Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu

(+ video) Na autosalonu Top Marques se už příští měsíc představí staronový kapesní supersport Tushek Renovatio T500 s osmiválcem Audi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu

21.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Na autosalonu Top Marques se už příští měsíc představí staronový kapesní supersport Tushek Renovatio T500 s osmiválcem Audi.

Nesčetněkrát recyklovaný sportovní roadster K-1 Attack slovenského designéra Juraje Mitra a konstruktéra Dicka Kvetňanského se objevuje porůznu v Evropě i Spojených státech. Nově se pochlubila jeho výrazně přepracovanou verzí také slovinská společnost Maromi Car, která svůj výtvor nazvala Tushek Renovatio T500.

Základy velmi lehkého autíčka spočívají na trubkovém rámu a karoserii má Renovatio kompletně vyrobenou z karbonu. Hmotnost T500 je proto pouze 1 133 kg a suchá hmotnost bez kapalin, kterou se často chlubí třeba italské supersporty, činí dokonce jen 1 090 kg.

Výkon proudící na zadní kola pochází z uprostřed umístěného vidlicového osmiválce Audi o objemu 4,2 litru. Podle výkonu 450 koní by se mohlo zdát, že se jedná o agregát montovaný do špičkových verzí divize Quattro - modelů RS4 a RS5. Nominální otáčky 7 900 ot./min. a točivý moment 428 newtonmetrů při 3 200 ot./min. ovšem prozrazují, že se musí jednat o jinou pohonnou jednotku Audi. Originální V8 dosahuje maximální výkon při 8 250 otáčkách a 430 Nm produkuje v rozmezí od 4 000 do 6 000 otáček.

Ani „na koleně“ laděný motor dynamiku Renovatia T500 nijak nesnižuje. Při poměru 397 koní na tunu firma uvádí akceleraci na 100 km/h za 3,7 sekundy a čas na 400 metrů s pevným startem 11,5 s. Na dostatečně dlouhé rovince by se měl vůz rozjet až na 310 km/h a ze stovky zase zastavit na vzdálenost 29 m.

Cenovku slovinská firma nyní tají, Tushek Renovatio T500 se však 19. dubna objeví na výstavě Top Marques Monaco, pak budeme vědět více.


Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 1 - Tuschek Renovatio T500 01Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 2 - Tuschek Renovatio T500 02Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 3 - Tuschek Renovatio T500 03Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 4 - Tuschek Renovatio T500 04Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 5 - Tuschek Renovatio T500 05Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 6 - Tuschek Renovatio T500 06Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 7 - Tuschek Renovatio T500 07Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 8 - Tuschek Renovatio T500 08Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 9 - Tuschek Renovatio T500 09Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 10 - Tuschek Renovatio T500 10Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 11 - Tuschek Renovatio T500 11Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 12 - Tuschek Renovatio T500 12Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 13 - Tuschek Renovatio T500 13Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 14 - Tuschek Renovatio T500 14Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 15 - Tuschek Renovatio T500 15Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 16 - Tuschek Renovatio T500 16Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 17 - Tuschek Renovatio T500 17Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 18 - Tuschek Renovatio T500 18Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 19 - Tuschek Renovatio T500 19Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 20 - Tuschek Renovatio T500 20Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 21 - Tuschek Renovatio T500 20_1Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 22 - Tuschek Renovatio T500 21Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu - 23 - Tuschek Renovatio T500 22
Za původním návrhem karoserie stojí designér Juraj Mitro ze slovenského Prešova

Zdroj: autoblog.nl

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.