Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikly první fotky nového BMW 8. Tohle je vlajková loď, jak má být
25.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Přitažlivost nového mnichovského kupé je neskutečná. Doplněna má být až 609 koňmi u dvanáctiválcové verze, model M8 nabídne ještě vyšší výkon.
Doplněno 12:00 Na světě je další várka uniknuvších fotek mnichovského konceptu, díky které si můžeme daleko lépe prohlédnout zadní partie. V jejich případě se již o neskutečné eleganci mluvit nedá, zejména kvůli dvěma obrovským průduchům vzduchu. Mimo to se při pohledu z boku zdá, že zavazadelník trčí ven a dělá tak zadní převis zbytečně velkým. Může jít samozřejmě i o zdání, jasněji bude zítra.
Před několika málo dny mnichovská automobilka pustila do světa první oficiální ilustraci znovuzrozeného BMW řady 8. O jeho návratu se mluví již hezky dlouho, nyní jsme ale dostali do rukou konečně „něco hmatatelného“. Během zítřejšího dne sice bude na slavnostní akci Concorso d'Eleganza Villa d'Este odhalen pouze koncept, sériová výroba je ale jistá a víte, jak je to s mnichovskými koncepty - mezi nimi a sériovými verzemi těžko hledáte pět rozdílů.
Zítřejší odhalení vozu v Itálii už ale mnoho překvapení nepřinese, neboť už dnes se bez přispění samotné automobilky dostaly ven první oficiální snímky. Dá se ovšem předpokládat, že tento únik jí nebude až tak moc vadit. V reálu totiž koncept vypadá ještě působivěji, než jak naznačila zmíněná ilustrace.
Dá se očekávat, že z konceptu zůstane u sériové verze zachováno skoro vše. Vůbec bychom se ale nezlobili, kdyby BMW pouze přihodilo standardní venkovní zpětná zrcátka, o trochu méně ukryté kliky dveří a zbytek nechalo bez povšimnutí. Tak se sice nejspíše nestane, další změny se totiž dozajista odehrají na nadmíru agresivní přídi, ale snad bude značka povzbuzena pozitivním ohlasem, že ony modifikace budou minimální.
Abychom nemluvili jen obecně, můžeme rovnou dodat, že dominantu přídě tvoří masivní a v horní části zalomené ledvinky. Na ně pak navazují velmi úzké světlomety, kterých se takřka dotýkají mohutné sací otvory v nárazníku. Lem kapoty motoru je pak sražen velmi nízko k zemi, což v kombinaci s velkými litými koly dodává vozu atletické proporce.
Pohled na zadní partie zatím není příliš kvalitní, nicméně také zde lze vysledovat nemalou dynamičnost. Ta je dána i vcelku velkými lampami, které spíše než tradiční „eLko“ připomínají andělská křídla - zřejmě i kvůli použité technologii OLED. Kromě toho i zde nalezneme agresivní nárazník, skrze který vykukuje dvojice koncovek výfuku - snad ne falešných.
K tomu můžeme zmínit ještě zlaté brzdové třmeny, které budou napomáhat krotit potenciál pod kapotou. Je otázkou, co v motorovém prostoru skutečně čekat, neboť BMW si zaregistrovalo názvy 825, 830, 835, 845, 850, 860, M8 a M850. Z toho vyplývá, že do nabídky by se mohly nastěhovat čtyř-, šesti- a osmiválce či dokonce V12.
Právě o dvanáctiválci se spekuluje docela často, přičemž by mělo jít o 6,6litrovou jednotku naladěnou na 609 koní. Ještě vyšší výkon by pak měl produkovat osmiválec pod kapotou M8, u kterého sice máme počítat se sešupem na čtyřlitrový objem, potenciál ale půjde nad 4,4litrový motor.
Více si nejspíše řekneme během zítřejšího dne. Zbývá dodat slova šéfa značky Haralda Krügera. Dle něj jde o „opravdový vůz snů“, který do nabídky mnichovské automobilky dodá „kus čiré automobilové fascinace“. To u sériové verze naznačuje jen minimální odklon. My se teď jen můžeme ptát, jestli také bude jezdit tak dobře, jak bude vypadat.
Koncept BMW řady 8 je pohlednější...
...než první ilustrace naznačovala...
...i když záď odhalená detailněji na nové uniknuvší sadě fotek zrovna dechberoucí není a možná by potřebovala trochu méně brutality
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 9 hodinami - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
včera
Nové na MotoForum.cz
- Bagnaia vyhrál, o titulu není ještě rozhodnuto včera 10:28
- Moto2 vyhrál Vietti, Salač hodnotí svůj výsledek jako ostudu včera 10:21
- 13. vítězství v sezóně pro Davida Alonsa včera 10:13
- Finále MotoGP bude v Barceloně včera 09:48
- Martin vyhrál Sprint, Bagnaia měl crash 2.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 2 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
před 4 hodinami - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
před 6 hodinami - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva