Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Trident Iceni 2014: nejrychlejší dieselový sporťák světa dá stovku za 3,7 s
29.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský roadster, fastback či kombík na zadní kola posílají neskutečných 669 koní. Udávaný dojezd 3 218 km zní ale poněkud nereálně.
Ještě před pár lety bychom sportovní vůz osazený dieselovým motorem považovali za špatný vtip, a to jak kvůli omezenému výkonu, tak s ohledem na zvuk. Traktorové chrchlání totiž za volantem nadchne snad jen zapřisáhlého zemědělce, vývoj „naftožroutů“ ale ušel velký kus kupředu, díky čemuž dnes máme tu čest s mnohem výkonnějšími a kultivovanějšími pohonnými jednotkami. Se zvukem to pořád není tak žhavé, jsou tu ale zvukové generátory, které dovedou vykouzlit libozvučné tóny prakticky z jakéhokoliv agregátu.
Nově se tak na vlně mohutného točivého momentu veze britská značka Trident, která představila hned trojici modelů Iceni - základní provedení, verzi fastback zvanou Magna a kombík pojmenovaný Venturer (jeho snímky prozatím chybí). Všechny tři přitom mají stejné srdce, a to 6,6litrový dieselový osmiválec naladěný standardně na 400 koní a 952 Nm točivého momentu. S tímto stádem přitom sprint na stovku (resp. na 96 km/h) zvládne za 3,7 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí na 306 km/h.
Kromě této konfigurace ovšem můžete sáhnout po čtyřech dodatečných paketech, z nichž Premium a Luxury se zaměřují hlavně na výbavu a přicházejí se standardním výkonem. U sady Performance však již dostáváte pod pravou nohu 436 koní a 1 292 Nm, s paketem Track pak výkon vyskočí dokonce na 669 koní a točivý moment na 1 428 Nm. Bohužel v těchto případech zůstává jízdní dynamika neznámá.
Vystačit si tak musíme s prohlášením Tridentu, že rychlejší dieselový sporťák na celém světě nenajdete. Mimo to se ovšem Iceni -vybavené ve všech verzích šestistupňovým automatem - chlubí také extrémně nízkou spotřebou. Při načepování bionafty byste totiž měli jezdit za průměrných 4,1 l/100 km, díky čemuž má dojezd na jednu nádrž neskutečných 3 218 km.
Tohoto výkonu by prý mělo být dosaženo optimálním zpřevodováním, při rychlosti 110 km/h totiž Trident Iceni točí pouhých 980 ot./min. I přesto se nám ovšem zmiňovaný dojezd zdá být údajem z říše fantazie - zvláště když Britové nezveřejnili ani objem palivové nádrže, ani hmotnost vozu. Místo toho se rozepisují o bohaté výbavě, která bude do značné míry negovat použití kompozitních prvků.
Standardem se totiž stává třeba výškově i podélně stavitelný volant, elektricky ovládaná okna, klimatizace, audio systém s přehrávačem CD a MP3, čalounění v kombinaci kůže a Alcantary nebo sportovní sedadla Konig K5000 G4. V rámci zmiňovaných paketů však klidně dále dostanete třeba sadu 4 zakázkových kufrů, třídílná litá kola nebo závodní spojku a keramické brzdy.
Základní cena otevřeného modelu Iceni pak startuje na sumě 96 000 GBP (cca 3 168 000 Kč), s plnou výbavou ovšem z vašeho účtu zmizí 126 000 liber (4,158 mil. Kč). Verze Magna se zadním oknem připomínajícím klasickou Corvette pak stojí ještě více, o kombíku, který by potěšil rychlé zelináře, ale bohužel nemáme žádné zprávy.
Zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy lze britskému Tridentu věřit, dojezd 3 218 ale považujeme za nereálný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- K mání je úplně poslední vyrobená Škoda s motorem vzadu, vzácný Rapid 135 RiC. Na svou výjimečnost stojí pakatel
před 4 hodinami - Šéf německého Jaguaru řekl, jak drahá budou auta značky po chystané revoluci, vše najednou působí ještě fantaskněji
před 5 hodinami - Muž po 40 letech tvrdé práce prodal svou firmu. Hned druhý den si koupil Ferrari, o kterém vždy snil
před 7 hodinami - Lada po 30 letech skutečně představí úplně nové SUV, nástupce legendární Nivy zamíří na vrchol nabídky
před 8 hodinami - VW i Škodě unikla data o pohybu statisíců majitelů jejich elektromobilů spojená s konkrétními lidmi, někdo o vás teď ví skoro vše
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva