Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Urus bude Lamborghini pro každý den, říká šéf značky o novém SUV
13.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí model značky má na rozdíl od předchozích dvou disponovat praktičností a pohodlím. Hybridní ústrojí ale kvůli kilům navíc nedostane.
O třetím modelu Lamborghini se mluví již roky. Teprve letos v létě však bylo oficiálně potvrzeno, že se jím stane SUV Urus, který tak dostal přednost před produkční verzí sedanu Estoque nebo hybridem Asterion. Do výroby dorazí v roce 2018, přičemž společně s Bentley Bentayga a dosud nepojmenovanou novinkou Rolls-Royce bude tvořit ultraprémiovou ligu. Ačkoliv přitom bude nosit logo rozzuřeného býka, vůči Aventadoru a Huracánu půjde o trochu jiný druh vozu.
„Naše supersporty nemají být automobily pro každý den. Ačkoliv každodenní provoz zvládnou, není to jejich poslání. Urus je pak sice vozem, který pojede opravdu rychle, nicméně důraz neklade na nejvyšší rychlost nebo akceleraci. Je to vůz, který má být pohodlný a který má při každodenním provozu zvládat i delší vzdálenosti. To bude klíčem k jeho úspěchu,“ upřesňuje charakter SUV šéf italské automobilky Stephan Winkelmann.
CEO značky zároveň dodává, že „jde o zásadní krok pro Lamborghini, neboť s ním takřka zdvojnásobíme velikost naší společnosti. Když máte v nabídce deset modelů a jeden přidáte, vyžádá si to velké úsilí, ale není to tak náročné v porovnání s tím, co děláme my.“ I proto Winkelmann věří, že Urus by mohl mít na značku stejný efekt jako Cayenne na Porsche. Tento model totiž nyní tvoří 60 procent amerických prodejů.
Jakkoliv ovšem šéf Lamborghini spatřuje v příchodu SUV klady, hybridům či elektromobilům nefandí, za čímž stojí jejich hmotnost. „Můžete s nimi jet rychle, ale nájezdy a výjezdy ze zatáček působivé nejsou. Poměr koní a kil je jedním z klíčových elementů našich vozů. Jet rychle již nestačí. V minulosti byl důraz kladen na maximálku, poté na akceleraci a ovladatelnost. Akcelerace je stále č. 2, nejvyšší rychlost a ovladatelnost si však vyměnily místo.“
Vyjma výše řečeného se Winkelmann vyjádřil také k porovnávání s Ferrari, které je dle něj zcela odlišnou automobilkou. „My jsme již od počátku vyráběli vozy GT, měli jsme Espadu s konfigurací 2+2 a postavili jsme také SUV LM002. Nejsme tedy automobilkou upnutou pouze na supersporty a na to jsme se v posledních deseti letech soustředili.“ Nový Urus tedy de facto jen naváže na firemní kořeny.








Lamborghini Urus se na rozdíl od sportovních modelů značky má zaměřit na každodenní použití, praktičnost a pohodlí. Stále však bude rychlý
Zdroj: Business Insider
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejnovější články
Volný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
před 2 hodinamiNěmci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včeraNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
včeraAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
včera
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 03.19. 08:25 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.19. 07:30 - GeneHawkins
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB