Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf VII: nový Golf číslo 7 oficiálně, detailně
4.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(72 foto, video) VW definitivně odtajnil kompletní informace k sedmé generaci svého nejdůležitějšího modelu vůbec, novému Golfu.
Tip: Projděte si také české ceny nového Golfu a test verze 1,6 TDI z českých silnic.
Ať už má někdo Volkswagen hluboko pod kůží, je mu lhostejný anebo není s to jej vystát, jen stěží může popřít význam Golfu pro evropský trh automobilů nižší střední třídy. Kdokoli chce v tomto segmentu něco znamenat, bude s ním automaticky srovnáván, a pokud obstojí, pak už to něco znamená.
Pro korejskou, italskou, francouzskou ale i německou konkurenci s americkými pasy zastoupenou Focusem a Astrou však nastávají od letošního podzimu nelehké časy. První zářiové úterý 2012 bude zapsáno jako den, kdy byla představena sedmá generace Volkswagenu Golf, která nechce aspirovat na nic menšího, než na nejprodávanější evropský vůz roku 2013 a pravděpodobně i na titul dlouhodobě nejžádanějšího automobilu vůbec. Po všech předchozích únicích a upoutávkách se mu můžeme podívat na zoubek do posledního šroubku a pokusit se odpovědět na klíčovou otátzku: Má na to, aby to dokázal?
Především je nutné zdůraznit, že nový Golf střídá svého předchůdce nebývale rychle. Sedmička nahrazuje dosavadní šestku po pouhých čtyřech letech, což je tak trochu potvrzením, že odcházející vůz byl jakýmsi mezistupněm hodně spřízněným s pátou generací - auta sdílela stejný technický základ včetně platformy PQ35, motorů a převodovek a odlišovaly se hlavně designem a použitými materiály.
Novinka samozřejmě nezavrhuje koncernové převodovky a prověřené pohonné jednotky, ke kterým se ještě dostaneme, každopádně vychází ze zcela jiného základu. Jako třetí vůz v pořadí (po Audi A3 a Seatu Leon) byl také Golf postaven na - z pohledu Wolfsburgu přelomové - modulární platformě MQB s napříč uloženými motory, která se postarala nejen o změnu rozměrů.
S délkou 4 255 mm, šířkou 1 799 mm a výškou 1 452 mm je nový Golf o 56 mm delší, 13 mm širší a 28 mm nižší než výběhové auto. Tyto čísla v kombinaci s hranatějšími tvary navrženými pod dozorem italského šéfa designu Waltera de Silvy znamená, že sedmá generace má o poznání ostřejší profil, o deset procent lepší aerodynamiku (Cw 0,27) a opticky stabilnější postoj na silnici. O to se postaral také nárůst rozvoru o 59 mm na celkových 2 637 mm (o 36 mm více než Audi A3 a shodný s Leonem) a rozšíření rozchodu o 8 mm vpředu a 6 mm vzadu.
Navzdory větší karoserii téměř ve všech směrech si Volkswagen zaslouží mimořádnou pochvalu za svůj přístup ke snaze provést něco s hmotnosti. Golf shodil v porovnání s předchůdcem rovných 100 kilogramů - z toho do 6 kg tvoří úspory na elektrických rozvodech, motory podle verze srazily váhu o max. 40 kg, zavěšení využívající ve větší míře hliník o 26 kg a karoserie s vyšším podílem vysokopevnostních ocelí 37 kg. Jinak podvozek sestává z předních vzpěr MacPherson, vzadu je pak víceprvková náprava.
Volkswagen slíbil, že novinka nabídne mnohem prostornější kabinu, proto byla její délka prodloužena na 1 750 mm. Ze štědrého přístupu konstruktérů budou částečně profitovat i cestující vpředu díky o 20 mm posunutým sedadlům, ale především pasažéři na zadních sedadlech. VW kromě toho o 20 mm navýšilo pozici řadicí páky, čímž bychom mohli místo vodiče nového Golfu považovat za útulnější a možná i sportovnější. Zvětšení prostoru mezi plynovým a brzdovým pedálem o 16 mm však nahrává spíše komfortu. To dokládá i přítomnost elektronické parkovací brzdy, která uspořila prostor na středovém tunelu. Ten nyní může nabídnout větší odkládací prostory. Stejně tak se zvětšil o 30 litrů (na 380 l) objem zavazadelníku. Kufr je mimo to širší, zatímco hrana nákladového prostoru byla snížena na 685 mm od země.
Základní motorizací nového Golfu se stal přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,2 TSI s výkonem 85 koní, hmotností pouze 1050 kg a průměrnou spotřebou 4,9 l/100 km. Papírově ještě úsporněji vychází následující, větší pohonná jednotka - 1,4 TSI se 140 koňskými silami a systémem deaktivace válců Volkswagen naměřil podle evropské normy jen 4,8 litru na sto. Automobilka plánuje časem uvést také druhé výkonové varianty stejných pohonných jednotek 1,2 TSI (105 k) a 1,4 TSI (122 k), ty ale prozatím nebyly potvrzeny. Německý Auto motor und sport kromě toho tvrdí, že špičkový dvoulitr TSI bude mít až 300 koní (další zdroje tvrdí, že 280) a podle britského Autocaru se mezi nimi objeví ještě turbodmychadlem dopovaná osmnáctistovka se 180 koňmi.
Celkem se pod kapotou Golfu objeví až dvanáct pohonných jednotek, včetně dieselů. Ty bude na začátku zastupovat 1,6 TDI s výkonem 105 koní a spotřebou 3,8 l/100 km, silnější dvoulitr bude mít 150 koní a v průměru by měl jezdit za 4,1 l. Pokud dá zákazník přednost verzi Bluemotion, spotřeba šestnáctistovky se podle tabulek sníží na 3,2 litru na 100 kilometrů. V příštích letech se milovníci mastnější tankovací pistole můžou těšit na naftový hot hatch GTD se 180 koňmi a podle Autocaru se dočkají dokonce verze s dvojitým přeplňováním, označením R a výkonem až 225 koňských sil. Portfolio pohonných jednotek později doplní 1,4 TSI spalující LPG, benzín-elektrický hybrid a také čistě elektrický model.
Všechny nové Golfy budou vybaveny systémem stop-start a rekuperací brzdné energie. Ve vyšších výbavách se objeví možnost volby jízdních režimů Eco, Normal Sport a Individual, a pokud si zákazník objedná adaptivní tlumiče, pak ještě pátý Comfort Pro. Převodovky budou šestistupňové manuální, alternativně se pro vybrané motorizace budou dodávat dvouspojkové DSG se šesti nebo sedmi kvalty.
Jak se asi dalo předpokládat, Volkswagen má zájem dostat Golf na vrchol ve všech oblastech a tak se v jeho útrobách objevuje nepřeberné množství asistenčních systému. Sériově se v autě objevuje elektronické přibrzďování poháněných kol XDS suplující mechanickou uzávěrku diferenciálu, který byl u předchůdce pouze v nejostřejší verzi GTI. Novinku bude možné dále dovybavit systémem PreCrash doplněný automatickým brzděním ve městě do 30 km/h, adaptivním tempomatem, varováním při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, detekcí únavy řidiče, automatickým parkováním, parkovacími senzory a kamerami registrujícími 360stupňový prostor kolem vozu, adaptivním světly nebo variabilním převodem řízení s elektrickým posilovačem.
Nový Volkswagen Golf se objeví na trhu 1. října a koncern již zveřejnil i část cen platných pro domácí zákazníky. Nejlevnější provedení 1,2 TSI Trendline němečtí zákazníci VW pořídí za 16 975 Eur (cca 425 tisíc Kč), lépe vybavený Comfortline pak za 18 925 Eur (cca 475 tisíc). Nejdražší motorizací se pak prozatím stane 2,0 TDI Highline za 26 925 Eur (cca 675 tisíc).
Kompletní galerie oficiálních snímků nového VW Golf VII
Rekapitulace všech dosavadních generací VW Golf
První oficiální videa s novým VW Golf
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii včera 12:07
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship včera 12:00
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
24.11.2024 - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
24.11.2024 - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
24.11.2024 - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
24.11.2024 - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
24.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva