Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Trápí vás krátký dojezd elektromobilu? Připřáhněte generátor
17.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Francouzi elektromobilům pomáhají, jak to jen jde. Benzínový generátor EP Tender jako přívěs za auto je ale spíše úsměvný.
Ačkoliv některé výzkumy říkají, že vám mizerný dojezd vašeho elektromobilu nevadí, trh hovoří přesně opačně. Podobně se vyjadřují i Francouzi ze společnosti EP Tender s přívěsným generátorem.
Co před sebou máme, není nic jiného, než elektrocentrála na přívěsném vozíku, opatřeném LED světly, plastovou karoserií a moderním bílým lakem. Motor má objem 600 kubických centimetrů a výkon 30 koní. Pochází z ultralevného indického vozu Tata Nano. Na obrázcích a promo videu je generátor připojený za Renault Zoe, měl by ale po malých úpravách jít spřáhnout s kterýmkoliv elektromobilem. U všech je ale potřeba změny softwaru, jelikož se nemohou nabíjet za jízdy.
Popisek u videa na YouTube říká, že si „elektromobily zaslouží uspět” a že „EP Tender představuje dobrý způsob řešení občasné potřeby jízdy na delší trasu”. Na jednu nádrž má prodloužit dojezd až o 350 km. Výrobce dokonce plánuje 47koňovou verzi, která nejspíš zvládne dobíjet baterie rychleji.
Dobrá, posadit obyčejnou elektrocentrálu na běžný přívěs by asi bylo méně elegantní, podstatně hlučnější a nešlo by nabíjet baterie za jízdy, ale nový „range extender” odpovídá na krátký dojezd znovu dost nesmyslně - spalováním benzinu, na který může vůz jet přímo, nikoli zprostředkovaně. Skutečnou inovaci je však možno vidět v kolečkách, která se vysunou po zařazení zpátečky a umožní tak couvat jakoby za autem žádný vozík nebyl. A i ta dost možná pochází z velkého nákupního vozíku.





EP Tender nabízí „prodlužovač dojezdu” na vozíku. Velký smysl nám to nedává...
Zdroje: Autoweek.nl, Green Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 08:14 - Stepan
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins