Volkswagen Golf R Cabriolet: 270 skalpovaných koní

Reifnitz zaplavily Volkswageny a mezi nimi i novinky přímo z dílen automobilky. Vedle avizovaných specialitek se ukázal i Golf R zbavený střechy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Golf R Cabriolet: 270 skalpovaných koní

3.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek

Volkswagen Golf R Cabriolet: 270 skalpovaných koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Reifnitz zaplavily Volkswageny a mezi nimi i novinky přímo z dílen automobilky. Vedle avizovaných specialitek se ukázal i Golf R zbavený střechy.

Na největším srazu Volkswagenů v Reifnitzu u rakouského Wörthersee, se objevil také velmi zajímavý počin v podobě Golfu R v provedení kabriolet. Jakkoli zní tato kombinace hloupě, vězte, že se jedná o velmi zajímavé auto. Uvedení studie je v těsném závěsu za podobným počinem, kterým je Škoda Fabia RS 2000, ale také za již dříve avizovanými Golfy, zejména pak verze GTI Edition 35 a provedení Golf 24.

„Erko” stojí na stejných základech jako Golf Cabriolet, ale samozřejmě disponuje technikou z hatchbacku R, který je dnes již respektovaným zástupcem ostrých kompaktních vozů. Golf R Cabriolet je vybaven dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem s maximálním výkonem 200 kW (270 koní) a nejvyšším točivým momentem 350 Nm dosahovaným v 2 000 otáčkách. Golf R Cabriolet bude zrychlovat na stovku pod 6 sekund a jeho maximální rychlost bude omezena na tradičních 250 km/h.

Erkové kabrio bude stejně jako jeho souputník s pevnou střechou vybaveno pohonem všech čtyř kol, ale pochopitelně se ani v tomto případě nebude jednat permanentní čtyřkolku nýbrž připojitelný pohon. Přes absenci samosvorného diferenciálu řidič nebude vystaven ponižujícímu protáčení předních kol při rychlém rozjezdu ze zatáčky, poháněná zadní kola pak pomohou i tam, kde se kabriolet zrovna nevyjímá - na sněhu nebo za deštivých podmínek.

Malý ďábel bez střechy je oproti standardní verzi snížený o 25 mm, takže se dá očekávat, že podvozek bude stejný jako u hatchbacku R. Brzdové kotouče budou velmi pravděpodobně o velikosti 345 mm (tato velikost není prozatím potvrzena - tisková zpráva hovoří o zřetelně absurdních 17 palcích, což je v přepočtu 435 mm), aby se společně s brzdiči vešla do standardních 19“ litých kol. Efekt budou dokreslovat modře lakované brzdiče s logem R. Vůz bude dále obouvat pneumatiky o šířce 235 mm, což je pro daný výkon opravdové minimum.

Krom techniky bude kabriolet disponovat také dramatickým body kitem Golfu R, což zahrnuje nový přední i zadní nárazník a rozšířené prahy. Chybět nebude dvojitý výfuk umístěný uprostřed zadního nárazníku ani interiér vybavený sportovními sedadly v tmavě modré karbonové barvě v kombinaci s luxusní šedou Nappa kůží. Doplňky interiéru budou tvořeny hliníkem a karbonovými imitacemi.

Jestli se vůbec dostane Golf R Cabriolet do výroby, bude zřejmě jasné až později dle reakce potenciálních zákazník. Však kde jinde sbírat ohlasy na podobnou studii než na největším srazu fandů VW na světě...


Volkswagen Golf R Cabriolet: 270 skalpovaných koní - 1 - Golf R Cabriolet Volkswagen-Golf-R-Cabriolet-709Volkswagen Golf R Cabriolet: 270 skalpovaných koní - 2 - Golf R Cabriolet Volkswagen-Golf-R-Cabriolet-710Volkswagen Golf R Cabriolet: 270 skalpovaných koní - 3 - Golf R Cabriolet Volkswagen-Golf-R-Cabriolet-711Volkswagen Golf R Cabriolet: 270 skalpovaných koní - 4 - Golf R Cabriolet Volkswagen-Golf-R-Cabriolet-712Volkswagen Golf R Cabriolet: 270 skalpovaných koní - 5 - Golf R Cabriolet Volkswagen-Golf-R-Cabriolet-713Volkswagen Golf R Cabriolet: 270 skalpovaných koní - 6 - Golf R Cabriolet Volkswagen-Golf-R-Cabriolet-714
Volkswagen Golf R Cabriolet

Petr Štefek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.