Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon
9.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud doufáte, že se očekávaná expanze litrového tříválce na úkor čtyřválcových jednotek nestane, máme špatnou zprávu. 1,0 TSI už asi nic nezastaví.
Pokud jste četli náš přehled 17 aut, která je třeba koupit, dokud to jde, asi tušíte, že nejsme zrovna zrovna příznivci motoru 1,0 TSI od Volkswagenu. Nejde tu o to, že bychom jej odmítali jako takový - pokud někdo tříválec z jakéhokoli důvodu chce, nechť si jej koupí. Odmítáme jej jako vynucenou, zákazníky nežádanou náhradu povedeného čtyřválce 1,2 TSI, kterou je předurčen se stát.
Sice jsme jej zatím neměli možnost vyzkoušet, přesto je jasné, že optimálním řešením pro zákazníka nebude. S motorem to nemusí dopadnout tak tragicky jako s 0,9 TCe od Renaultu, zázrak ale čekat nelze - nekompromisně dobrý tříválcový motor vyrobit zkrátka nelze, ať je sebevíce povedený a konstruktéři jsou si toho vědomi. Tato řešení vznikají kvůli tomu, že takové jednotky dokážou lépe uspět v testech normované spotřeby a ušetřit tak výrobcům peníze za pokuty za nadlimitní emise CO2 či vůz učinit snáze prodejným kvůli dalším lokálním penalizacím s nimi spojenými. O nic jiného tu nejde - 1,2 TSI je jinak „downsizovaný” až běda a VW by mohl být rád, že jej po počátečních problémech dostal do nejen funkčního, ale i trvanlivého stavu. Jenže rád není.
Koncern má v plánu novým litrovým motorem nahradit všechny současné 1,2 TSI v průběhu následujících tří let. A týká se to všech značek koncernu, tedy i české Škody. Jak bude fungovat tříválcová Octavia nebo dokonce Yeti, nechceme ani předjímat, táhnoucí příklady ale už najdeme u VW - nový motor má Golf jako hatchback i kombi a dokonce také jako MPV Sportsvan. Zatím pouze ve specifických verzích Bluemotion, to má být ale jen začátek cesty.
Že koncern VW nemá v úmyslu nabídnout Golf 1,0 TSI a počkat, „co zákazníci na to”, svědčí i jeho další kroky. Zatím nemáme zprávy o tom, že by s tímto motorem měla v nejbližší době dorazit do prodeje některá ze škodovek, na německém trhu už se ale začal prodávat Seat Leon 1,0 TSi, a to ve všech třech svých karosářských verzích.
Opět se zatím jedná jen o úsporné varianty Ecomotive, které údajně nabízí „zážitek z jízdy bez kompromisu”. Trochu kompromisu už lze shledat ale v jejich prezentaci, neboť vozy nejdou v nabídce ani skrze konfigurátor značky, ani v příslušných katalozích. A na jejich webových prezentacích je chybně uveden maximální výkon 81 kW (110 koní), kterým disponuje verze 1,2 TSI. Ta s 1,0 TSI má - stejně jako Golf - pod kapotou kilowatt 85 (115 koní), které nejlehčí Leon SC rozpohybují na stovku za 9,5 sekundy a dovolí mu dosáhnout rychlost až 198 km/h. Ta je platná i pro pětidvířko a kombík, akcelerace na stovku se ale u nich zhorší na 9,6 resp. 9,8 sekundy s ohledem na vyšší hmotnost.
Papírové a snad i reálně solidní dynamika ale není to, oč tu běží především. Hlavním parametrem tříválcových „Lvů” je normovaná spotřeba paliva 5,5 litru benzinu ve městě, 3,4 litru mimo město a 4,3 litru v kombinaci. To odpovídá - a to vás jistě překvapí - 99 g CO2 na kilometr.
Ani jedna z těchto verzí není a s ohledem na malou motivaci Čechů kupovat auta ušitá také na míru všemožných zdanění odvíjejících se od emisí CO2 předpokládáme, že ani nebude v mání v ČR, v Německu ale přijde na 19 510 Eur za SC, 20 010 Eur za pětidvířko a 21 140 Eur za kombi ST. To jsou ceny o nějaké 2 tisíce Eur vyšší než za výbavově srovnatelné verze s motorem 1,2 TSI, ovšem nikoli v provedení Ecomotive. Nemáme pocit, že by šlo o nabídku, za níž by se mělo smysl do Německa hnát, ale pokud byste to viděli jinak...
V šik Seatu Leon SC byste asi tříválec nečekali, teď už něm ale může být i ten. I když to nebude ve zde vyobrazené verzi FR
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva