Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen GTI Roadster: specialitka pro Wörthersee má VR6 s 503 koňmi
23.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový koncept sice do výroby nemíří, budoucí modely značky však prý ovlivní. Navíc dostal zcela nový třílitrový motor VR6, který již do prodeje dorazí.
S blížícím se datem zahájení již 33. ročníku tuningového srazu GTI se začíná rojit stále více novinek koncernu VW Group, které budou u rakouského jezera Wörthersee představeny. Včera jsme vám tak mohli přinést první fotky tuzemského kabrioletu Škoda CitiJet, dnes se pro změnu vydáme sundavat střechu do Německa. Volkswagen totiž pustil do světa ilustrace dlouho očekávaného konceptu GTI Roadster. Tento vůz měl přitom původně vzniknout jen jako virtuální speciál pro hru Gran Turismo - zájem fanoušků však nakonec přiměl značku, aby postavila reálný exemplář.
V designovém centru ve Wolfsburgu se tak zrodil dvoumístný roadster, na jehož karoserii prý najdeme spoustu křivek, jež ovlivní budoucí modely značky, a to včetně okruhové verze Golfu sedmé generace. Je však otázkou, co přesně tím Němci myslí - v tomto směru totiž koncept nabízí kupříkladu výrazné chladicí otvory, téměř položené čelní okno, masivní zadní křídlo či pořádně velká litá kola.
Zatímco po stránce stylistické můžeme jen tápat, co se nakonec dostane do výroby, pod kapotou najdeme naprostou produkční realitu. Tedy zcela nový třílitr VR6 s přímým vstřikováním a twin-turbem, který momentálně prochází posledním stádiem vývoje pod taktovkou šéfa divize motorů Fritze Eichlera a tím pádem do série zamíří zcela určitě.
Sporný je ovšem výkon, neboť v případě konceptu míří na všechna čtyři kola skrze sedmistupňový dvouspojkový automat (je tedy zřejmé, že jde jen o nepojízdný koncept, pro funkční Golf R 400 VW takový automat nemá) 503 koní a 666 Nm točivého momentu. Tedy síla, která by vozu měla bez problémů stačit na sprint z klidu na stovku za nějaké čtyři sekundy. Nejvyšší rychlost pak zřejmě nebude omezena číslovkou 250, v obou směrech však VW zatím nic nepotvrdil.
Dodat tak již můžeme pouze tolik, že GTI Roadster dostane 20palcová litá kola obutá v pneumatikách o rozměru 235/35 vpředu a 275/30 vzadu. Za nimi se pak budou skrývat karbon-keramické brzdy, které zaměstnávají 380milimetrové kotouče na přední nápravě a 356milimetrové na zadní. To je ale skutečně vše, sériovou výrobu tohoto konkrétního provedení přitom Volkswagen odmítá.















Volkswagen GTI Roadster se prozatím představil jen ve formě ilustrací
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB