Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině

Volkswagen chystá celou řadu vozů vybavených elektrickým pohonem Blue-e-motion. Jako první jej dostal tak trochu skalpovaný nový Beetle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině

9.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen chystá celou řadu vozů vybavených elektrickým pohonem Blue-e-motion. Jako první jej dostal tak trochu skalpovaný nový Beetle.

Během dnešního dne můžete počítat se zvýšeným náporem zpráv z Detroitu, kde již za pár hodin začne nevýznamnější severoamerická automobilová výstava NAIAS. Už v předstihu jsme vám představili nový Dodge Dart, ukázali příští podobu Fordu Fusion alias Mondeo a pod plachtou ukryté cosi od Volkswagenu. Dosud nemáme jasno, co přesně by to mělo být, ale už jen podle siluety se určitě nejedná o novou studii E-Bugster a přibližný tvar masky chladiče napovídá, že asi ani Jettu Hybrid, které se věnujeme na jiném místě. Přesto k E-Bugsteru už prvotní informace máme, a tak by byla škoda nepodělit se.

V této chvíli víme, že Volkswagen postavil sourozence šest let starého konceptu Ragster, ačkoli střecha novinky nebyla snížena tak radikálně jako studie z roku 2005. E-Bugster ji má oproti sériovému Beetlu 2012 sraženou o devět centimetrů, zatímco starší stroj až o patnáct. A to značí trochu odlišný přístup - nový Bugster je vizuálně spíše skalpovaný než dramaticky snížený. Vzhled vozu je přesto specifický, o což se starají i masivní zadní sloupky, originální 20" kola a lehce upravené nárazníky, hlavně ty přední s LED pro denní svícení. Krom snížené výšky více muskulaturní vzhled vytváří i o tři centimetry větší šířka. Do interiéru zatím nahlédnout nemůžeme, nějaké to unikum ale lze očekávat i v něm.

Název napovídá, že případné osádce vozu by do uší spalovacím motorem asi nezavrčel. Elektrobrouk totiž dostal baterkami poháněný motor o výkonu 85 kW (114 koní) a točivém momentu 270 newtonmetrů. Balíček lithium-iontových akumulátorů umístěný pod zadními sedadly zatěžuje platformu hmotností 315 kg a stačí přitom jen na 160 kilometrů, což navíc asi nebude za běžných provozních podmínek.

Volkswagen říká elektrickému řešení pohonu „Blue-e-motion” (že je vám to povědomé...) a již potvrdil, že stejné dostanou i další kompaktní modely značky. Zejména pak Golf. Více detailů k E-Bugsteru ani dalším elektrickým záměrům VW ale zatím neznáme, snad se je dozvíme přímo v Detroitu.


Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině - 1 - Volkswagen E-Bugster oficialni 01Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině - 2 - Volkswagen E-Bugster oficialni 02Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině - 3 - Volkswagen E-Bugster oficialni 03Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině - 4 - Volkswagen E-Bugster oficialni 04Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině - 5 - Volkswagen E-Bugster oficialni 05Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině - 6 - Volkswagen E-Bugster oficialni 06Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině - 7 - Volkswagen E-Bugster oficialni 07Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině - 8 - Volkswagen E-Bugster oficialni 08Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině - 9 - Volkswagen E-Bugster oficialni 09Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině - 10 - Volkswagen E-Bugster oficialni 10Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině - 11 - Volkswagen E-Bugster oficialni 11Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině - 12 - Volkswagen E-Bugster oficialni 12Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině - 13 - Volkswagen E-Bugster oficialni 13Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině - 14 - Volkswagen E-Bugster oficialni 14
E-Bugster nevypadá krotce, o jeho pohonu se to ale říci moc nedá

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.