Volkswagen Golf R: na vrcholu řady

Novým špičkovým modelem modelové řady Golf je verze označená R, která se chlubí výkonem 270 koní, jenž je bezpečně přenášen na vozovku zásluhou pohonu všech kol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Golf R: na vrcholu řady

9.2.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Volkswagen Golf R: na vrcholu řady

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novým špičkovým modelem modelové řady Golf je verze označená R, která se chlubí výkonem 270 koní, jenž je bezpečně přenášen na vozovku zásluhou pohonu všech kol.

Novinka přichází na český trh jako vlajková loď modelové řady Golf. Již v sériové výbavě je vůz vybaven bi-xenonovými světlomety, denními světlomety LED a zadními svítilnami LED. Pohon všech kol 4Motion obstarává nejnovější generace spojky Haldex a dosud nejvýkonnější motor, který se kdy montoval pod kapotu Golfu.

Volkswagen Golf R kráčí ve šlépějích legendárního modelu Golf R32. Místo šesti válců se zdvihovým objemem 3,2 litru ovšem vystačí s dvoulitrovým čtyřválcem TSI. Akusticky optimalizované výfukové potrubí s dvěma centrálně umístěnými chromovanými koncovkami disponuje přitom mnohem širším zvukovým spektrem než u Golfu GTI.

Sportovní podvozek volfsburgského dravce vychází z konstrukce současné generace Golfu. Vpředu jsou tedy osvědčené vzpěry McPherson s vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči, vzadu najdeme víceprvkovou nápravu. Světlá výška je však o 25 mm nižší než u standardního nastavení a tlumiče, pružiny a stabilizátory mají kompletně nové naladění, což platí i pro na přání dodávanou adaptivní regulaci podvozku DCC se třemi režimy tlumení.

Vyšším výkonům byla přizpůsobena také brzdová soustava. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 345 mm, vzadu 310 mm. Řidič si může přepnout stabilizační systém ESP do nového sportovního režimu s výše posunutým prahem pro aktivaci stabilizačních zásahů. Sportovnější charakteristikou se vyznačuje rovněž elektromechanický posilovač řízení (v kombinaci s DCC se jeho charakteristika mění též podle zvoleného režimu Normal, Sport nebo Comfort) a kontakt s vozovkou udržují nově navržená osmnáctipalcová kola z lehkých slitin obutá do pneumatik rozměru 225/40. Na přání je k dispozici stejný typ kol s průměrem ráfku 19 palců a pneumatikami 235/35.

Čtyřválec 2,0 TSI je vyladěn na 199 kW (270 k) a dodává se v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo na přání s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Nový Golf R dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,5 s (obě hodnoty platí pro model s DSG) a zároveň má papírově velmi příznivou spotřebu v kombinovaném cyklu (8,5 l/100 km). Golf R je na českém trhu k dispozici od nynějška pouze na individuální objednávku za 978 900 Kč v provedení s manuální převodovkou a za 1 032 800 korun s převodovkou DSG.


Volkswagen Golf R: na vrcholu řady - 1 - Golf R4Volkswagen Golf R: na vrcholu řady - 2 - Golf R2Volkswagen Golf R: na vrcholu řady - 3 - Golf R1

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.