Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikly fotky nové generace BMW X5. Pohled na záď skýtá pořádné překvapení
5.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW se v posledních letech tradic zrovna nedrží a nová X5 přinese další odklon. Kontroverzní je vlastně celá podoba jejích zadních partií.
Není již žádným tajemstvím, že BMW se rozhodlo výrazně zkrátit životní cyklus třetí generace modelu X5. Toto SUV přišlo na trh v listopadu 2013, přirozený čas příchodu nástupce by byl až někdy v roce 2020. Nicméně nakonec se jej dočkáme ještě letos, a jak je vidno, možná dříve, než jsme očekávali. Na světě jsou nové snímky nemaskovaného vozu, jež nám čtvrtou generaci odhalují ze všech stran. A jen s evolucí předchůdce rozhodně počítat nemáme.
Přední partie víceméně vychází ze současného designového jazyka značky, který nám dávkuje nemalé množství chromu na gigantických ledvinkách. Ty uprostřed dělí již jen taková výraznější lamela, což jen dokazuje, že BMW skutečně míří tímto směrem, jak naznačil nedávný koncept iX3. Zatímco však v jeho případě šlo mluvit o nemalé kontroverzi, zde nejde o žádné drama.
Překvapení ale vzbuzuje pohled na zadní partie, kde dojde k opravdu výrazné změně. Označení modelu, jež dosud trůnilo nad světlomety, se nyní přesunulo na spodní hranu víka zavazadelníku, což je u BMW mimořádně neobvyklé. Na první pohled jde o velmi malou změnu, nicméně je zjevné, že ta diametrálně proměnila stylizaci celé zádě. A soudě dle první fotky nám nepřijde, že by to byla změna k lepšímu.
Je samozřejmě možné, že na dalších snímcích bude nová generace X5 vypadat, nicméně dle prvních záběrů se zdá, že zatímco dříve BMW určovalo trendy a dokonce zakládalo i nové segmenty trhu, dnes se víceméně již veze ve vlaku za ostatními. Nebo jsme snad sami, kdo vzadu vidí vliv stuttgartských značek, tedy Mercedesu a Porsche?
Pokud se posuneme za tento detail (nikoliv prostorově, to bychom byli za vozem), můžeme zmínit pár slov o technice. Ta počítá s modulární platformou CLAR, která přinese snížení hmotnosti. Konkrétní číslo bude záviset na tom, kolik karbonu je v konstrukci použito. Základními stavebními prvky ale budou hliník a vysokopevnostní ocel, uvnitř lze pro změnu vsadit na kůži a nemalé množství elektronických fines.
Pod kapotou se u základních modelů objeví dvoulitrové čtyřválce (benzin nabídne 252 koní, diesel 231), zatímco střed nabídky bude profitovat z třílitrových šestiválců (340, respektive 265 až 320 koní). Na vrcholu se pak opětovně usadí 4,4litrový osmiválec, který by měl standardně dávat k dobru 462 koní, v případě X5 M pak 600. Ve všech případech přitom dorazí automatická převodovka.
Nic bližšího momentálně již nemůžeme dodat, s ohledem na únik oficiálních fotek je však jisté, že virtuální premiéra je za dveřmi. Naživo by tedy nové BMW X5 mohlo debutovat na podzim v Paříži, ještě letos by tedy řadě lidí udělalo radost pod stromečkem. S ohledem na prodejní strategie automobilek ale nejspíše bude na úvod možné vybírat jen mezi šestiválci a osmiválcem.
Styl nového BMW X5 bude jistě budit přinejmenším rozpaky. Vpředu si totiž můžeme povšimnout spojených ledvinek, vzadu pak přesunutí označení modelu až pod světla
Další uniklé fotky přes čínské weby ukazují prakticky vše
Zdroj: Autoreview
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
včera - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
9.1.2025 - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nejčtenější články
- Porsche už nevěří v obrat, zavře 30 procent dealerství do dvou let v Číně. „Ani elektromobily nám nepomůžou,” říká šéf
12.12.2024 - Největší frakce europarlamentu chce oficiálně zrušit zakazování spalovacích motorů. Jde jí ale věřit, když doteď chtěla pravý opak?
12.12.2024 - Nový rekord okruhu Top Gearu uzmula švédská stíhačka s až 1 622 biokoňmi a brutálním křídlem
12.12.2024 - Elektrický propadák Fiatu už dnes nekupuje skoro nikdo, Italové si přesto plánují, jak ho budou prodávat v roce 2032
12.12.2024 - Zaměstnanci VW čelící propuštění už tuší, kdo bude dělat jejich práci, německá výroba míří do Mexika
12.12.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 01.11. 00:21 - GeneHawkins
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.10. 23:04 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.10. 18:18 - Snowman000
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.10. 10:59 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.09. 21:24 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.09. 16:26 - Eda
- VZKAZY 01.09. 15:07 - M.Z.
- Rady k výběru auta? 01.09. 04:27 - Čičo