Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Už i v Evropě. Autopůjčovna Sixt začala levně rozprodávat nechtěné Tesly, na stovkách aut jde ušetřit statisíce
30.1.2024 | Petr Miler
Kousek od hranic s Českem si můžete i osobně vybrat některý ze stovek vozů, s nimiž Sixt po loňském fiasku už nechce mít nic společného. Nejsou to až tak levné nabídky jako v případě amerického Hertzu, i tak ale těžko hledají konkurenci.
„Proti elektromobilům se zvedá vlna odporu,” řekl zkraje letošního roku asi největší evropský automobilový expert. A jako jeden z projevů toho vývoje uvedl odklon od nich ze strany největších světových autopůjčoven, které pro ně dříve hořely jasným plamenem. Jejich výprodej ze strany obřího amerického Hertzu už se stal notoricky známým, ještě o měsíc dřív ale obdobný krok oznámil německý Sixt.
Obě firmy si v zásadě notovaly v důvodech, Sixt k tomu výslovně uvedl: „Poptávka po elektromobilech je u Sixtu stále jasně nižší než poptávka po spalovacích vozech,“ stálo tehdy v oznámení o ukončení pronajímání Tesel, nešlo ale o jediný důvod. Firma zmínila také „nižší zůstatkové hodnoty elektromobilů, vyšší katalogové ceny a vyšší náklady na opravy”. Na rozdíl od Hertzu Sixt neukazuje záda elektromobilům paušálně, jde mu hlavně o Tesly, neboť v jejich případě automobilka odmítla půjčovně vozy poskytnout s garancí výše pozdější výkupní ceny. To je riziko, do kterého Sixt znovu nepůjde, poprvé ho ale podstoupil. Auta si tedy - stejně jako Hertz - musel koupit. A když se jich chce zbavit, musí je také prodat.
Nyní proto v návaznosti na dříve oznámené rozjel v Německu přes web Sixtcarsales.de velký výprodej, v jehož rámci nabízí stovky exemplářů zejména Modelu 3 od prakticky nových aut po asi rok a půl staré vozy. Fyzicky stojí nejčastěji v Garchingu u Mnichova, tedy nedaleko od hranic s Českem, a byť ceny nejsou tak lákavé jako v případě Hertzu, jsou pořád zajímavé. Ostatně Hertz sice (právě teď) nabízí Modely 3 od nějakých 470 tisíc Kč v přepočtu, jde ale o tříletá auta s nájezdem okolo 140 tisíc km. Vozy Sixtu jsou vedle toho zánovní.
Například Model 3 Dual Motor AWD Long Range z prosince 2022 je k mání za 37 880 Eur, tedy asi 940 tisíc Kč, navíc s možností odpočtu DPH. To zní jako velmi dobrá koupě, alespoň na místní poměry cen Tesel s nájezdem okolo 30 tisíc km. Úspora proti ceně nového vozu činí víc jak 30 procent, relativně se lze ale dostat ještě k lepším obchodům, zvlášť kdyby vám až „tak moc” jetý kousek nevoněl. Znovu dvoumotorová verze AWD Long Range modelového roku 2023 za 42 440 Eur s DPH (asi 1 050 000 Kč) zní jako horší nabídka, dokud ale nezjistíme, že takový vůz by dnes jako nový stál 58 070 Eur (1 440 000 Kč). Sleva přes 27 procent při nájezdu pouhých 5 354 zní skoro jako terno.
Stejně jako v případě aut od Hertzu ale musíme upozornit na rizika spojená se specificky těmito vozy, byť na kousky s nájezdem v řádu jednotek tisíc km je lze vztáhnout jen v omezené míře. Může jít o vozy více vizuálně opotřebené kvůli měnícím se uživatelům, všímat si je třeba také záruk, zejména na baterie. Ta není omezena jen věkem, ale i kilometrovým nájezdem (v závislosti na verzi), takže více ojeté vozy (v případě Sixtu až skoro 50 tisíc km) nemusí mít od konce záruky tak daleko, jak se na první pohled může zdát.
Stejně jako dříve je ale krok Sixtu víc než coby soubor konkrétních nabídek zajímavější jako symbol odklonu této části trhu od elektrických vozů. Ty jsou z dlouhodobé perspektivy zejména kvůli omezenému zájmu zákazníků a rychlé ztrátě hodnoty pro půjčovny nezajímavé. V tomto kontextu je ovšem třeba se ptát, proč by z hlediska dlouhodobého vlastnictví měly být zajímavé pro kohokoli jiného - je to pořád stejná matematika.
Dodejme, že na rozdíl od Hertzu to s elektromobily bude Sixt ve větší míře zkoušet dál zejména díky dohodě s čínským BYD, které je ochotno si zůstatkovou hodnotu vozů vzít na své triko, což část rizik odstraní. Ale s nezájmem klientů to stěží pohne. A bez něj bude Sixt s takovými vozy v nabídce prosperovat jen stěží.



Nezájem lidí, vysoké náklady vlastnictví a vysoké provozní náklady (zejména na opravy), to jsou hlavní důvody, proč se Sixt zbavuje všech Tesel. Nyní fakticky zahájil jejich výprodej a jsou to relativně zajímavé nabídky. Foto: Tesla
Zdroje: Sixt, Sixtcarsales.de
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 9 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 10 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19