Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10
12.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pánové Villarreal, Lutz a Fisker se v Detroitu nedrží při zdi. K sériovému Destinu vytáhli i hotový sporťák Force 1 s působivými parametry.
Pro jakoukoli prakticky neznámou automobilovou značku by jedna novinka novinka na velkém světovém autosalonu byla velkým úspěchem, firma VLF Automotive se ale evidentně rozhodla to na NAIAS 2016 rozjet ve velkém. Teprve před pár hodinami byl v Detroitu odhalen produkční VLF Destino, teď k němu můžeme přidat ještě VLF Force 1. A pokud vám parametry Destina přišly být zvlášť vzhledem k jeho ceně poněkud nepřesvědčivé, Force 1 vám prostoru pro pochybnosti nechá o dost méně.
Také jeho odhalení jsme v Detroitu čekali, však bylo ohlášeno bizarní žalobou o 100 milionů dolarů v reakci na bizarní stížnost Aston Martinu, která se ve světle odhalení vozu jeví být ještě bizarnější - tohle auto nemá s žádným Astonem nic společného. Předpokládali jsme ale odhalení vzhledu, možná konceptu, VLF nám ale rovnou servíruje hotové auto i s technickými parametry a cenou.
Jak se VLF podařilo zničeho nic vyrukovat s takovým strojem, ovšem naznačí už prozkoumání jeho detailů. Podobně jako u Destina nejde o auto vyvinuté od základů u VLF, jde o přepracovaný Dodge Viper. Je to patrné třeba z umístění výfuků či některých částí interiéru, neberme ale jen kvůli tomu Force 1 na lehkou váhu - specifický je vzhledově i technicky.
Zcela nová karoserie čistě z karbonem vyztuženého plastu nesdílí s Viperem zhola nic a oblíbené designové prvky Henrika F. z ní stříkají všemi směry. Není ale jen fiskerovská, je také pořádně svalnatá, agresivní a má k tomu dobrý důvod. Pod kapotou ukrývá techniku Viperu s ještě lepšími parametry než u samotné Zmije.
Srdcem stroje je tedy motor 8,4 V10, který je ale v případě Force 1 naladěn na více než o 100 koní vyšší výkon. Dává tedy až 756 koní a 865 Nm a má tak být aktuálně světově nejsilnějším atmosféricky plněným motorem v produkčním osobní voze. Hmotnost Force 1 činí 1 538 kg, a tak se nelze divit extrémní dynamice - stovce za 3 sekundy a maximální rychlosti 350 km/h. Ta bude navíc vzhledem k výkonu motoru zřejmě dána jen limitem posledního rychlostního převodu, popř. bude limitem daným elektronicky kvůli možnostem pneumatik.
Pozoruhodné je navíc nejen to, že „překarosovaný Viper” je o dost silnější a rychlejší než originál, nabídne jako alternativu k šestistupňovému manuálu také automatickou převodovku, kterou Zmije nedisponuje. A pochopitelně i více luxusu spočívajícím třeba též v obtížně pochopitelném držáku na šampaňské mezi sedadly.
Podle VLF byl vůz Force 1 vyvinut ve spolupráci se známým americkým závodním pilotem Benem Keatingem, u nějž také bude možné vůz zprvu exkluzivně pořídit. Hovoří se o 50 autech dostupných pouze přes Keatingovu Viper Exchange a jinak blíže nespecifikované omezené produkci (nebude-li jí oněch 50 kusů, tiskové materiály jsou v tomto trochu nejednoznačné). Ptáte se na cenu? 268 500 dolarů „v základu”, tedy asi 6,7 milionu Kč. Jistě ne málo, za tak výjimečný vůz s tak nekompromisní technikou se to ale nezdá být příliš...



















Z Force 1 se vyklubala zatím nejagresivnější, nejsilnější a nejrychlejší „fiskerovština”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před hodinouBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 2 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 3 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 4 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva