Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up
3.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern VW posiluje v rámci první, hodně brzké modernizace model Amarok a navíc k tomu přidává nějakou příplatkovou komfortní výbavu.
Na začátku v Argentině, dnes už ale také v německém Hannoveru vyráběný pick-up Volkswagen Amarok je na trhu jen necelé dva roky a Wolfsburg již hlásí jeho první modernizaci. Na vnějším vzhledu se nic nemění, takže rozpoznat jej zvnějšku bude prakticky nemožné, uvnitř se však několik zajímavých úprav hodných zmínky událo.
Především je asi nutné říci, že z nabídky definitivně vypadl bi-turbo diesel 2,0 TDI o výkonu 163 koní a místo něj lze ve všech i těch nejlevnějších provedeních s plastovými nárazníky a jednoduchou, dvoudveřovou kabinou SingleCab pořídit silnější verzi se 180 koňskými silami. A to bez ohledu na to, jestli je vůz vybaven šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.
Volkswagen říká, že se tato změna ekonomiky provozu netýká a auta si i tak podrží svou dosavadní průměrnou papírovou spotřebu. Může se však změnit, pokud si pro Amarok objednáte také paket BlueMotion Technology obsahující start and stop, systém regenerativního brzdění s odpojováním alternátoru a kola s nižším valivým odporem, který je nyní k mání také ve spojení s manuálem. Třeba u základního Amaroku s pohonem zadních kol VW slibuje snížení spotřeby ze 7,3 na 6,8 l/100 km.
Modelový rok 2012/2013 přináší také přepracované výklopné dveře zavazadlového prostoru, které teď snesou zatížení až 200 kg a Amarok s manuální převodovkou a pohonem všech kol může táhnout přívěs o hmotnosti 3 000 kg. S automatem je na tom ale vůz pořád o něco líp - na kouli lze v takovém případě připnout přívěs o váze 3,2 tuny.
Německá automobilka dále zařadila do příplatkové výbavy také dešťový senzor, automatickou aktivaci světel, elektro-chromatické vnitřní zpětné zrcátko nebo mlhovky se schopností posvítit vám do zatáček. A protože v českém ceníku tyto prvky zatím nenajdete, můžeme vám nabídnout alespoň přibližné ceny modernizovaného Amaroku, za které jej bude možné pořídit v Evropě - podle VW startuje SingleCab s výkonem 122 koní na částce 19 835 Eur a stejná motorizace se zdvojenou kabinou DoubleCab za 22 610 Eur, tedy asi 510 resp. 580 tisíc Kč.
Volkswagen vypustil z nabídky slabší BiTurbo 2,0 TDI, takže nyní je k mání pouze s motory o výkonu 122 nebo 180 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
dnes - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 8 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 9 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 11 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
dnes - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
dnes
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus