Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Víme skoro vše o nové Ladě Niva. A fanoušky ruské legendy asi nepotěšíme
28.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouho, předlouho se čeká na příchod nové generace Nivy. S námi tu měla být už od loňského roku, nakonec ale dorazí později. A bude hodně jiná.
O nové generaci Lady Niva se mluví již celá léta. Původně měla dorazit loni v souvislosti s oslavou čtyřicátých narozenin originálu, jak ale všichni dobře víme, oslavy proběhly a nová Niva nikde. A jak se zdá, fanoušci se budou muset ještě nějaký ten pátek obrnit trpělivostí. Brazilský list Gazeta do Povo zveřejnil detailní informace o nové generaci Nivy a uvádí, že reinkarnace ruské legendy se na jihoamerických trzích začne prodávat až v roce 2021. V ruských showroomech ji tedy nejspíše čekejme na okolo roku 2020.
Může se zdát být nepochopitelné, proč informace o nové Ladě Niva přicházejí z Brazílie a nikoliv z Ruska. Vše ale má své opodstatnění. Legendární off-road se v 90. letech na jihu Ameriky skutečně prodával. Sice jen pouhých pět let, nicméně i tak z toho byl nemalý úspěch. Ačkoliv Niva měla stejně jako ve své domovině problémy s korozí a její 1,7litrový motor nedokázal spalovat tamní směs benzinu a alkoholu, nabízela slušnou praktičnost, navíc za nejnižší cenu na trhu.
Nová generace Lady Niva se přitom na brazilský trh má nejen vrátit, ale dokonce zde bude vyráběna. Vůz totiž již nebude takovým unikátem jako první generace, nýbrž přepřáhne na techniku aliance Renault-Nissan. Počítat máme s platformou Dacie Duster, jež se ovšem dočká jisté modernizace. Přibýt by měl nový přední pomocný rám, stejně jako mnohé komponenty okolo i uvnitř motorového prostoru.
Z aliančních skladů budou vzaty i samotné pohonné jednotky, přičemž základ nabídky by měl tvořit 1,6litrový motor HR16 od Nissanu. Spárován bude s pohonem všech kol, který však nebude stálý. Stejně jako v případě rumunského SUV bude i u Nivy možné odpojit zadní kola a veškerý výkon hnát pouze dopředu. Tím samozřejmě dojde ke snížení spotřeby, dolů ale rozhodně půjdou i schopnosti v terénu.
To by mohlo leckoho odradit, proto má Lada vyvíjet dvě konfigurace. Výše popsaná je určena hlavně pro městský provoz, kromě ní ale dorazí také více off-roadové provedení. Lišit se bude nejen systémem 4x4, který by tentokrát měl být stálý a pracovat i s odlišnou geometrií náprav. S tímto provedením nejspíše budou spojeny jen manuály, zatímco u verze „Urban“ lze čekat i automat.
Pochopitelně, tyto informace nejsou oficiální, nemáme ale důvod jim nevěřit - smysl dávají. Lada chce expandovat i do zahraničí, neboť stabilita ruského trhu je stále příliš křehká. Pokud by ale u toho byla ryze unikátní technika, mohla by se nová Niva rozumně vyrábět pouze ve své domovině. S modulární platformou a motory však může být montována kdekoliv, tedy kromě ruského Togliatti třeba i v brazilské továrně Renaultu v Paraná. A právě z ní měly uniknou všechny zmíněné informace...
















Ještě před pár týdny jsme mohli doufat, že nová Lada Niva se vzhlédne v kreaci jednoho ukrajinského nadšence, který takto povedeně modernizoval originál. Nyní ale začíná být čím dál tím jasnější, že značka půjde zcela jinou cestou
Zdroj: Gazeta Do Povo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch