Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris WRC 2017 odhalena, má vážně bizarní záď
13.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci se po 17 letech vrací do WRC. Ačkoliv u toho bude řada Finů a 380 koní, s útokem na titul zatím počítat nemáme, se „silniční verzí” ale ano.
Již za měsíc nás čeká start nové sezóny WRC. Očekávat přitom můžeme opravdu velké věci, neboť startovní pole pojede dle nových pravidel, se kterými je spojen vyšší výkon, větší vizuální agresivita a také snad více zábavy pro diváky. Obejít se sice již budeme muset bez Volkswagenu, nicméně na druhou stranu můžeme přivítat Toyotu. Ta se do světového šampionátu vrací po dlouhé 17leté odmlce, přičemž u tohoto restartu nebude chybět kromě řady Finů také nový Yaris WRC.
Hatchback dostal do vínku rozšířené blatníky, obří zadní křídlo a ještě brutálněji vypadající výdechy za zadními koly. V těchto partiích najdeme také difuzor s dvojitou centrální koncovkou výfuku, který dokončuje proměnu zádi k nepoznání. V rámci asfaltových soutěží lze počítat s 18palcovými vícepaprskovými kovanými koly, na šotolinu pak Yaris WRC vyrazí s 15palcovými ráfky.
Pod kapotou bude svou práci odvádět přeplňovaná jedna-šestka naladěná na zhruba 380 koní a 430 Nm točivého momentu, tak velí pravidla. Toyota přitom počítá s tím, že závodní speciál ovlivní silniční hot hatch, který nejspíše dostane označení Toyota Yaris Gazoo. Máme zde tedy jasný důkaz spekulací o založení nové sportovní divize, která propojí motorsport a běžnou nabídku.
Zpět ale k závodní verzi, která počítá s velkou účastí Microsoftu jako technologického partnera. Tato spolupráce je přitom spojena se sdílením informací mezi jednotlivými členy týmu za účelem větší efektivity. Mimo to počítačový gigant vyvinul platformu na analýzu dat. Toyota ale počítá i s dalšími partnery, mezi které patří Michelin, DMG Mori a Panasonic.
Šéfem týmu je Tommi Mäkinen, čtyřnásobný světový šampión, který u vývoje tohoto speciálu stál již od počátku. Zároveň jde o jednoho ze čtyř Finů, kteří se s Toyotou pokusí vystoupat na příčku nejvyšší. Těmi dalšími jsou pak jezdci Juho Hänninen, vycházející hvězda Esapekka Lappi a také někdejší pilot Volkswagenu Jari-Matti Latvala.
Právě posledně zmiňovaný závodník je možná nejdůležitější posilou stáje, neboť dle Mäkinena „konečně máme odezvu na to, kde se nacházíme v porovnání s ostatními týmy. Jeho první komentáře byly pozitivní, ale ano, jsou tu i oblasti, kde se musíme zlepšit. Doufáme proto, že budeme konkurenceschopní a dosáhneme dobrých výsledků.“
S opanováním šampionátu ale šéf týmu momentálně nepočítá, byť některé vyhrané závody nevylučuje. K opravdovému útoku na titul ale má dojít až v roce 2018. Mäkinen totiž dodává, že tým sice během vývoje najel masivní porci testovacích kilometrů, nicméně celý projekt odstartoval teprve letos v dubnu.
„Je to již 17 let, co jsme naposledy soutěžili ve WRC, takže můžete říci, že jsme odpočatí. Nyní jsme ale zpátky,“ potvrzuje slova šéfa týmu prezident automobilky Akio Toyoda. Uvidíme tedy v polovině ledna, jak se stáji povede na prvním podniku, jímž je legendární Rallye Monte Carlo.
![Toyota Yaris WRC 2017 odhalena, má vážně bizarní záď - 1 - Toyota Yaris WRC 2017 prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toyota Yaris WRC 2017 odhalena, má vážně bizarní záď - 2 - Toyota Yaris WRC 2017 prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toyota Yaris WRC 2017 odhalena, má vážně bizarní záď - 3 - Toyota Yaris WRC 2017 prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toyota Yaris WRC 2017 odhalena, má vážně bizarní záď - 4 - Toyota Yaris WRC 2017 prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toyota Yaris WRC 2017 odhalena, má vážně bizarní záď - 5 - Toyota Yaris WRC 2017 prvni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toyota Yaris WRC 2017 odhalena, má vážně bizarní záď - 6 - Toyota Yaris WRC 2017 prvni sada 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Toyota Yaris WRC se ukázala naživo...
Chystaný spřízněný silniční model se zatím ukázal jen na poněkud nejasné ilustraci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 2 hodinamiNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nejnovější články
Stále víc lidí odmítá elektromobily kvůli drahému pojištění, je to další skrytý problém, o kterém se nemluví
před hodinouNadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 2 hodinamiŠéf Renaultu bez okolků řekl, co dál čeká auta v EU. Nová nařízeni je zdraží o dalších 40 procent, nezaměstnanost poroste
před 3 hodinamiTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
včeraNěmci vyzkoušeli jeden z nejspolehlivějších moderních VW, i s takovou pověstí ho koupíte od 250 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva