Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII
15.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O jménu budoucího Volkswagenu Golf poháněného elektřinou je prý už rozhodnuto. Víceméně jasno navíc máme i v jeho technice.
Pokud se elektromobily mají stát skutečně použitelnými auty pro každého a nikoli jen modlou samozvaných spasitelů planety Země, musejí přijít... s dramaticky lepšími možnostmi ukládání a doplňování elektrické energie, než které skýtají dnešní akumulátory. Dobře, to je trochu ohraná písnička, navíc možná na další desítky let neřešitelná záležitost, ale je tu také jiná možnost - přijít s autem zásadně jiné koncepce, které by vzešlo ze současných možností elektrického pohonu a přizpůsobilo jim veškerou svou konstrukci.
Faktem totiž je, že skoro všechny dnešní elektromobily jsou stavěny tak jako konvenční auta. Vezme se spalovacím motorem poháněný vůz, odstraní se původní agregát, palivová nádrž nebo převodovka a přidají hromady akumulátorů pod podlahu, do středového tunelu či do útrob zavazadelníku. Na pohled je sice výsledkem „auto, jak ho známe”, ve své podstatě je ale k nepoznání - je těžké, pomalé, jeho dojezd je mizerný a doba nabíjení nekonečná. Takto vznikla třeba Škoda Octavia Green E Line - jako cvičení zajímavé, ale výsledek je použitelný jen pro minimální množství zákazníků. A to nemluvíme o ceně, kterou nevyvažují ani masivní dotace ze všech stran. Všemu pak odpovídají prodejní statistiky vykazující někdy až bizarní data.
Ale co takhle začít od nuly? Říci si, že limitem takového vozu jsou akumulátory, a tak celý vůz postavit kolem nich? Zapomenout na tradiční rozmístění prvků a udělat celé auto „prostě jinak”, aby i s danými limity nabídlo alespoň trochu uspokojivé jízdní vlastnosti? Možná by to mohla být cesta, Volkswagen se po ní ale rozhodně nevydá a s další generací Golfu nabídne elektřinou poháněný model postavený na standardních základech.
Tvrdí to alespoň kolegové z Car and Driver, kteří tento týden již „nahlásili” jméno sériového Mini Paceman. Podle nich by elektrické provedení mělo nést jednoduché označení Volkswagen E-Golf na trhu se objevit hned po představení sedmé generace výchozího provedení na letošním pařížském autosalonu. Vůz by měl stejně jako konvenční Golf pužít novou platformu MQB, která by na to měla být připravena a jinak se opřít o techniku konceptu Golf blue-e-motion z loňského roku. A to všechno znamená: nic nového pod sluncem.
Elektrické „golfiště” by se tak mělo pochlubit elektromotorem s trvalým výkonem maximálně 50 kW (69 koní) a krátkodobým nejvýše 85 kW (115 koní). Maximální točivý moment činí 270 Nm. S karoserií Golfu VI toto dílo dosáhlo nejvyšší rychlosti 135 km/h (tu bude mít na svědomí omezovač), zrychlení z 0 na 100 km/h se odehrálo za 11,8 sekundy. U sedmičkové verze lze očekávat o něco lepší parametry, to už je ale jen dohad.
Tradiční slabé místo, lithio-iontové akumulátory, si našly místo ve středovém tunelu, pod zadními sedadly a pod podlahou zavazadelníku a nejinak by tomu mělo býz i u sériového E-Golfu. I když v blue-e-motion zabraly nemalou část vozu a zvýšily jeho hmotnost o 300 kg, měly kapacitu jen 26,5 KWh, což je ekvivalent asi jen 10 litrů benzinu. A na těch více jak avizovaných 150 km věru neujedete.
Uvidíme, co nakonec VW vytáhne z klobouku, sériový elektrický Golf ale na rok 2013 slíbil a s ohledem na zvolené řešení velká překvapení čekat nelze - zejména na poli akumulátorů se za poslední dva roky neobjevilo nic nového, co by bylo možné použít v sériovém autě. A mimochodem, pokud se bude opravdu jmenovat E-Golf, bude to docela úsměvné - právě takto jsme předloni „familiérně” říkali konceptu blue-e-motion...
Oproti konceptu blue-e-motion by se sériový E-Golf neměl technicky lišit prakticky vůbec, tedy z hledisky elektrických vnitřností. Jinak přejme vzhled i platformu Golfu sedmé generace.
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 9 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch