Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Víme skoro vše o nové Ladě Niva. A fanoušky ruské legendy asi nepotěšíme
28.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouho, předlouho se čeká na příchod nové generace Nivy. S námi tu měla být už od loňského roku, nakonec ale dorazí později. A bude hodně jiná.
O nové generaci Lady Niva se mluví již celá léta. Původně měla dorazit loni v souvislosti s oslavou čtyřicátých narozenin originálu, jak ale všichni dobře víme, oslavy proběhly a nová Niva nikde. A jak se zdá, fanoušci se budou muset ještě nějaký ten pátek obrnit trpělivostí. Brazilský list Gazeta do Povo zveřejnil detailní informace o nové generaci Nivy a uvádí, že reinkarnace ruské legendy se na jihoamerických trzích začne prodávat až v roce 2021. V ruských showroomech ji tedy nejspíše čekejme na okolo roku 2020.
Může se zdát být nepochopitelné, proč informace o nové Ladě Niva přicházejí z Brazílie a nikoliv z Ruska. Vše ale má své opodstatnění. Legendární off-road se v 90. letech na jihu Ameriky skutečně prodával. Sice jen pouhých pět let, nicméně i tak z toho byl nemalý úspěch. Ačkoliv Niva měla stejně jako ve své domovině problémy s korozí a její 1,7litrový motor nedokázal spalovat tamní směs benzinu a alkoholu, nabízela slušnou praktičnost, navíc za nejnižší cenu na trhu.
Nová generace Lady Niva se přitom na brazilský trh má nejen vrátit, ale dokonce zde bude vyráběna. Vůz totiž již nebude takovým unikátem jako první generace, nýbrž přepřáhne na techniku aliance Renault-Nissan. Počítat máme s platformou Dacie Duster, jež se ovšem dočká jisté modernizace. Přibýt by měl nový přední pomocný rám, stejně jako mnohé komponenty okolo i uvnitř motorového prostoru.
Z aliančních skladů budou vzaty i samotné pohonné jednotky, přičemž základ nabídky by měl tvořit 1,6litrový motor HR16 od Nissanu. Spárován bude s pohonem všech kol, který však nebude stálý. Stejně jako v případě rumunského SUV bude i u Nivy možné odpojit zadní kola a veškerý výkon hnát pouze dopředu. Tím samozřejmě dojde ke snížení spotřeby, dolů ale rozhodně půjdou i schopnosti v terénu.
To by mohlo leckoho odradit, proto má Lada vyvíjet dvě konfigurace. Výše popsaná je určena hlavně pro městský provoz, kromě ní ale dorazí také více off-roadové provedení. Lišit se bude nejen systémem 4x4, který by tentokrát měl být stálý a pracovat i s odlišnou geometrií náprav. S tímto provedením nejspíše budou spojeny jen manuály, zatímco u verze „Urban“ lze čekat i automat.
Pochopitelně, tyto informace nejsou oficiální, nemáme ale důvod jim nevěřit - smysl dávají. Lada chce expandovat i do zahraničí, neboť stabilita ruského trhu je stále příliš křehká. Pokud by ale u toho byla ryze unikátní technika, mohla by se nová Niva rozumně vyrábět pouze ve své domovině. S modulární platformou a motory však může být montována kdekoliv, tedy kromě ruského Togliatti třeba i v brazilské továrně Renaultu v Paraná. A právě z ní měly uniknou všechny zmíněné informace...
Ještě před pár týdny jsme mohli doufat, že nová Lada Niva se vzhlédne v kreaci jednoho ukrajinského nadšence, který takto povedeně modernizoval originál. Nyní ale začíná být čím dál tím jasnější, že značka půjde zcela jinou cestou
Zdroj: Gazeta Do Povo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 9 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Automobilka chtěla vytvořit nová pracovní místa, kvůli zakazování spalovacích motorů ale nejspíš zruší i ta stará
před 2 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 3 hodinami - Na nechtěný čtyřválcový Mercedes-AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
před 5 hodinami - VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
před 6 hodinami - Nesmyslně 2,5tunové nové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila 8 let stará em-pětka předchozí generace
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva