Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up

Německý koncern VW posiluje v rámci první, hodně brzké modernizace model Amarok a navíc k tomu přidává nějakou příplatkovou komfortní výbavu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up

3.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý koncern VW posiluje v rámci první, hodně brzké modernizace model Amarok a navíc k tomu přidává nějakou příplatkovou komfortní výbavu.

Na začátku v Argentině, dnes už ale také v německém Hannoveru vyráběný pick-up Volkswagen Amarok je na trhu jen necelé dva roky a Wolfsburg již hlásí jeho první modernizaci. Na vnějším vzhledu se nic nemění, takže rozpoznat jej zvnějšku bude prakticky nemožné, uvnitř se však několik zajímavých úprav hodných zmínky událo.

Především je asi nutné říci, že z nabídky definitivně vypadl bi-turbo diesel 2,0 TDI o výkonu 163 koní a místo něj lze ve všech i těch nejlevnějších provedeních s plastovými nárazníky a jednoduchou, dvoudveřovou kabinou SingleCab pořídit silnější verzi se 180 koňskými silami. A to bez ohledu na to, jestli je vůz vybaven šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.

Volkswagen říká, že se tato změna ekonomiky provozu netýká a auta si i tak podrží svou dosavadní průměrnou papírovou spotřebu. Může se však změnit, pokud si pro Amarok objednáte také paket BlueMotion Technology obsahující start and stop, systém regenerativního brzdění s odpojováním alternátoru a kola s nižším valivým odporem, který je nyní k mání také ve spojení s manuálem. Třeba u základního Amaroku s pohonem zadních kol VW slibuje snížení spotřeby ze 7,3 na 6,8 l/100 km.

Modelový rok 2012/2013 přináší také přepracované výklopné dveře zavazadlového prostoru, které teď snesou zatížení až 200 kg a Amarok s manuální převodovkou a pohonem všech kol může táhnout přívěs o hmotnosti 3 000 kg. S automatem je na tom ale vůz pořád o něco líp - na kouli lze v takovém případě připnout přívěs o váze 3,2 tuny.

Německá automobilka dále zařadila do příplatkové výbavy také dešťový senzor, automatickou aktivaci světel, elektro-chromatické vnitřní zpětné zrcátko nebo mlhovky se schopností posvítit vám do zatáček. A protože v českém ceníku tyto prvky zatím nenajdete, můžeme vám nabídnout alespoň přibližné ceny modernizovaného Amaroku, za které jej bude možné pořídit v Evropě - podle VW startuje SingleCab s výkonem 122 koní na částce 19 835 Eur a stejná motorizace se zdvojenou kabinou DoubleCab za 22 610 Eur, tedy asi 510 resp. 580 tisíc Kč.


Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up - 1 - VW Amarok 2012 01Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up - 2 - VW Amarok 2012 02Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up - 3 - VW Amarok 2012 03Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up - 4 - VW Amarok 2012 04Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up - 5 - VW Amarok 2012 05Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up - 6 - VW Amarok 2012 06Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up - 7 - VW Amarok 2012 07Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up - 8 - VW Amarok 2012 08Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up - 9 - VW Amarok 2012 09Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up - 10 - VW Amarok 2012 10
Volkswagen vypustil z nabídky slabší BiTurbo 2,0 TDI, takže nyní je k mání pouze s motory o výkonu 122 nebo 180 koní

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.