Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf R Evo: ještě ostřejší Golf klepe na dveře, zhubne o 100 kilo
23.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Ve Wolfsburgu chystají už pro autosalon do Pekingu extrémní verzi nejsilnějšího Golfu. Výkon se zvýší nepatrně, hmotnost půjde dolů razantněji.
Že by si snad byli u Volkswagenu vědomí toho, že jejich sportovněí Golfy nejsou dost ostré? Možná, že ano a konečně s tím hodlají něco udělat. Na paškál si tedy vezmou hned toho nejsilnějšího zástupce řady, konkrétně Golf R s pohonem všech kol 4Motion a výkonem 300 koní. Věrohodné zdroje hovoří o lehkém navýšení výkonu dvoulitrového TSI EA888, takže bychom se mohli dočkat zhruba 320 koní.
Otázka je, jak to bude ve vztahu k Audi S3, tu by přeci levnější Golf neměl ohrozit... Nicméně o výkonu není zatím nic jisté a je možné, že se také objeví nějaká další RS3. Daleko větší výhoda Golfu by však měla pramenit z citelně zredukované hmotnosti. Zrychlení 0-100 km/h by díky ní mohl srazit na 4,5 sekundy.
Koncept připravený pro pekingský autosalon prý odhodí zadní sedadla, ta přední vymění za sportovní skořepiny. Co se týče exteriéru, koncept Golf R Evo přijede na lehčích kolech s karbonovou střechou a dalšími doplňky z tohoto lehkého materiálu. Pokud si to dáme dohromady, z původních 1 476 kilogramů by tedy nakonec mohlo být řekněme 1 370 kg a to už zní o dost lépe.
Partnerské Audi nám už ostatně dříve ukázalo, co je s karbonovými díly schopné vytvořit. Na tuningové show Worthersee přeci v minulém roce představilo model TT ultra quattro, který vážil o 299 kilogramů méně. Tam šlo ovšem o extrém, který redukoval, jak se dalo například i plastovými vinutými pružinami nebo keramickými brzdami. Od Volkswagenu to k Audi nemají daleko, a tak je dost možné, že se nějakého takového úletu dočká i Golf.
Věrohodný zdroj hovoří o tom, že by dietní kúra v podobě lehčích doplňků měla v následujících dvou letech zamířit do ceníku do kolonky příplatková výbava či originální příslušenství. Pokud se tedy nemýlí, zanedlouho bude možné provádět i u Volkswagenu nějaký ten tovární tuning. Navýšení výkonu chipem, větší brzdy, jiné elektronické systémy a k tomu další sady doplňků a kol R-Line? Proč ne, zaryté fandy pěkného svezení by to jedině zahřálo na duši. Více se dozvíme v nejpozději dubnu.
Jaký je nový Golf R ještě budeme muset zjistit, VW už ale ví, že jeho potenciál není zcela využit a chystá jakýsi tovární tuning
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 25 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva