Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Gol a Voyage 2012: brazilský PoloGolf ještě podrobněji
24.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jihoamerické zastoupení VW se na nedostatek zájmu o své vozy ztěžovat nemůže. Prodejům navíc letos pomůže facelift stěžejních modelů Gol a Voyage.
Statistika čtenosti jednotlivých článků nám ukazuje, že vám nejsou jihoamerický Volkswagen Gol a jeho čtyřdveřová verze Voyage zdaleka tak lhostejné, jak by si někdo mohl - zejména s ohledem na původ a místo určení těchto modelů - myslet. Také proto se na v Brazílii vyráběné VW podíváme ještě jednou, máme totiž k dispozici pár nových obrázků a něco doplňujících informací.
To nejdůležitější o těchto modelech už vám stihli říci. Víme, že Gol vyráběný od roku 2008 prodělal pouze facelift inspirovaný evropskými modely, že technicky kombinuje platformu Volkswagenu Polo PQ24 a Škody Fabia PQ24 a že je poháněný výlučně atmosférickými benzínovými čtyřválci o objemu 1,0 a výkonu až 76 koní nebo 1,6 litru s výkonem maximálně 106 koní, vždy se schopností spalovat bezolovnatý benzín nebo etanol. Nově navíc víme, že základní výbava obou vozů opravdu není nijak bohatá a třeba i posilovač řízení je u nejlevnějšího provedení za příplatek.
Rozšířena ovšem byla paleta příplatkových prvků, která nyní zahrnuje třeba i parkovací senzory, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka nebo možnost volby odolnějšího čalounění interiéru. K dispozici bude nově také úsporná varianta Bluemotion spojená se slabším motorem 1,0, která nabídne - podobně jako u nás - upravenou aerodynamiku, 14" kola s pneumatikami 175/70 se sníženým valivým odporem nebo ukazatel optimálního zařazeného rychlostního stupně pro úspornou jízdu v tom kterém režimu.
Provedené změny by měly oběma malým Volkswagenům pomoci být nadále tak úspěšné jako dosud. Za prvních šest měsíců letošního roku prodala brazilská pobočka německého koncernu téměř 127 tisíc hatchbacků a necelých 43 tisíc sedanů. Čísla přitom zahrnují Brazílii, Argentinu, Chile, Mexiko a Kolumbii a to znamená, že celková čísla pro Jižní Ameriku budou ještě o cosi vyšší. A to jsme v minulém článku ještě zmiňovali, že vlivem masivního daňového zatížení spadly celkové prodeje nových aut (podle Brazilského národního sdružení automobilových výrobců) o téměř pět procent.
Pokud se ptáte, proč Volkswagen neprodává Gol a možná i Voyage také v Evropě jako mezistupeň mezi modely up! a Polo, odpověď je nasnadě - nechce si kazit reputaci. Přestože by na ně Němci asi dokázali dál nízké cenovky, lidé, kteří mají s brazilskými VW zkušenosti, tvrdí, že kabiny těchto aut ani zdaleka nesplňují ty kvalitativní standardy, na které jsou Evropané zvyklí. Kvůli stejnému problému v EU pohořel třeba model Fox a to znamená, že se nových brazilských Volkswagenů tak brzy nedočkáme. Leda by si u VW vymysleli nějakou novou „lowcostovou” značku, jakou je nyní třeba Dacie u Renaultu.
Že Volkswagen Gol...
...a Voyage jsou dvojčata se opravdu nezapře.
Pro úplnost i již dříve publikované snímky obou jihoamerických Volkswagenů. Za první půlrok jich Němci prodali na trzích Jižní Ameriky více než 170 tisíc těchto aut
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 5 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
před 2 hodinami - První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 3 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 5 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 6 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien