Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikla kompletní podoba nového BMW řady 3. Je přeplácané, nebo dynamické?
1.10.2018 | Petr Prokopec
BMW neuhlídalo obrázky zevnějšku ani interiéru své největší letošní novinky a ještě před premiérou si ji tak můžeme prohlédnout do posledního detailu. Ve většině lidí asi nadšení nevzbudí.
Za necelý měsíc uplyne již sedm let od představení dosluhujícího BMW řady 3 generace F30. Než se tak ovšem stane, budeme znát do posledního šroubku nástupce s interním označením G20, neboť mnichovská automobilka jej hodlá slavnostně představit již za několik málo hodin na pařížském autosalonu. Jeho podobu ale známe již nyní, došlo totiž na únik spousty snímků z oficiálního konfigurátoru. Kromě toho se ví mnohé také o technice, vůz si tedy můžeme jaksepatří představit.
Začít musíme logicky u vzhledu, který asi bude publikum rozdělovat na dva nesmiřitelné tábory, kdy jeden jej bude adorovat a druhý nenávidět. Je přitom jen čistě na vás, na jakou stranu se přikloníte. Za nás ale musíme dodat, že zatím nás nová trojka do kolen nedostala, neboť zejména přední partie jsou totiž až přehnaně agresivní a tudíž i přeplácané.
Pokud je ale tuning vaším šálkem kávy, pak vám nová trojka zvláště s paketem M bude připadat přitažlivá. Zvláště v nové modré barvě Tansanit Blue II. Kromě toho je ovšem možné počítat také se třemi dalšími novými odstíny, a sice šedým Dravit Grey, hnědým Vermont Bronze a černým Citrin Black II. Celkově ovšem bude paleta mnohem širší a chybět v ní nebude ani červená či zelená.
Pod karoserií je možné počítat s modulární platformou CLAR, kterou již dostaly do vínku i existující pětka či sedmička. V případě trojkové řady lze tedy rovněž počítat s lehkými materiály a tedy poklesem hmotnosti, jakkoliv prostor uvnitř a v zavazadelníku vůči předchůdci naroste. Na konkrétní data ale bude třeba vyčkat, nicméně s ohledem na absenci karbonu v architektuře rozhodně dieta nebude 70kilová jako u řady 7.
Po stránce motorické bude benzinovým základem 1,5litrový tříválec, nad který se postaví dvoulitrové turbo. Výkon by se v takové chvíli měl pohybovat mezi 190 a 260 koňmi. Na 360 koní by pak mělo vyšplhat provedení M340i, které nejspíše bude jediným šestiválcem v nabídce - tedy do příchodu BMW M3, jenž ovšem dorazí až někdy v roce 2020. Obě verze přitom mají standardně počítat se systémem 4x4.
Se šestiválcem lze počítat také v dieselovém rohu, znovu však jen u jediného modelu - M340d by přitom mělo nabídnout 320 koní. Dále pak portfolio budou tvořit dvoulitrové čtyřválce, které výkonem pokryjí pásmo od 150 do 230 koní. Dorazit ovšem mají i dva plug-in hybridy, přičemž první počítá s tří- a druhý se čtyřválcem, stejně jako ryze elektrické provedení. I to je ale naplánováno až na závěr dekády.
Kromě exteriéru nám pak konfigurátor odhaluje i pohled na kabinu, kde nebude chybět 12,3palcový digitální přístrojový štít spárovaný s 10,25palcovým centrálním displejem. Zákazníci dostanou k dispozici také sportovní sedadla, stejně jako nové dekory, čalounění a samozřejmě také architekturu. Ta přitom vypadá daleko prestižněji i zdobněji, zvláště pak ve dvoubarevném provedení.
Více informací dorazí nejpozději zítra, momentálně tak již jen dodáme, že většina modelů bude osazena osmistupňovým automatem. Šestistupňový manuál bude k dispozici jen u základních modelů, a to dost možná vůbec naposledy v historii tohoto modelu. Pohon zadních kol by nás ale tak rychle opustit neměl, tedy alespoň v to doufáme. V případě Mnichova je ale dnes již možné naprosto vše.
Nová generace BMW řady 3 byla odhalena únikem firemního konfigurátoru
Zdroj: Bimmerpost
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před hodinou - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 2 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 4 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB