Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku

(+ živé foto) Koncern VW zaplavil Ženevu eko-modely. K povětšinou osobním vozům přidal elektrickou dodávku s dojezdem až 200 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku

6.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Koncern VW zaplavil Ženevu eko-modely. K povětšinou osobním vozům přidal elektrickou dodávku s dojezdem až 200 km.

V případě koncernu Volkswagen se dá mluvit o tom, že letošní ženevský autosalon byl zaslíben alternativním zdrojům pohonu. Na jednom stánku jsme totiž vedle sebe mohli spatřit modely XL1, hybridní up! a Golf Plug-In Hybrid, jen o pár metrů vedle pak svou premiéru zažívalo nové Audi A3 e-tron a g-tron. Co by ovšem jiné značce vystačilo na pár let, je německé automobilce málo. Proto neváhala představit ještě koncept VW e-Co-Motion, jehož první fotky se dostaly na veřejnost těsně před Ženevou.

Elektrická dodávka by měla být určena pro život v milionových metropolích, čemuž Volkswagen uzpůsobil veškeré hnací ústrojí. Elektromotor o výkonu 68 koní proto i s jednorychlostní převodovkou zamířil k zadní nápravě, čímž byl vpředu vytvořen prostor pro maximální rejd kol. VW e-Co-Motion se tak otočí prakticky na pětníku, stačí mu 8,95 m. A to na 4,55 metru dlouhý, 1,9 m široký a 1,96 m dlouhý vůz není špatné.

Zmíněný výkon je přitom udáván pro standardní pohyb. Pokud ovšem Volkswagen přepnete do „řidičského módu”, máte k dispozici rovnou 115 koní. Kuriózní přitom je, že tato síla míří zezadu na přední kola. Ještě zajímavější je ovšem fakt, že e-Co-Motion by měl být k mání se třemi různými bateriemi. Jejich kapacita 20, 30 nebo 40 kWh by pak určovala dojezd 100, 150 nebo 200 km. To jsou tradičně celkem optimistické hodnoty (i největší z akumulátorů kapacitně odpovídá jen o něco více než 10 litrům nafty v nádrži konvenční dodávky), bez nákladu a s nohou jako pírko by ale realistické být mohly.

V případě nejvyšší rychlosti počítá Volkswagen s hodnotou 120 km/h, která by vám měla umožnit legální jízdu i po dálnici nebo rychlostní silnici. Variabilní pak má být interiér, kde si každý zákazník bude moci naspecifikovat cokoliv z katalogu VW. Tedy odkládací stolky, kožené čalounění, audio systém nebo počet sedadel.

Otázkou však je, kdy se tak stane. Tisková zpráva značky se totiž o prodeji vůbec nezmiňuje, a tak s ním nejpravděpodobněji vůbec nekalkuluje. Vůz by se však svým vzhledovým pojetím mohl blížit nové generaci Transporteru, pochopitelně s konvenčním pohonem...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 1 - VW e-Co-Motion zive 01Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 2 - VW e-Co-Motion zive 02Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 3 - VW e-Co-Motion zive 03Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 4 - VW e-Co-Motion zive 04
Koncept e-Co-Motion živě v Ženvě

Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 5 - Volkswagen e-Co-Motion 01Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 6 - Volkswagen e-Co-Motion 02Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 7 - Volkswagen e-Co-Motion 03Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 8 - Volkswagen e-Co-Motion 04Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 9 - Volkswagen e-Co-Motion 05Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 10 - Volkswagen e-Co-Motion 06
Koncepční Volkswagen e-Co-Motion se chlubí skvělou manévrovatelností, na baterie s kapacitou 40 kWh by měl urazit 200 km

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.