Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikla část specifikací Tesly Model III, prý zvládne stovku pod 4 sekundy
31.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Slavnostní odhalení novinky Tesly se blíží. Aktuálně již víme, že Model III dostane novou platformu, baterie, elektromotory i pohlednější design.
Dnešní den je dalším mezníkem v krátké historii automobilky Tesla. V půl deváté večer tichomořského času odhalí svůj nový Model III. Ten je pro značku nadmíru důležitý, neboť se má konečně jednat o elektromobil dostupnější širší veřejnosti. Dle šéfa firmy Elona Muska by novinka měla startovat na sumě 35 000 USD (cca 846 500 Kč), ovšem ještě před započtením rozličných dotací. Ve výsledku by tak američtí zákazníci měli za základní variantu platit méně než třicet tisíc dolarů (726 tisíc korun).
Tato nabídka je pro mnoho lidí lákavá, zvláště v kombinaci s technickými parametry vozu. Zatím sice nic není oficiální, nicméně dle zdrojů zevnitř firmy by aerodynamická karoserie společně s bateriemi o kapacitě zhruba 80 kWh měly stát za dojezdem přesahujícím 480 kilometrů, jakkoli jistě extrémně umírněným stylem jízdy To již není zanedbatelná porce, zvláště v kontextu se schopnostmi mnohem dražšího Modelu S 90D. Ten je aktuálním rekordmanem Tesly, přičemž dle certifikace EPA má zvládnout na jedno nabití 463 km.
Kromě dojezdu by novinka značky měla zaujmout akcelerací z klidu na stovku (resp. na 96 km/h) pod čtyři sekundy. Nebylo však zatím řečeno, která varianta se touto jízdní dynamikou pochlubí. O základ ale nejspíše nepůjde, jako mnohem pravděpodobnější možnost se jeví vrcholná verze Modelu III osazená bateriemi o vyšší kapacitě a především elektrickým pohonem všech kol.
Model III stojí na zcela nové platformě, jež bude hostit nově vyvinuté baterie i elektromotory. Vše pak zastřeší karoserie kombinující vzhled dosavadních dvou modelů značky. Podle člověka, který již novinku viděl, máme počítat se sedanem, jehož příď je inspirována Modelem X. Zároveň je však vyšší než Model S, kromě toho pak i kratší a užší než oba dva sourozenci.
Výsledkem ovšem nemá být mišmaš, ale „sexy a sportovní“ vizáž. Tedy alespoň podle oné osoby, jíž se Model X líbí pouze v jediné chvíli - a sice při otevřených zadních dveřích zvaných Falcon Wing. Jsme tedy vskutku zvědavi, co se za pár hodin ukáže. Stejně jako nás zajímá, kolika předobjednávkami se Musk během slavnostního představení pochlubí. Ty je totiž možné sepisovat již od rána.
V tomto ohledu byla dokonce webem CNBC uspořádána anketa, kde měli lidé odpovídat na dotaz, zda by na Model III složili zálohu jednoho tisíce dolarů (24 500 Kč). Během prvních pár hodin hned 55 procent z 12 214 respondentů uvedlo, že ano a že si ji navíc stoprocentně koupí. Dalších 21 procent by pak zálohu sice složilo, samotnou koupí si ovšem tito lidé jisti nebyli.
Včera se pak již hovořilo o 19 tisících odpovědí, přičemž míra fanoušků ochotných zaplatit zálohu poklesla na 52 procent. Osm procent dotázaných pak uvedlo, že o nový Model III nemá žádný zájem. Pro Muska to ovšem znamená přibližně 10 tisíc zákazníků, kteří jsou ochotni koupit jeho nové dítko bez toho, aniž by vůz viděli. Není proto divu, že šéf Tesly již mluví o navýšení produkce.
V tomto ohledu je ovšem třeba dodat, že montážní linky se mají rozjet až v závěru příštího roku. Zájemci si tedy ještě hezky dlouho počkají. V mezičase chce přitom Musk rozjet i výrobu v Evropě a Číně, aby mohla Tesla lépe uspokojit zákazníky na těchto trzích. Více se dozvíme již brzy.
Oficiálně nám Tesla z nového Modelu III zatím mnoho neukázala
Více naznačují neoficiální ilustrace, i když ty asi nebudou až tak realistické
Zdroj: Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 7 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024 - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024 - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024 - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva