Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Už i Hyundai vytahuje zástrčku ze svých absurdních elektrických plánů, luxusním modelům vrací spalovací motory
20.2.2024 | Petr Miler
Zmýlená zas jednou neplatí a představy o čistě elektrické budoucnosti mizí v dáli. Samotné Hyundai takový osud nikdy neplánovalo, luxusním modelům Genesisu jej ale předurčilo. Méně než rok před jeho naplněním už couvá.
Z přehodnocování absurdních elektrických plánů automobilek se stala nová móda, a tak brzy možná neuplyne den, během nějž bychom se o něčem takovém nedoslechli. Nejnovějším pánem na holení je po řadě automobilek včetně zdánlivě nezdolného Mercedesu také Hyundai. Jen ne „osobně”, jak s odvoláním na své zdroje informuje magazín Korean Economic Daily.
Přímo Hyundai totiž nikdy neřeklo, že by chtělo vše vsadit jen na jednu kartu, pro svůj luxusní Genesis ale právě takový osud vybralo. Proč, to nemáme tušení, dražší značky asi v jednu chvíli začaly mít pocit, že jejich lépe situovaní zákazníci snesou vysoké ceny elektrických aut snáz, a právě proto nebudou mít s přechodem problém. Byla to pořád stejně hloupá úvaha.
Kdyby elektromobily nabízely plus minus to samé jako spalovací auta za víc peněz, asi by to šlo, automobilky ale dokola přehlíží technické limity použitelnosti těchto vozů. Buďme realisté - pokud pořád asi 60 procent kupců Mercedesů v Česku volí čtyř- a šestiválcové dieselové modely, třebaže by je ekonomicky nerozházelo ani pořízení benzinového V8, je zjevné, že použitelnost a ekonomická efektivita jejich volby zůstává u spousty klientů na předních místech. A najednou mají tohle všechno hodit za hlavu, vzít víc peněz a koupit si za ně vůz, se kterým ujedou pár set kilometrů s nejasnými výdaji za elektřinu a netuší, za kolik ho za pár let prodají? Neudělají to, je to utopie. A klienti Genesisu budou uvažovat v principu podobně.
Hyundai tak sice dříve oznámilo, že všechny nové Genesisy budou od roku 2025 čistě elektrické, to se ale nestane. I dnešní elektrická nabídka značky sestávající z modelů GV60, Electrified GV70 a Electrified G80 dostane vzpruhu v podobě hybridního pohonu opřeného primárně o spalovací motor. A téhož by se měly dočkat modely G70, GV70, G80, GV80 a GV80 Coupe.
Novinky, které přijdou na trh i po roce 2025, tak budou mít k čistě elektrickým zatraceně daleko, neboť vsadí hlavně na 2,5litrový benzinový motor spojený s elektromotorem. Takové řešení by mělo podle Korejců nabídnout zákazníkům vyšší provozní efektivitu bez závislosti na elektřině. O tu klienti zjevně moc nestojí - v roce 2023 značka prodala slušných 225 189 nových aut, elektrický pohon ale mělo jen 18 846 z nich. Oproti 18 759 elektromobilům prodaným v roce 2022 to představuje prakticky nulový nárůst a ztrátu podílu v rámci celkového prodejního mixu.
Mateřské Hyundai je na tom pak velmi podobně, neboť podíl elektromobilů na jeho celkových prodejích klesl mezi roky 2022 a 2023 z 5,7 na 5,3 procenta. Ale budoucnost je jasná, samozřejmě, dávno, všem, proč by nebyla...





Genesis GV70 je jedním z těch aut značky, která dnes lze koupit i s elektrickým pohonem, stíhá je ale nezájem. Ačkoli tedy Genesis už neměl za 10 měsíců přijít s jediným novým neelektrickým modelem, nakonec to tak nebude. Nabídne také hybridy, jeden z nich má dostat také právě GV70. Foto: Genesis
Zdroje: Korean Economic Daily, Hyundai/Genesis
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před hodinouJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 3 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 4 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva