VL Destino 2013: zcivilizovaná Karma přežije i krach Fiskeru

Někdejší elektromobil Fiskeru přežije i krach svého původního výrobce. VL Automotive jej s kompresorovým osmiválcem GM začne prodávat už na podzim.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VL Destino 2013: zcivilizovaná Karma přežije i krach Fiskeru

9.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

VL Destino 2013: zcivilizovaná Karma přežije i krach Fiskeru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Někdejší elektromobil Fiskeru přežije i krach svého původního výrobce. VL Automotive jej s kompresorovým osmiválcem GM začne prodávat už na podzim.

Téměř 200 milionů dolarů vypůjčených od americké vlády z federálního rezervního fondu Advanced Technology Vehicles Manufacturing Loan Program kalifornskou společností Fisker Automotive zřejmě definitivně zmizí v nenávratnu. Automobilka propustila tři čtvrtiny zaměstnanců, kteří ji za to ženou před soud a marně hledá strategického partnera schopného zatáhnout její krátkou eskapádu s modelem Karma.

Na rozdíl od výrobce, kdysi slibujícího vyrábět 100 tisíc elektromobilů s prodlouženým dojezdem ročně, jeho produkt v pozměněné podobě zřejmě přežije. Letos v lednu jsme vám představili iniciativu filmy VL Automotive, která slíbila, že začne do Karmy přejmenované na VL Destino montovat kompresorové osmiválce LS9 o výkonu 647 koní z aktuálního Chevroletu Corvette ZR1. Pohonná jednotka se nakonec změní, nápad se ale podle všeho ujal.

Šéf společnosti VL Automotive Gilbert Villarreal a jeho obchodní partner, bývalý vysoce postavený manažer General Motorsu Bob Lutz, společně potvrdili, že se jejich lidem podařilo získat dalších dvacet vozů bez akumulátorů a pohonných jednotek, které využijí k výrobě Destina. Další auta chce VL odkoupit od prodejců Fiskeru v rámci likvidace jejich inventáře.

VL tvrdí, že dosud eviduje už stovku objednávek, většinou z Blízkého východu. První auta v ceně 185 tisíc dolarů (v přepočtu přibližně 3,6 milionu korun) by mohla být expedována majitelům už na podzim, přičemž výrobce podle svých slov momentálně ladí kvalitu výroby, bezpečnostní standardy a techniku tak, aby plnila emisní limity.

O práci nebude mít VL Automotive zřejmě nouzi i díky současným majitelům Karmy. Bob Lutz tvrdí, že evidují řadu dotazů od vlastníků vozů, kteří projevili zájem o přestavbu na V8. Obávají se totiž, že dříve nebo později jejich současný pohon vypoví poslušnost a oni jej nebudou mít kde servisovat. Konverze stylového elektromobilu na použitelný vůz však nebude z nejlevnějších, Lutz potvrdil, že vyjde na 85 až 90 tisíc dolarů.

Ačkoli je cílem použít V8 z modelu ZR1, zdá se, že přednost nakonec dostane odvozená kompresorová pohonná jednotka LSA o stejném objemu 6,2 litru. Montuje se do Cadillacu CTS-V a její výkon je snížený na 564 koní. „Spousta lidí chce v tomto typu automobilu automatickou převodovku, nenašli jsme však vhodnou pro motor z ZR1,“ vysvětlil Bob Lutz změnu v rozhovoru s magazínem Wards Auto.

Pokud Fisker Automotive definitivně zanikne, VL Automotive se o svou budoucnost neobává. Firma pro takové případy již potvrdila, že má zájem navázat spolupráci s někdejšími dodavateli. „Pokud Fisker zmizí, nebude to mít na nás žádný vliv,“ dodal Bob Lutz.


VL Destino 2013: zcivilizovaná Karma přežije i krach Fiskeru - 1 - VL Destino 2013 nove 01VL Destino 2013: zcivilizovaná Karma přežije i krach Fiskeru - 2 - VL Destino 2013 nove 02VL Destino 2013: zcivilizovaná Karma přežije i krach Fiskeru - 3 - VL Destino 2013 nove 03VL Destino 2013: zcivilizovaná Karma přežije i krach Fiskeru - 4 - VL Destino 2013 nove 04VL Destino 2013: zcivilizovaná Karma přežije i krach Fiskeru - 5 - VL Destino 2013 nove 05VL Destino 2013: zcivilizovaná Karma přežije i krach Fiskeru - 6 - VL Destino 2013 nove 06VL Destino 2013: zcivilizovaná Karma přežije i krach Fiskeru - 7 - VL Destino 2013 nove 07
VL eviduje stovku objednávek na Destino a zájem o konverzi údajně projevilo až několik stovek majitelů Karmy

Zdroj: Wards Auto

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše