Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Upsizing pokračuje, nový Mini Cooper JCW dostane dvoulitr a 230 koní
2.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholný model bude k mání s upraveným bodykitem a manuální i automatickou převodovkou. Stovku by mohl zvládnout lehce nad 6 sekund.
Třetí generace novodobého britského Mini je již nějaký ten čas v prodeji, přičemž my jsme se mohli posadit za volant nejen v rámci zahraniční prezentace, ale také na domácí půdě. V brzké době tak můžete očekávat podrobný test verze Cooper S, stejně jako se již brzy dočkáte v showroomech i pětidveřového provedení. Tím ovšem expanze značky neskončí.
Mimo relativně standardní modely se chystá rovněž další vrcholná verze John Cooper Works. Ta stejně jako zmiňovaný Cooper S dostane dvoulitrový turbomotor B48, což oproti dosluhujícímu modelu poháněnému přeplňovanou jedna-šestkou představuje upsizing. Tedy krok v dnešní době ne zrovna obvyklý. Jen navýšením objemu však tento posun není omezen, nahoru poletí rovněž výkon.
Zatímco stávající Mini JCW Paceman zásobuje přední kola výkonem 218 koní, chystaná verze osazená dvoulitrem by měla produkovat přibližně 230 koní. Počítat tak můžete s působivou jízdní dynamikou, neboť již standardní Cooper S zvládne sprint na stovku za 6,7 sekundy (s automatickou převodovkou) a rozjede se až na 235 km/h (v kombinaci se šestistupňovým manuálem).
Obě převodovky budou nabízeny také pod kapotou verze JCW, kde je doplní rovněž upravený bodykit a série změn v kabině. Osobně přitom doufáme, že Mini nesáhne po větších než 18palcových kolech, jimiž byl vybaven testovaný Cooper S. Již tato velikost se totiž podepsala na kvalitě jízdy na horších povrchu, cokoliv většího by tak bylo skutečným trýzněním. O tom ale až v samotném testu.











Mini John Cooper Works se prozatím ukázal jen ve formě konceptu, sériová verze však příliš odlišná nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva