Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Beetle 2012: nový Brouk podrobně
19.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen už včera strhnul plachtu z nového Brouka, až nyní nám o něm ale řekl vše podstatné. Další Beetle už není „New”, nový je ale o to více.
Dlouho očekávané odhalení třetího pokračování ságy jménem Volkswagen Brouk už máme za sebou. Hned včera jsme vám přinesli první uvolněné fotografie a informace o nové generaci modelu Beetle, dnes je můžeme doplnit dalšími snímky i specifikacemi. Tak nechoďme dlouho kolem horké německé kaše a pojďme se podívat, co všechno vůz nabídne.
Mnoho překvapení nový Beetle nepřináší, o to více je ale překvapivé jeho jméno. První Brouk se sice takto oficiálně ani nejmenoval, jeho označení ale zlidovělo natolik, že když VW v devadesátých letech přišel s jeho moderní reinkarnací, nazval jej rovnou New Beetle. Toto jméno je poněkud limitující, neboť jako „nový” nelze ten či onen model označovat donekonečna v několika generacích, a tak se dlouho spekulovalo, jak si Volkswagen s touto šlamastikou poradí. S nadsázkou jsme i my spekulovali nad tím, zda se automobilka vydá cestou stupňování (Newer Beetle), nebo vyrazí směrem „kumulace novosti” (New New Beetle), opravdu jsme ale věřili snad jen tomu, že automobilka zůstane u označení New Beetle, ke kterému přidá číslovku modelového roku. Lidé od VW ale vše vyřešili šalamounsky a problematickému „New” v názvu se vyhnuli zcela, což celý problém jednou pro vždy vyřešilo. Přivítejte tedy Volkswagen Beetle 2012, tak prostě zní jméno nové generace.
Třetí generace Brouka přichází plných 73 let po uvedení toho původního, který v roce 1938 začal motorizovat Německo a později i celý svět. S více než 21 miliony prodaných vozů jediné generace jde o nejprodávanější auto v historii a je až s podivem, že na něj Volkswagen navázal až v roce 1998 již zmíněným New Beetle. Ten již, jakožto nákladná vzpomínka na léta s květinami ve vlasech pro starší a pokročilé, takový obchodní úspěch neslavil, i když přes milion prodaných exemplářů také není zanedbatelné číslo. Nyní tu máme generaci třetí, která začne srdce i mysl zákazníků dobývat od letošního podzimu.
Pokud bychom měli shrnout designové změny vozu, pak jde říci, že jsou významnější, než se obecně očekávalo. Průběžně prezentované špionážní snímky totiž naznačovaly prakticky nulovou odlišnost od dosavadního provedení a to nakonec není tak docela pravda. Zepředu tedy nebude snadné oba vozy odlišit, když ten nový má pouze o něco ostřeji řezanější rysy a výraznější světlomety s LED, z boku a hlavně zezadu už jde ale o dost odlišná auta. Pohled z profilu odhalí jinak, jaksi „rovněji” pojatou linii střechy, ale i celkově méně oblin na předních i zadních partiích. Samotná záď se pak vzdala kulatých světel a přišla se svěžejším pojetím bližším dnešním autům.
Taktéž v interiéru se vůz zbavil řady retro „kudrlinek” a přišel s mnohem racionálněji pojatou architekturou. Na první pohled připomene to, co už známe z Golfu, Scirocca nebo Eosu a ani bližší zkoumání neodhalí větší množství kreativity. Vázička na květiny je tak definitivně minulostí, nesmyslů se ale interiér přesto zcela nezbavil - podívejte se třeba na dole zploštělý volant, který v podobném autě absolutně postrádá jakýkoli jiný než designový význam, z praktického hlediska je leda na obtíž. Z dalších novinek v interiéru zmiňme novou panoramatickou střechu, která je prý o 80 procent větší než dosud, nebo nový palubní systém s displejem o velikosti 5 nebo dokonce 6,5 palce.
Ve výsledku má být nový Brouk designově dospělejší a méně „zženštělý”, sama automobilka používá přímo termín „unisex”. Zda tomu tak opravdu je, to už posuďte sami.
Pojďme ale od dojmů k faktům. Vůz mezigeneračně dosti povyrostl, když je o 15,2 cm delší (celkem 4 278 mm), o 8,4 cm širší (celkem 1 808 mm) a pouze na výšku je o něco subtilnější (-1,2 cm na celkových 1 486 mm). Větší je i rozvor náprav (2 537 mm) a rozchod kol přední i zadní nápravy, což vše slibuje větší vnitřní prostor. Konkrétně ale můžeme zmínit jen jedno číslo - prostor pro zavazadla se zvýšil na 310 litrů z dosavadních 209, praktické využitelnosti by mohla pomoci i sklopná a dělená opěradla zadních sedadel.
Technicky vůz využívá prvků Volkswagenu Golf, čemuž odpovídá základní koncepce (motor vpředu, pohon předních kol) i nabídka motorizací. Pod přední kapotou tak najdeme benzinové motory 1,2 TSI s výkonem 77 kW (105 koní), 1,4 TSI se 117 kW (160 koní) a 2,0 TSI se 147 kW (200 koní). Z dieselů budou na výběr agregáty 1,6 TDI a 2,0 TDI se 77 a 103 kW (105 resp. 140 koní). Všechny motory by měly být vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou se šesti- nebo sedmistupňovým automatem DSG coby alternativou.
Mnoho konkrétních parametrů jednotlivých verzí zatím neznáme, VW se ale neváhal pochlubit tím, že varianta 1,6 TDI se systémem start and stop dokáže jezdit jen za 4,3 litru nafty na 100 km při průměrných emisích CO2 ve výši 112 gramů na kilometr.
Jak jsme již dříve zmínili, vůz slaví tento týden premiéru hned na třech místech světa, vůbec poprvé se pak ukázal v Šanghaji. Prodeje nového Brouka by jako první měly začít v Americe na přelomu září a října, v Evropě se vůz objeví o měsíc později.
Ceny ani výbavu vozu zatím neznáme, víme ale, že úrovně výbavy budou mít označení Beetle, Design a Sport. Dostupné barvy karoserie a typy kol si můžete projít v již spuštěném konfigurátoru Volkswagenu, kde stojí za pozornost 17" disky Circle, s nimiž nový Brouk vypadá trochu jako ten původní. Ostatně jsou k vidění i na přiložených snímcích. Další detaily vám přineseme v momentě jejich zveřejnění.
Volkswagen Beetle 2012 na všech zprvu uvolněných fotografiích
Nový Beetle na dalších snímcích a obrázcích z vizualizéru VW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024 - Zemřel legendární designér nejlepších Mercedesů posledních dekád, z práce svých nástupců se bude obracet v hrobě
1.10.2024 - Tohle auto ještě víc podtrhuje tragičnost nového BMW M5. Má víc výkonu, a přesto je skoro o 600 kilo lehčí
1.10.2024 - Němci srovnali možná poslední „normální” velké dieselové kombíky od BMW a Mercedesu, bitvu rozumu rozhodla cena
1.10.2024 - Tento moderní ostrý kombík schopný vozit rodinu až 300 km/h je tak přehlížený, že sotva použitý stojí míň než Škoda Octavia RS
1.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva