Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf VII se odhalí v Paříži, co o něm víme dnes?
19.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Volkswagen představí na pařížském autosalonu už sedmou generaci Golfu. Hodnotných informací je o něm stále málo, nějaké ale přece jen máme.
Donašeči německých médií nasazení ve Wolfsburgu si v souvislosti s novým Golfem zatím nevydělali ani na slanou vodu. Takže buď neunikají detaily o připravovaném voze z důvodu pečlivějšího utajování, anebo jdou tamní média automobilce na ruku. Každopádně před světovou premiérou naplánovanou na zářijový autosalon v Paříži drží Volkswagen bobříka mlčení téměř dokonale.
Z dosud publikovaných detailů například víme, že za design novinky je odpovědný Walter da Silva. Dnešní konzervativní stylistický směr prosazovaný koncernem VW je nicméně důvodem, proč se základní tvary nového Golfu od linií současného vozu příliš neodchýlí - říká se, že má jít jen o jakési „vyhlazení”.
Naopak rozměry auta by měly být výrazně jiné. Sedmá generace bude postavena na nové, neuvěřitelně flexibilní platformě MQB (Modularer Querbaukasten), kterou bude mít Golf společnou nejen s novým Passatem 2014 anebo třetí generací Octavie, ale na zkrácené verzi se objeví také budoucí Polo. Zavěšení kol se moc nezmění - vpředu mají být osvědčené vzpěry MacPherson, vzadu sofistikovaný multilink. Jízdní vlastnosti by ovšem měly být lepší. Možná výrazně lepší. O větší stabilitu v přímém směru se postará prodloužený rozvor, agilitu v zatáčkách by zase měl vylepšit rozšířený rozchod na obou nápravách.
Celkově bude nový Golf delší, širší a zájmu vytvoření dramatičtějšího profilu údajně nižší. Konstruktéři toho dosáhli právě díky větším rozměrům, což jim umožnilo ukotvit sedadla o něco níž. Hmotnost auta by přitom měla být identická nebo dokonce nižší.
Co se týče motorizací, tak tady panuje ještě větší ticho po pěšině. Asi ale nebudeme daleko od pravdy, když uvedeme, že sedmá generace Golfu bude opět spoléhat na zážehové motory TSI s objemem od 1,2 do 2,0 litru, které pokryjí výkonové spektrum od zhruba 110 do 300 koní. Dieselové agregáty budou minimálně dva - 1,6 a 2,0 TDI a je dost možné, že pro špičkovou verzi GTD bude konečně vyhrazen také dvakrát přeplňovaný agregát o výkonu přes 200 koní.
To už se ale pouštíme na příliš tenký led, a proto raději počkáme, co nám VW naservíruje. Zatím je jedinou oficiální informací ona zpráva o letošní pařížské premiéře a da Silvově evolučním designu.
Příští Golf bude patrně vypadat jinak, každopádně tvary se příliš neodchýlí od současné šesté generace
Ilustrace: Bestcarsnews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva