Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Turbu unikne ještě jedno Porsche 911, GTS dostane vylepšenou atmosféru
24.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Varianta stojící mezi standardními typy a ostrými modely GT dostane více koní při zachování přirozenějšího charakteru. A známe i další detaily.
O faceliftu Porsche 911 již bylo řečeno mnohé, i když prozatím se k nám většina informací dostala neoficiální cestou. Stoprocentně jisté však je, že základní varianty Carrera a Carrera S bude pohánět nový přeplňovaný motor. Jeho objem by se podle dosavadních zmínek měl pohybovat okolo tří litrů, přičemž výkonnější provedení bude naladěno na 420 koní a 500 Nm točivého momentu dostupného již od 1 700 otáček. Carrera S by tak v kombinaci s převodovkou PDK měla zvládnout sprint z klidu na stovku za rovné 4 sekundy, při využití paketu Sports Chrono pak ještě rychleji.
Jakkoliv jde samozřejmě o pozitivní hodnoty, mnozí se obávají dalšího ruinování už tak změněného charakteru Porsche 911. Značka z Zuffenhausenu logicky takové zvěsti odmítá a dodává, že kromě minoritních modifikací vzhledu a příchodu přeplňování bude sportovní kupé vylepšeno ještě po dalších stránkách. Carrera S by tak měla kupříkladu dostat do vínku řízení zadní nápravy, jejíž kola se při rychlostech pod 50 km/h stáčí protisměrně a při rychlostech nad 50 km/h paralelně.
Kromě toho tu máme aktivní aerodynamiku nového předního nárazníku, kde lamely se po překročení 15kilometrového tempa uzavírají a opětovně otevírají až při stosedmdesátce na tachometru. Mimo to byl pozměněn zvukový generátor, tedy v případě Porsche akustická roura mezi motorovým prostorem a kabinou, která byla uzpůsobena přeplňovanému agregátu. I po příchodu turbodmychadla by tak kupé ze Zuffenhausenu mělo znít zajímavě, i když nejspíše hlavně uvnitř.
Kromě toho novinka dostane také hydraulický zdvih přední nápravy, který navýší světlou výšku o 50 mm a napomůže tak v překonávání retardérů. Dále tu pak máme modifikovaný systém monitoringu jízdy ve zvoleném pruhu, který by se měl vyvarovat vibrací přenášených do volantu a místo toho řidiče upozorní vokálně. Zapomínat pak nesmíme ani na volič čtyř jízdních režimů, který by měl majitelům umožnit prozkoumání veškerého potenciálu vozu.
Je přitom pouze na vás, zda tyto změny jsou dostatečnou náhradou za absenci atmosférického a tedy přirozeněji reagujícího motoru. Pokud je ovšem vaše odpověď záporná, máme pro vás dobrou zprávu. Přeplňování se totiž nebude týkat pouze modelu GT3, ale „ochuzena” o něj bude také verze GTS. V jejím případě můžeme i nadále počítat s 3,8litrovou pohonnou jednotkou, která se ovšem dočká evolučních úprav.
Momentálně nic není jisté, nicméně již stávající provedení pumpuje na zadní kola 430 koní, což v kombinaci s automatem PDK stačí ke stovce za 4 s. Pokud by tedy Porsche i zde zařídilo zhruba dvacetikoňový nárůst, pak bude firemní hierarchii učiněno zadost, přičemž během sprintů dozajista dojde k pokoření čtyřsekundové bariéry.
Nakolik se dané dohady potvrdí, to je prozatím otázkou. Není totiž jisté, že se GTS ukáže s běžnějším Porsche 911 již ve Frankfurtu. Nicméně kromě vyššího výkonu by model měl dostat do vínku stejné změny jako základ. Tedy jak natáčení zadních kol, tak i aktivní aerodynamiku či lehce pozměněnou grafiku čelních i koncových světel.
Poněkud nejistá je pak 5 i další budoucnost. Porsche totiž momentálně kromě přeplňovaných šestiválců vyvíjí také oturbené čtyřválce, přičemž obě jednotky stojí na stejném technologickém základu. Pod kapotu modelu 911 se prozatím ty méně objemné nepodívají, nicméně v rámci příští generace, která dorazí v roce 2018, si již značka příliš jista není.
Tím sice přímo netvrdíme, že příští Porsche 911 bude k mání s dvoulitrovým nebo 2,5litrovým přeplňovaným čtyřválcem, nicméně šance na tento downsizing tu je. Pro automobilku jsou papírové emise CO2 bůhvíproč důležité, i když by si její zákazníci jistě snadno připlatili za produkt udělaný více na míru jim než zejména evropským normám. Na nepopulární změny si ovšem již musíme nějaký ten pátek zvykat...
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že nově špionážní fotografové nachytali bez maskování i verze Targa a Turbo. V případě první zmíněné varianty budou veškeré vizuální i mechanické změny identické jako u kupé, Turbo však v rámci stylu kráčí svou vlastní cestou a kupříkladu takové koncovky výfuků směrem ke středu vozu nepřestěhuje.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.





Špionážní fotografové opětovně načapali faceliftované Porsche 911 bez maskování...
...nově si ovšem můžeme prohlédnout i verzi Targa, kterou čekají stejné změny...
...a Turbo, které ovšem bude kráčet vlastní cestou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 5 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 7 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 8 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva