Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Víme hodně o Škodě Octavia 2017. Přijde i upsizing, 245 koní či vyhřívaný volant
27.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Český bestseller čeká největší facelift ze všech modelů na MQB. Dojde nejen na duální světla, ale i na upsizing, vyšší výkon a či zajímavou výbavu.
Škoda Octavia se pro letošek dočkala již několika změn, jenž souvisí s modelovým rokem 2017. Kromě Phoneboxu s indukčním dobíjením dorazila vylepšená zpětná kamera s ostřikovačem či klimatizace Climatronic s antialergenním pylovým filtrem, největší změna ovšem spočívala v motorovém prostoru, kam se nastěhoval litrový tříválec, a v oblasti podvozku, který nově může mít adaptivní tlumiče. Obojí jsme mohli otestovat, přičemž v případě tříválce byla překvapivě dobrá zejména jeho jízdní dynamika.
Nejsou to ovšem jediné novinky, které se pro bestseller mladoboleslavské značky chystají. Jak asi již delší dobu víte, koncern VW Group pro letošek přistupuje k výraznější modernizaci vozů postavených na platformě MQB. Facelift Audi A3 jsme již dostali oficiálně, vylepšení Seatu Leon pak zamířilo online únikem. Oficiálně se dočkáme v Paříži, zřejmě stejně jako pozměněného Volkswagenu Golf.
Octavia přijde na řadu následovně, ve srovnání s výše zmíněnou trojicí ovšem budou změny na designu mnohem výraznější. Jisté je nahrazení jednolitých předních světel duálními, přičemž značka dost možná u vrcholných verzí přepřáhne z bi-xenonů na plnohodnotné LEDky. Diody pro denní svícení pak pochopitelně zůstanou, přičemž se stejnou koncepcí se má již příští týden vytasit Kodiaq.
Dále dostaneme novou čelní masku a nárazník, pozměněnou selekci barev či litých kol a pár drobných nuancí na zádi. Tím nám ale venkovní proměna skončí, uvnitř je pak možné počítat s dalším rozšiřováním výbavy. Irské zastoupení Škody v tomto směru potvrdilo příchod vyhřívaného volantu, kromě toho můžeme zmínit také deštník usazený pod sedadlem spolujezdce, který je téměř ve všech škodovkách k dispozici už od letoška.
Dorazit má také větší displej multimediálního systému, jehož uhlopříčka by stejně jako u faceliftovaného Volkswagenu Golf měla počítat s 9,2 palci. Britská média spekulují taktéž o příchodu virtuálního kokpitu, nicméně o realizaci tohoto kroku zatím příliš přesvědčeni nejsme. Je však možné, že Škoda nakonec překvapí a pošle Octavii o trochu výše v potravinovém řetězci.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde lze možná překvapivě počítat s upsizingem, přeplňovanou jedna-osmu totiž nahradí odladěný dvoulitrový čtyřválec. Jelikož obdobný krok je spojen také se zmiňovaným faceliftem Audi A3, zdá se, že koncern VW Group postupně motor 1,8 TSI vyřazuje - stejně jako 1,2 TSI - z nabídky.
Roli těchto agregátů nezastane jen onen dvoulitr, ale také nová 1,5 TSI Evo - benziny budou zkrátka jen 1,0, 1,5 a 2,0 TSI. Kromě toho se očekává také nahrazení 1,4litrového a 1,6litrového turbodieselu, a to rovněž 1,5litrovou jednotkou, takže diesel budou už jen dvojího objemu. Golf a nejspíše i A3 by je jako první koncernové vozy měly dostat v příštím roce, na Leon a tedy i Škodu nejspíše dojde řada až poté.
Vraťme se ale ještě k benzinovým motorům, konkrétně k pohonné jednotce varianty RS. Ta by podle všeho měla dostat vyšší výkon, pro někoho ale možná zklamáním bude příchod „pouze” 245 koní. Ve srovnání se sourozenci, kteří jich nabízejí až 310, totiž nejde o světoborné stádo. Nicméně vůči stávajícím 220 resp. 230 kobylám o nárůst jde.
Závěrem jen zmíníme, že výroba faceliftované Škody Octavia odstartuje v osmém týdnu příštího roku, tedy na konci února. První vozy by se tedy u zákazníků měly objevit někdy v průběhu března, přičemž ceny vůči těm stávajícím bezesporu narostou. Čekat lze tak sumy okolo 370 tisíc korun za základní modely.
Škoda Octavia se dočká největšího faceliftu z koncernových sourozenců, a to díky duálním čelním světlometům
Jejich příchod naznačovaly už dříve i další neoficiální ilustrace...
...podoba se ovšem pokaždé liší
Zdroje: Motor1, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch