Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO

Francouzi mohou zpytovat svědomí, že nápad využít šasí Dacie Duster k výrobě lehkého a jednoduchého terénního vozu musel přijít z Německa.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO

14.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzi mohou zpytovat svědomí, že nápad využít šasí Dacie Duster k výrobě lehkého a jednoduchého terénního vozu musel přijít z Německa.

Auto se jménem jako vytrženým z příručky o jazykolamech pochází od malého německého výrobce Travec Automotive. Poprvé se představilo na letošním frankfurtském autosalonu, kde tak trochu uniklo pozornosti, i té naší. Jak naznačuje již zmíněné, Tecdrah TTi má základ v Dacii Duster - darovala šasi, motory a palubní desku. Vnější panely byly nahrazeny novými, levnějšími a lehčími komponenty z plastu ABS. Pochopitelně ty kvůli jinému designu nebylo možné naroubovat na původní kostru. Proto firma vyvinula nový skelet, který byl v zájmu uchování nízké hmotnosti sestaven z ocelových a hliníkových profilů. Díky tomu se hmotnost pohybuje podle použité techniky od 990 do 1 290 kg.

Výsledek vidíte na fotografiích. Relativně malý terénní stroj o rozměrech 4 185 x 1 814 x 1 792 mm vypadá tak trochu jako pozůstatek avantýry Mercedesu třídy G, Land Roveru Defender a Citroënu Méhari, který byl rovněž z plastu a zdá se být nejpravděpodobnější inspirací. Pohon předních kol zajišťuje zážehová šestnáctistovka s výkonem 105 koní a maximálním točivým momentem 148 newtonmetrů, anebo si můžete pořídit čtyřkolku s turbodieselem 1,5 dCi nabízejícím 90 koní a 200 newtonmetrů. Podle údajů výrobce zvládne benzínový Tecdrah TTi 155 km/h a spotřebuje 7,1 l/100 km. Vznětová verze je o něco pomalejší (148 km/h), ale Travec slibuje průměrnou spotřebu jen 5,3 l/100 km.

Nejlevnější provedení s motorem 1,6 16V 4x2 stojí 13 tisíc eur, tedy asi 330 tisíc. Na frankfurtské IAA byl prezentován nejdražší typ s naftovou patnáctistovkou, šestistupňovou manuální převodovkou a systémem 4x4, který si Travec cení na 18 tisíc eur (cirka 462 tisíc). Pokud budete chtít jezdit v obtížnějším terénu a čtyřkolka asi bude lepší, ale rozhodně pomůže i slušná světlá výška 389 mm nebo nájezdové úhly: 47 stupňů přední, 41 zadní a 25 přechodový.

Nový vůz připomínající svou koncepcí známé rumunské vozy ARO se objeví v prodeji v lednu. Travec Automotive momentálně hledá a staví síť prodejců, v prvním kole nejdříve na domácím německém trhu. K mání bude osm odstínů laku, sedadla Recaro, dvou nebo čtyřmístné provedení a zákazník bude mít na výběr mezi plátěnou střechou nebo hard topem.

Najde se nějaký prodejce i u nás? Uvidíme, třeba i tento článek někoho bude inspirovat k tomu pustit se s Travecem do užší spolupráce.


Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 1 - Travec Tecdrah TTi 01Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 2 - Travec Tecdrah TTi 02Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 3 - Travec Tecdrah TTi 03Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 4 - Travec Tecdrah TTi 04Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 5 - Travec Tecdrah TTi 05Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 6 - Travec Tecdrah TTi 06Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 7 - Travec Tecdrah TTi 07Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 8 - Travec Tecdrah TTi 08Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 9 - Travec Tecdrah TTi 09Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 10 - Travec Tecdrah TTi 10Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 11 - Travec Tecdrah TTi 11Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 12 - Travec Tecdrah TTi 12Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 13 - Travec Tecdrah TTi 13Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 14 - Travec Tecdrah TTi 14Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 15 - Travec Tecdrah TTi 15Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 16 - Travec Tecdrah TTi 16Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 17 - Travec Tecdrah TTi 17Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 18 - Travec Tecdrah TTi 18Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 19 - Travec Tecdrah TTi 19Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 20 - Travec Tecdrah TTi 20Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 21 - Travec Tecdrah TTi 21Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 22 - Travec Tecdrah TTi 22Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 23 - Travec Tecdrah TTi 23Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 24 - Travec Tecdrah TTi 24Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 25 - Travec Tecdrah TTi 25Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 26 - Travec Tecdrah TTi 26Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 27 - Travec Tecdrah TTi 27Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 28 - Travec Tecdrah TTi 28Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 29 - Travec Tecdrah TTi 29Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 30 - Travec Tecdrah TTi 30Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 31 - Travec Tecdrah TTi 31Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 32 - Travec Tecdrah TTi 32Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 33 - Travec Tecdrah TTi 33Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 34 - Travec Tecdrah TTi 34Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 35 - Travec Tecdrah TTi 35Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 36 - Travec Tecdrah TTi 36Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 37 - Travec Tecdrah TTi 37Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 38 - Travec Tecdrah TTi 38Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 39 - Travec Tecdrah TTi 39Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 40 - Travec Tecdrah TTi 40Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 41 - Travec Tecdrah TTi 41Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 42 - Travec Tecdrah TTi 42Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 43 - Travec Tecdrah TTi 43Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 44 - Travec Tecdrah TTi 44Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 45 - Travec Tecdrah TTi 45Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 46 - Travec Tecdrah TTi 46Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 47 - Travec Tecdrah TTi 47Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 48 - Travec Tecdrah TTi 48Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 49 - Travec Tecdrah TTi 49Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 50 - Travec Tecdrah TTi 50Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 51 - Travec Tecdrah TTi 51Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 52 - Travec Tecdrah TTi 52Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 53 - Travec Tecdrah TTi 53Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 54 - Travec Tecdrah TTi 54Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 55 - Travec Tecdrah TTi 55Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 56 - Travec Tecdrah TTi 56Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 57 - Travec Tecdrah TTi 57Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 58 - Travec Tecdrah TTi 58Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 59 - Travec Tecdrah TTi 59Travec Tecdrah TTi: Dacia Duster jako teréňák ve stylu ARO - 60 - Travec Tecdrah TTi 60
Technicky vychází Travec Tecdrah TTi z Dacie Duster a nevypadá špatně, jen ten lehce tuningový interér mohl vypadat raději více užitkově

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.