Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená
19.2.2024 | Petr Prokopec
Od nové em-pětky se obecně očekávalo, že bude na jednu stranu extrémně silná, na tu druhu ale bude vážit víc než kdy dřív. Že ale hmotnost mezigeneračně vzroste i o víc než půl tuny, nevěřil snad ani ten největší skeptik.
Před třemi lety BMW odhalilo model M5 CS. Šlo o vůbec první takovou verzi, jaká se kdy v historii pětkové řady objevila, přičemž se zdálo, že mnichovští s její pomocí tak trochu vrátili čas. Hmotnost 1 825 kg je sice nominálně vysoká, ovšem v době, kdy téměř to samé číslo ukáže na vahách novější generace menší M3, je to úspěch. Auto tak dokázalo dokonale prodat výkon 4,4litrového osmiválce, který se posunul až k 635 koním. M5 CS tedy zvládalo zrychlení z klidu na stovku za 3,3 sekundy a dosahovalo nejvyšší rychlosti 305 km/h.
Letos nicméně můžeme očekávat příchod nové generace M5, přičemž automobilka již potvrdila, že sedan se začne vyrábět v červenci a kombík v listopadu. Po čase tak znovu dorazí dvě karosářské varianty, stejně jako můžeme počítat také s návratem osmiválce. Navzdory 4,4litrovému objemu však nejde o stejný agregát, jaký se nacházel pod kapotou výše zmíněné verze CS. Místo toho jde o jednotku S68, kterou BMW napěchovalo do motorového prostoru SUV XM. A to, jak je dobře známo, pracuje s plug-in hybridní technikou.
Kombinace spalovací a elektrické jednotky se nevyhne ani M5, přičemž uniklá data zveřejněná obvykle dobře informovaným zdrojem na Bimmerpostu nevěští nic dobrého. Osmiválcová jednotka má totiž produkovat „pouze“ 585 koní výkonu a 750 Nm točivého momentu. To jistě není málo, ovšem v porovnání s vrcholem předchozí generace tu zkrátka máme propad. Kompenzovat jej má elektromotor, který přihazuje dalších 197 koní a 280 Nm. Celkově by pak soustava měla nabídnout 728 koní, což by bylo historicky jasně nejvíc.
I když jde nicméně o 93koňovou vzpruhu oproti verzi CS, se kterou nejspíše bude spojena spojena lepší akcelerace, baterie s využitelnou kapacitou 18,6 kWh nevydrží při sportovní jízdě věčně. Poté vám ovšem zůstane už jen 585 koní, jež si budou muset poradit s opravdu šílenou hmotností. Plug-in hybridní ústrojí totiž zvedlo hmotnost vozu až na 2 435 kg, což je o tunu více, než kolik mělo na kontě první BMW M5 E28, skoro o půl tun víc než u standardní M5 G80 a o 610 kg víc než u verze CS. Obrovské zklamání, jinak to nelze shrnout.
Nepochybujeme ani moc o tom, že auto nebude dávat svou hmotnost ve většině situací znát, v krajností jí ale zkrátka nemůže popřít. Výkonový posun o 93 koní bude navíc negován půltunou stálé zátěže i jindy, a tak bude zajímavé sledovat, jak si novinka v porovnání s předchůdcem povede třeba na Nordschleife. A rovněž v servisech, neboť šílená hmotnost se podepíše na brzdách, zavěšení i pneumatikách. Sada o rozměrech 28ř/40 R20 vpředu a 295/35 R21 vzadu přitom bude nemalé sousto už i pro ty nejbohatší.
Aby těch špatných zpráv nebylo málo, lze ještě připomenout, že Mercedes-AMG GT63 S E-Performance taktéž počítá se zhruba 2,5tunovou hmotností. Za ní též stojí osmiválcové plug-in hybridní ústrojí, to však dává k dobru 843 koní a 1 470 Nm. Výkon elektromotoru je pak sice o trochu vyšší (204 koní), nicméně baterie mají kapacitu jen 6,1 kWh. Znamená to tedy, že vůz sebou vozí nižší mrtvou hmotnost, o níž se přitom může postarat 639 spalovacích koní. GT63 tak má na kontě 2,9sekundový sprint a maximálku 316 km/h.
Jsme zvědavi na kompletní finální data, pozitivní překvapení z toho ale být už asi nemůže. Dodejme, že nová generace M5 by měla ve srovnání s tou předchozí lehce narůst v rámci rozvoru, zatímco rozchod kol se rozšířil o 70 milimetrů. Ani to mrštnosti auta dvakrát nepomůže.
V případě stávajícího provedení M5 CS dokázala mnichovská automobilka skoro zázraky a přišla s relativně lehkým osmiválcovým supersedanem. Jeho nástupce aspoň ve standardní podobě bude pravým opakem. Foto: BMW
Zdroj: Bimmerpost
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva