Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Cross Coupe: pro Evropu jako diesel-hybrid s nereálnou spotřebou
4.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) VW chce na starém kontinentu předvést koncept Cross Coupe jako něco nového. I proto jej obdařil jinou pohonnou jednotkou.
Pokud jste loni na podzim alespoň trochu sledovali dění v světě čtyř kol, nemohlo vám uniknout tokijské odhalení Volkswagenu Cross Coupe. Nazvali jsme jej „lidovou X6” a opravdu je předobrazem menšího, levnějšího, ale jinak velmi podobně střiženého vozu, jakým je dnes iks-šestka od BMW.
Vůz si v mezičase odbyl i svou evropskou premiéru na boloňském autosalonu, na tom ženevském by s ním ale Volkswagen rád zazářil znovu A tak mu dopřál nové pohonné jednotky, která sází na vznětový motor místo zážehového, přesto nabízí ještě více výkonu a dynamiky a ještě méně reálnou papírovou spotřebu paliva. Tak se na to podívejme.
Rozebírat znovu vzhled vozu je zbytečné. Je totiž úplné stejný, Cross Coupe se akorát (snad i z úcty ke švýcarské zástavě) dočkalo nového laku karoserie. interiér je zcela totožný a i když přiložené snímky vypadají trochu jinak než ty dřívější, jsou jen počítačově upravené.
Jediná podstatná změna se tak odehrála pod kapotou. Místo benzinového turba 1,4 TSI se tam objevuje naftový motor 2,0 TDI s výkonem nejvýše 140 kW (190 koní) a maximem točivého momentu 400 Nm. Možná jde též o předobraz nového dvoulitrového „tédéíčka”, ale to nyní neřešme. Nevlastnímu děcku Rudolfa D. totiž i v tomto případě pomáhají dva elektromotory - jeden pro přední osu s výkonem 40 kW (54 koní) a druhý pro tu zadní s 85 kW (115 koní).
Celkový výkon hybridní soustavy ale v tomto případě činí až 224 kW (305 koní), s nimiž i přes masivní hmotnost 1 858 kg zrychlí na stovku za 6,5 sekundu a dosáhne maximální rychlost až 220 km/h. K potrhání je informace o kombinované spotřebě ve výši 1,8 litru nafty na 100 km. Jde s ohledem na hmotnost a velikost vozu o ještě větší vtip než v případě Opelu Ampera s normovaným apetitem 1,2 litru benzinu na 100 km, který mohl vzniknout jen díky tomu, že vůz je dobíjecím hybridem. Má totiž akumulátory o kapacitě 9,8 kWh umístěné ve středovém tunelu, jejichž dobití jinými zdroji energie se do spotřeby jaksi nepočítá.
Korunu všemu nasadil německý Auto Motor und Sport, který ve svém článku vypočítává, že se 55 litry nafty v nádrži tak vůz ujede 1 287 km na jedno natankování. Ano, ale jen pokud se po každých 100 kilometrech zastavíte na pár hodin u nabíječky...
Z reálných údajů ještě dodejme, že s plně nabitými „baterkami” Cross Coupe ujede až 45 kilometrů bez pomoci spalovacího motoru, výlučně na elektrický pohon pak (po jistě kratší dobu) může uhánět až 120 km/h. Aby vůz využil možností třech motorů, disponuje jízdními režimy City (úsporný), Sport (dynamický), Offroad (s permanentním použitím pohonu obou os), E-Mode (využije pouze elektromotorů) a Laden (zaměstná pouze motor TDI a dobije akumulátory).
V Ženevě se Cross Coupe si opět ukáže jen jako studie, jeho budoucí výroba ale již byla potvrzena, a tak je spíše než o projev zkoumání vřelosti přijetí vozu místní klientelou přípravou na to, co nás čeká a nemine. Navíc se už dříve spekulovalo o příchodu otevřené verze Cross Cabriolet, která by se po představení Range Roveru Evoque Cabrio mohla stát realitou velmi snadno. Více v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Volkswagen Cross Coupe v červené naživo v Ženevě
VW Cross Coupe dostal pro představení v Ženevě nový lak i pohon
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva