Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vauxhall VXR8 GTS 2014: britský zabiják M5 a E63 AMG
12.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Hot rody od Vauxhallu nebývají zrovna tichá, klidná ani precizní přemisťovadla. Výkonem 583 koní za cenu 1,8 milionu však VXR8 GTS zesměšní i německé profíky.
V kategorii nejrychlejších sedanů probíhají už pěknou řádku let souboje o titul, přičemž nejčastěji se jich zúčastňuje trio německé smetánky. Vezměte si Audi RS6 Avant, BMW M5 a Mercedes E63 AMG, jejich honba za tím být nejlepší snad nikdy neskončí a s každou další generací je vždycky už jen otázkou, zda může jít výkon ještě nahoru. Tito Němci se však snaží vycházet vstříc i méně zkušeným řidičům - třeba novou em-pětku dokáže řídit bez stresů už i vaše žena.
Jenomže pak tu jsou pro Starý kontinent méně známí výrobci, kteří do bojů o naprostou dokonalost a nejefektivnější rychlost nevstupují, hrají si po svém a dělají neurvalé hot rody, chuligány, zabijáky. Ale právě o to tady ale jde, Vauxhall VXR8 GTS se soustředí na zajímavější vlastnosti. Stejně jako jeho nepřímá konkurence u svého osmiválce používá přeplňování, avšak zde je devízou ještě vysoký objem - konkrétně 6,2 litru - kterému se ostatní „downsizeři“ nemohou vyrovnat. Jediným faktem je, že se v něm jako Evropani jen málokdy svezeme, protože se u nás prostě neprodává. V Anglii by však fandové namítli, že tam se tyhle vozy s pravostranným řízením pohybují, my máme holt smůlu...
Ale zpět k novému dílku Vauxhallu. Nová verze modelu VXR8 vychází z vozu Holden Special Vehicles (HSV) Gen-F. Pod přední kapotou trůní dobře namazaný americký osmiválec s turbodmychadlem (mimochodem pochází z Camara ZL1), jehož výkon dosahuje šílených 583 koní a točivý moment vrcholí na 738 Nm. To je o celých 152 koní a 189 Nm více než u předchozího VXR8.
Jízdní výkony při té neurvalosti berou dech. Zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost deklasuje novinka za 4,2 sekundy a již brzy poté ji v rozletu zastaví omezovač na 250 km/h. Někteří namítnou, proč tak málo, já jen dodám, že Němci na tom nejsou o moc lépe. Vauxhall zaostává jen tím, že nenabízí vyšší rychlost za příplatek, problém však snadno vyřeší nejbližší garážmistr.
Aby se ta divočina se zadním pohonem dala alespoň nějak kontrolovat, je VXR8 GTS vybaveno systémem Brake-Torque Vectoring, který přibrzdí pro potlačení nedotáčivosti vnitřní zadní kolo a točivý moment z něj převede na to opačné vnější. Kromě toho je vůz vybaven upravenými adaptivními tlumiči Magnetic Ride Control se třemi režimy nastavení tuhosti.
Exteriér vozu byl oproti výchozímu modelu lehce kosmeticky poupraven, dostal novější masku chladiče s dvojitými ledvinkami. Nový je také přední nárazník, zadní difuzor, LED koncová světla nebo spoiler na víku zavazadelníku. Osvěžení se prý dočkala rovněž kabina s novými budíky, modifikovanou středovou konzolí a lepším koženým čalouněním. Mimochodem sedadla lze elektricky nastavovat v osmi úrovních.
Nové VXR8 GTS se má představit na autosalonu Performance Car Show alongside Autosport International a do prodeje zamířit v prvním čtvrtletí příštího roku. Pro nás není určena, ale faktem zůstává, že po přepočtu ceny se 1,8 milionu za takový vůz jeví ve srovnání s M5 (2 640 000 Kč) a Mercedes E63 AMG (2 523 000 Kč) jako bezchybná nabídka.
Spálené pneumatiky, kouř, vůně benzinu... VXR8 je pozoruhodné monstrum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
před 9 hodinami - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
včera - Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
6.1.2025
Nejnovější články
- Následky exploze Tesly u Trumpova hotelu připomínají, že vaše auto toho o vás ví moc. A většina automobilek to vyslepičí kdekomu
před 5 hodinami - Porsche začalo prodávat montované domky za desítky milionů. A není to zase tak špatný nápad, jak se může zdát
před 6 hodinami - Škoda odhalila facelift Enyaqu. Neřeší nic, automobilka se chlubí tím, že na nabití ujede o 1 km víc
před 7 hodinami - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
před 9 hodinami - BMW ukázalo nové pojetí interiérů svých aut. Je to Tesla 2.0, tlačítka končí úplně, přístrojovky též
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva