment 220 N.m v rozpětí otáček od 1500 do 4500 1/min. Výkon umožní řidiči dosáhnout nejvyšší rychlosti 210 km/h se zrychlením z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy.
Kromě motoru na zemní plyn dostaly Passaty s označením TSI EcoFuel k výbavě modelů Business obsahující bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin a kožený volant navíc také kontrolu poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a multifunkční ukazatel „Plus“, s ukazatelem vhodného převodového stupně u mechanické převodovky.
Verze s dvouspojkovou převodovkou DSG vystačí s pouhými 4,4 kilogramy zemního plynu na 100 km, zároveň se jako prvnímu vozu střední třídy podařilo prolomit hranici emisí CO2 120 g/km.
Motor TSI EcoFuel spaluje primárně zemní plyn a na benzin přechází automaticky až po vyprázdnění nádrží na CNG. Obě paliva se tankují samostatnými plnicími hrdly pod společným víčkem na obvyklém místě karoserie. Tři ocelové nádrže pojmou 21 kg zemního plynu, rezervní nádrž na benzin má objem 31 litrů. Celkový dojezd je 940 kilometrů (480 km na CNG a 460 km na benzin). Veškeré nádrže jsou v bezpečných zónách pod podlahou zadní části vozu, takže nijak neomezují velikost prostoru pro posádku a zavazadla.
V Čechách se model Passat EcoFuel prodává výhradně ve výbavě Business. Limuzína s šestistupňovou mechanickou převodovkou stojí 724 600 Kč, kombi Variant je za 764 100 Kč. K dispozici jsou i vozy se sedmistupňovou převodovkou DSG, jejichž základní cena byla stanovena na 773 900 Kč, resp. 813 300 Kč.










Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 2 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 5 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 11:14 - jerry
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB