Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf VII GTI Carbon Edition 40: odlehčené GTI se chystá na scénu
12.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý Volkswagen chce navázat na lehkost a obratnost první generace Golfu GTI speciálním modelem s nevšední konstrukcí karoserie.
Sedmá generace Golfu má ještě vlhký lak a už se objevují první pozoruhodné informace o novém, zvláštním provedení modelu GTI. Podle zdrojů blízkých britskému Autocaru Němci pracují nejen na standardní verzi „ostrého“ hatchbacku, ale také na radikálně odlehčeném automobilu pracovně pojmenovaném jako „karbonový Golf GTI” a ambicemi natřít to všem.
Pozoruhodný Volkswagen má být koncipovaný jako pocta původnímu sportovnímu Golfu z roku 1976 a půjde na to další razantní redukcí hmotnosti, aby se vyrovnal jeho ovladatelnosti a bezprostřednosti reakcí. Vůz bude pochopitelně spočívat na nové platformě MQB, která už sama o sobě váží méně než šasi PQ35 předchůdce. Karoserie nicméně dostane hliníkovou motorovou přepážku i rám čelního skla a z aluminia má být celá zadní část podlahy od sedadel druhé řady až po nárazník. Střecha a kapota zase budou z uhlíkového kompozitu.
Moderní materiály mají být nápomocné v redukci pohotovostní hmotnosti z 1 320 na 1 125 kg, tedy téměř o 200 kilogramů. Výsledek je sice pořád poněkud vzdálený 810 kg Golfu GTI první generace, přesto jde ale o znatelný úbytek, který má ve spojení s přeplňovaným dvoulitrem TSI o výkonu 225 koní zajistit nevídanou hbitost. Akcelerace z nuly na stovku bude podle informátorů trvat (ve spojení s elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem s lamelovou spojkou od Haldexu) méně než šest sekund.
Jak je vůbec možné, že se natolik exotická konstrukce objeví v relativně obyčejném automobilu nižší střední třídy? Zde Britové tvrdí, že jsou za to odpovědné moderní konstrukční postupy a struktura materiálů. Kupříkladu karbonovým panel bude vlastně sendvič sestavený z uhlíkových vláken a s ocelovým jádrem umožňujícímu svařování na standardní lince. Hliníková sekce podlahy bude ke kostře přilepena a zčásti nýtována - později najde tato kombinace materiálů uplatnění u nové generace platformy MLB s podélně uloženými motory.
Autocar uvádí, že vůz by mohl být představen v roce 2014 jako GTI Edition 40, připomínající čtyřicáté výročí uvedení sportovní verze na trh, to by ale musel dorazit až o dva roky později. Každopádně majitelé auta dostanou k dispozici variabilní převod řízení, který má dále posílit v řidičích pocit, že nejsou pouze cestujícími do počtu.
Již standardní sedmou generaci Golfu se oproti předchůdci podařilo slušně odlehčit, karbonové GTI ale zajde ještě o kus dále
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva