Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1.3.2025 | Petr Prokopec
Také u nás to bylo po léta populární auto s velmi loajálními zákazníky, Honda si ale nedokázala udržet pozornost dostatečně širokého publika a nakonec musela opustit scénu. V Asii nebo v Americe ale s Accordem dál boduje, tohle teď nabízí.
Zmínku o Hondě Accord budou mnozí Evropané považovat jen za dozvuk minulosti. Tento model střední třídy tu navzdory řadě let dřívějšího úspěšného působení opustil starý kontinent před 10 roky jak totální propadák a nikdy se na něj nevrátil. Takový dojem je ale mylný. Accord ve skutečnosti žije dál a už v listopadu 2022 byl představen ve své jedenácté generaci.
Na trhu si vede stále dobře, zvlášť pak ve Spojených státech, kde loni skončil mezi pětadvacítkou nejprodávanějších modelů. Přitom pro Američany nemá zrovna přitažlivý pohon, volit je mohou jen mezi přeplňovanou jedna-pětkou a hybridním dvoulitrem. Manuál pak již v nabídce nefiguruje vůbec, byť zrovna to v tomto segmentu kšefty moc nekazí. I když totiž zájem o tři pedály v USA vytrvale roste, děje se tak hlavně u sportovních aut, mezi která se Accord se zmíněnou technikou neřadí.
Vůz se ovšem neprodává pouze v USA, ale i na řadě dalších míst světa, mimo jiné v Číně. Tamní klientela může volit dokonce z většího množství variant, neboť Honda na jeho výrobě spolupracuje se značkami GAC a Dongfeng. Jakkoli se ale nemění technika, mírně odlišný je vnější design. V případě druhého zmíněného výrobce pak není používán název Accord, nýbrž Inspire. Do prodeje se toto provedení dostalo v červenci 2023, tedy dva a půl měsíce poté, co byla představena varianta od GAC.
Právě na čínský Accord se dnes při snaze připomenout jeho přetrvávající existenci zaměříme, toto provedení totiž v březnu bude oficiálně odhaleno v modernizovaném hávu. Vozy po faceliftu se ale už začínají objevovat u firemních showroomů, jak ukazují kolegové z Carscoops, načež máme i o letošních změnách jasno předem. Ty největší jsou spojené s předním nárazníkem, který byl ve spodních partiích lehce přeprofilován a dostal do vínku také více černých kontrastních prvků. Tvar čelní masky pak zůstává shodný, odlišná je ale její výplň.
Zmínit lze ještě protažení pásu diod pro denní svícení, zatímco koncové lampy mají nyní o trochu tmavší sklo. Zvětšil se pak i firemní emblém, zatímco do palety barev přibyla modrá Venetian Blue. To je ale vše a nikoli jen v rámci zevnějšku. Interiér totiž podle všeho zůstává u původní architektury, materiálů a barev, a stejně tak je na tom i motorový prostor. Pod kapotou se přitom čínská dvoulitrová verze od americké liší v tom, že je plug-in hybridní.
Zda se podobných úprav dočká i Accord od Dongfengu, tedy Honda Inspire, je ve hvězdách. Stejně jako lze spekulovat také o americkém faceliftu. Jelikož ale Accord modelového roku 2025 byl již v USA představen, přičemž oproti loňskému provedení se liší jen menším růstem cen, dá se předpokládat, že před létam další žádné novinky nedorazí. Až tak ale změny „světových” variant pitvat nechceme, chtěli jsme vám hlavně současný Accord ukázat a vzpomenout na něj. Tohle auto jsme mnohokrát testovali a nebylo nám nesympatické, škoda, že už „není”.











Toto je stávající, už jedenáctá generace Hondy Accord. Vypadá docela šik, i když hlavně předek se relativně rychle okoukal. I proto dostane menší facelift, který se zaměří právě na tyto partie. To podstatné můžete vidět níže. Foto: Honda
2026 Honda Accord Gets A Subtle Facelift In China #car #auto #cars https://t.co/MZzCg2kcGX pic.twitter.com/zzyeflWFAu
— Carscoops (@Carscoop) February 22, 2025
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 11 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
Smutný rekordman Formule 1 si „na důchod” pořídil nové bydlení, nešetřil na sobě ani trochu
3.3.2025Nekupujte si elektromobily, stejně už je nebudete mít jak nabíjet, zní z Nizozemska. Dosáhly 5 procent podílu na autech v provozu
3.3.2025K mání je „nákupní taška” od BMW, která na semaforech znejistí i frajery s Bugatti. Za cenu dvou výměn oleje v jejich autech
3.3.2025EU je definitivně k smíchu. Její „úleva” automobilovému průmyslu je ještě trapnější, než kohokoli soudného napadlo
4.3.2025VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí
4.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva