Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen e-Golf 2013: elektrický Golf VII je na světě
20.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tohle je produkční elektromobil vytvořený na základech sedmé generace Volkswagenu Golf. Představí se v Ženevě a prodávat se začne koncem roku.
Nepředpokládáme, že by se Volkswagen nedokázal poučit z problémů Nissanu Leaf, dotace z veřejných prostředků na elektromobily jsou však v některých státech pořád nadmíru lákavě vysoké a pokuty za emise CO2 v EU příliš velké, aby si automobilky mohly dovolit tuto oblast ignorovat. To jsou asi hlavní důvody, proč se koncem letošního roku objeví u prodejců Volkswagenu elektrický Golf VII.
Vůz ponese jméno e-Golf a základní technické parametry máme vzhledem jeho chystané ženevské premiéře k dispozici již nyní. Přední kola nového konkurenta Leafu bude pohánět elektromotor o výkonu 115 koní a nejvyšším točivém momentu 270 newtonmetrů. Tato sestava bude podle výrobce stačit na nejvyšší (limitovanou) rychlost 135 km/h, čas akcelerace na stovku činí 11,8 sekundy.
O napájení wolfsburgského elektromobilu se postará paket lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 26,5 kWh, což podle Volkswagenu bude stačit na akční rádius 175 kilometrů. Pokud ale zvážíme, že se jedná o přibližný ekvivalent jen asi deset litrů benzínu, bude se muset řidič sakra snažit (a raději nesahat na klimatizaci či rádio), aby něco takového skutečně zvládl. Nabíjení z domácí zásuvky má trvat pět hodin, při zvážení výkonu té skutečně obvyklé to ale spíše vychází minimálně na sedm hodin.
Zajímavé přitom je, že při testech této techniky pod kabátem Golfu šesté generace automobilka uváděla identické výkony i kapacitu, dojezd ale poněkud reálnějších 150 km. Ale to jen na okraj, změny v aerodynamice či snížení hmotnosti se o takovou změnu reálné postarat mohly.
Abyste e-Golf rozpoznali v provozu, nebude nutné naslouchat jeho jistě tichému bzučení. Auto dostane přepracovaný nárazník snižující odpor vzduchu a zezadu jej bude možné identifikovat podle pozměněného designu světel. Interiér zůstane také téměř stejný, upraven byl akorát přístrojový panel a v menu multimediálního rozhraní přibyla nová grafika zobrazující momentální dění kolem pohonu.
Řidič bude mít možnost vybrat si jeden ze tří dostupných módů označených Normal, Eco a Range, přičemž první z nich do základního nastavení nezasahuje. Druhý režim vám ukrojí výkon na 95 koní a sníží nejvyšší možnou rychlost na 120 km/h a třetí „Dojezd“ dokonce jen na 95 km/h a odpojí i klimatizační jednotku.
Ačkoli se konstruktérům Volkswagenu podařilo vměstnat akumulátory do středového tunelu a pod zadní sedadla tak, aby co nejméně omezovaly zavazadlový prostor (zmenšil se jen o 35 litrů), řidič bude muset počítat s navýšením hmotnosti ve srovnání s konvenčním Golfem o 250 kg.
Přesné datum spuštění prodeje Volkswagenu e-Golf a jeho cena momentálně známé nejsou, předpokládáme ale, že koncern řekne více už v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
e-Golf podle očekávání směřuje primárně na trhy EU a do Spojených států
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 46 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 46 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch