Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony
24.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Po mnoha spekulacích, dohadech a únicích více či méně špionážních snímků vám konečně přinášíme podrobné oficiální informace o očekávaném Volkswagenu Golf GTI šeste generace. Přichází opět s jasnou ambicí být sportovním vozem v každodenně použitelném balení.
Když přišel v roce 1976 první Volkswagen Golf GTI na trh, rychle se stal snem většiny řidičů. Bokovka několika inženýrů z vývoje, na které pracovali ve svém volném čase, stavěla na lehkosti v kombinaci s na svou dobu silným motorem o objemu 1,6 l s výkonem 110 koní (81 kW). Další generace mířily trochu jiným směrem, přesto pátá generace znamenala alespoň částečný návrat k původní idee.
Na vývoji už 6. generace Golfu GTI se výrazně podílel i vyhlášený závodník a jedna z legend automobilového sportu, Hans-Joachim Stuck přezdívaný Strietzel. Ten je podle vlastního prohlášení velkým fandou Golfů GTI a vlastnil všechny jeho generace, speciální edice Pirelli nevyjímaje. V určitých ohledech je prý dokonce preferuje před Porsche 911.
Základem značky GTI byl vždy motor. Tedy ne vždy tomu tak opravdu bylo, ale minulá i nová generace odkaz prvního Golfu naplňují. Golf 6 GTI pohání přeplňovaný motor 2,0 TFSI s výkonem 210 koní (155 kW) a 280 N.m točivého momentu. Ve srovnání s minulou generací tak přibylo 10 koní. Úpravou prošly písty a pístní kroužky, olejové a palivové čerpadlo a další prvky.
Dle popisu výkonových křivek bude mít motor lineární charakter. Točivý moment 280 N.m je k dispozici již od 1700 do 5200 1/min. Nejvyšší výkon šestnáctiventilového motoru s kompresním poměrem 9,6:1 se dostaví mezi 5300 až 6200 1/min. S tímto motorem zvládne nové GTI zrychlit z 0-100 km/h za 6,9 s nejvyšším vrcholem rychlosti na hodnotě 240 km/h.
S novou generací také přijde přepracovaná generace dvouspojkové převodovky DSG. Té bude v nabídce převodovek sekundovat ještě šestirychlostní manuál. VW uvádí, že vůz v průměru spotřebuje 7,3 litru paliva na 100 km.
Motoru samozřejmě musí asistovat podvozek. Ten u Golfu 6 GTI vychází ze standardní verze, ovšem je výrazně upraven. Vepředu je o 22 mm níž, vzadu o 15 mm. Veškeré díly ovlivňující kinematiku zavěšení dostaly jiné naladění. Jízdní vlastnosti především. Jezdit bude na litých kolech o velikosti 17 palců, za příplatek bude možné objednat velikost 18" podobně jako u testovaného Golfu TDI s převodovkou DSG.
Vylepšenému podvozku pomáhají dva elektronické systémy - adaptabilní podvozek DCC, který nyní v režimu Sport upraví i odezvu volantu a XDS, elektronický „diferenciál s omezenou svorností”. Proč je to v uvozovkách? Protože je to systém založený na funkci ESP a jeho podstatou je přibržďování vnitřního kola - více informací o tomto systému naleznete v odkazovaném článku. Nové GTI bude polykat brzdové destičky po hrstech.
Od běžného modelu Golf 6 TSI, se liší především červeným rámečkem kolem vnější přední mřížky, což je jeden z typických znaků modelů GTI. Ze zadního difuzoru koukají dvě chromové koncovky výfuku. Střešní spoiler dává najevo sportovního ducha. Dojem zlepšují i poněkud zúžená zadní světla. Brzdové třmeny jsou lakovány v barvě karoserie. Drobnou změnou je umístění nápisu GTI, to bude nyní vlevo.
Volkswagen dokončil všechny úpravy a novinka je připravena vyrazit do showroomů. Za několik dní začne prodej nového GTI v Německu, v Evropě během několika týdnů, Amerika a Asie budou následovat koncem léta.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.