VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10

Pánové Villarreal, Lutz a Fisker se v Detroitu nedrží při zdi. K sériovému Destinu vytáhli i hotový sporťák Force 1 s působivými parametry.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10

12.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pánové Villarreal, Lutz a Fisker se v Detroitu nedrží při zdi. K sériovému Destinu vytáhli i hotový sporťák Force 1 s působivými parametry.

Pro jakoukoli prakticky neznámou automobilovou značku by jedna novinka novinka na velkém světovém autosalonu byla velkým úspěchem, firma VLF Automotive se ale evidentně rozhodla to na NAIAS 2016 rozjet ve velkém. Teprve před pár hodinami byl v Detroitu odhalen produkční VLF Destino, teď k němu můžeme přidat ještě VLF Force 1. A pokud vám parametry Destina přišly být zvlášť vzhledem k jeho ceně poněkud nepřesvědčivé, Force 1 vám prostoru pro pochybnosti nechá o dost méně.

Také jeho odhalení jsme v Detroitu čekali, však bylo ohlášeno bizarní žalobou o 100 milionů dolarů v reakci na bizarní stížnost Aston Martinu, která se ve světle odhalení vozu jeví být ještě bizarnější - tohle auto nemá s žádným Astonem nic společného. Předpokládali jsme ale odhalení vzhledu, možná konceptu, VLF nám ale rovnou servíruje hotové auto i s technickými parametry a cenou.

Jak se VLF podařilo zničeho nic vyrukovat s takovým strojem, ovšem naznačí už prozkoumání jeho detailů. Podobně jako u Destina nejde o auto vyvinuté od základů u VLF, jde o přepracovaný Dodge Viper. Je to patrné třeba z umístění výfuků či některých částí interiéru, neberme ale jen kvůli tomu Force 1 na lehkou váhu - specifický je vzhledově i technicky.

Zcela nová karoserie čistě z karbonem vyztuženého plastu nesdílí s Viperem zhola nic a oblíbené designové prvky Henrika F. z ní stříkají všemi směry. Není ale jen fiskerovská, je také pořádně svalnatá, agresivní a má k tomu dobrý důvod. Pod kapotou ukrývá techniku Viperu s ještě lepšími parametry než u samotné Zmije.

Srdcem stroje je tedy motor 8,4 V10, který je ale v případě Force 1 naladěn na více než o 100 koní vyšší výkon. Dává tedy až 756 koní a 865 Nm a má tak být aktuálně světově nejsilnějším atmosféricky plněným motorem v produkčním osobní voze. Hmotnost Force 1 činí 1 538 kg, a tak se nelze divit extrémní dynamice - stovce za 3 sekundy a maximální rychlosti 350 km/h. Ta bude navíc vzhledem k výkonu motoru zřejmě dána jen limitem posledního rychlostního převodu, popř. bude limitem daným elektronicky kvůli možnostem pneumatik.

Pozoruhodné je navíc nejen to, že „překarosovaný Viper” je o dost silnější a rychlejší než originál, nabídne jako alternativu k šestistupňovému manuálu také automatickou převodovku, kterou Zmije nedisponuje. A pochopitelně i více luxusu spočívajícím třeba též v obtížně pochopitelném držáku na šampaňské mezi sedadly.

Podle VLF byl vůz Force 1 vyvinut ve spolupráci se známým americkým závodním pilotem Benem Keatingem, u nějž také bude možné vůz zprvu exkluzivně pořídit. Hovoří se o 50 autech dostupných pouze přes Keatingovu Viper Exchange a jinak blíže nespecifikované omezené produkci (nebude-li jí oněch 50 kusů, tiskové materiály jsou v tomto trochu nejednoznačné). Ptáte se na cenu? 268 500 dolarů „v základu”, tedy asi 6,7 milionu Kč. Jistě ne málo, za tak výjimečný vůz s tak nekompromisní technikou se to ale nezdá být příliš...


VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 1 - VLF Force 1 oficialni 01VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 2 - VLF Force 1 oficialni 02VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 3 - VLF Force 1 oficialni 03VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 4 - VLF Force 1 oficialni 04VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 5 - VLF Force 1 oficialni 05VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 6 - VLF Force 1 oficialni 06VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 7 - VLF Force 1 oficialni 07VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 8 - VLF Force 1 oficialni 08VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 9 - VLF Force 1 oficialni 09VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 10 - VLF Force 1 oficialni 10VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 11 - VLF Force 1 oficialni 11VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 12 - VLF Force 1 oficialni 12VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 13 - VLF Force 1 oficialni 13VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 14 - VLF Force 1 oficialni 14VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 15 - VLF Force 1 oficialni 15VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 16 - VLF Force 1 oficialni 16VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 17 - VLF Force 1 oficialni 17VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 18 - VLF Force 1 oficialni 18VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10 - 19 - VLF Force 1 oficialni 19
Z Force 1 se vyklubala zatím nejagresivnější, nejsilnější a nejrychlejší „fiskerovština”

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.