Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec
2.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Budoucnost městské automobilové dopravy podle Volkwagenu by měla být pořád individuální. Na rozdíl od jiných značek to VW bere doslovně.
Na první pohled vám novinka Volkswagenu jistě připomene nedávno odhalený koncept Audi Urban a nepochybujeme o tom, že oba vozy mají technicky mnoho společného, tradiční koncernové klony to ale nejsou. Už proto, že Audi Urban poslouží dvojici cestujících zatímco Volkswagen - jak sám nedávno avizoval - sází na jednomístné uspořádání. Automobilka přitom vychází z předpokladu podloženého záznamy německého statistického úřadu o tom, že téměř 74 procent všech tamních řidičů sedí ráno ve svých vozech bez spolujezdců a průměrná délka jejich cesty do práce činí 25 kilometrů.
Hoďte to do kalkulačky a vyjde vám... Nils. Jednomístní stroj s koly mimo karoserie a připomínající bionické vajíčko. Tento miniaturní automobil je o půl metru kratší než v současnosti nejmenší typ Volkswagenu, čerstvě představený up!. Na délku měří 3,04 metru, šířka dělá 1,39 metru a výšku má pouze 1,2 metru.
Protože zaklad vozu tvoří hliníkový prostorový rám, Nils váží pouze 460 kg. Nízká hmotnost a tenká 17" kola s nízkým valivým odporem (o rozměru 115/80 vpředu a 120/80 vzadu) umožnily Volkswagenu vypustit posilovač řízení a tedy alespoň co do odezvy ve volantu by to mohl být zajímavý vůz.
S rychlostí to ovšem tak horké nebude. Za kokpitem se nachází elektromotor s výkonem (15 kW) 20 koní, který v režimu overboost vydoluje ještě 8,5 kW (14 koní) navíc. Při akceleraci na stovku to stačí na ještě docela přijatelný čas pod 11 sekund a na město bezpochyby nadstandardní maximální rychlost 130 km/h. Jenže balíček lithium-iontových akumulátorů uložených tamtéž má kapacitu velmi skromných 5,3 kWh, což stačí na dojezd pouhých 65 kilometrů a to podle propočtů Volkswagenu. Vzhledem k tomu, že jde o ekvivalent asi 1,3 litru nafty, to i v takto lehkém autě může být při „nestandardním” zacházení o poznání horší.
Další detaily zatím neznáme a i sada uvolněných snímků je poněkud chudší. Nejpozději na autosalonu ve Frankfurtu ale Volkswagen bude muset chtě nechtě vyrukovat se vším podstatným. Pokud vás tedy Nils zaujat, máte o důvod více se na německé automobilové dostaveníčko těšit.











Přístup do kabiny studie Nils zajišťují „racčí” dveře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins