Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris s dieselem skončila, přijít o naftový motor má i Verso
26.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka touží po ekologickém kreditu, nikoliv nálepce dieselového podvodníka. „Producenty sazí“ proto nahrazuje hybridními modely.
Dieselový skandál Volkswagenu již nějakou chvíli není nosným tématem všech světových médií. Postupným rozkrýváním karet se totiž ukázalo, že německá automobilka zdaleka není jediná, která se pyšní jinými než skutečnými emisemi NOx. Jako jediná ovšem - bohužel pro ni - přiznala svou vinu, načež je s podvody spojována mnohem více než třeba takový Renault, Fiat nebo Opel. Či řada dalších hříšníků, jejichž výsledky v obdobných testech jsou přinejmenším podezřelé.
Automobilkou, která s daným skandálem ovšem zjevně nehodlá mít pranic společného, je Toyota. Ta si již delší dobu buduje kredit největšího světového výrobce hybridních modelů, tedy těch vozů, které by měly být k okolí co nejšetrnější. Že tato představa vychází spíše z norem než skutečnosti, nemusíme dodávat - tak jsou ale v současné době nastavena pravidla a jen málokdo s tím něco udělá. Ostatně, dle zjištění magazínu Which? třeba i takový Lexus LS600h produkuje vyšší míru CO (neplést s CO2), než je povoleno, a nikoho to ze židle nezvedá.
Proč o tom zde ale mluvíme? Z jednoho prostého důvodu, Toyota evidentně začíná redukovat svou dieselovou nabídku, jíž nahrazuje právě hybridními modely. To ve výsledku není až tak překvapivé, neboť prodej vozů osazených kromě klasické spalovací jednotky také elektromotorem v Evropě v loňském roce vzrostl o 20 procent. V absolutním měřítku sice stále zdaleka nejde o takové množství jako u dieselových modelů, nicméně trend je zřejmý. A díky zákonodárcům tomu v příštích letech jinak rozhodně nebude.
Takový Yaris, který byl ještě donedávna k mání s 1,4litrovým turbodieselem D-4D, si tak nyní ve většině evropských zemí nekoupíte. Kupříkladu v sousedním Německu sice k dispozici ještě je (a kupodivu za prakticky nejnižší cenu), nicméně na českém trhu lze již sáhnout pouze po litrovém a 1,33litrovém benzinovém motoru, případně 1,5litrovém hybridním modelu. Ten je přitom aktuálně k mání od 370 900 Kč, tedy za částku, za kterou byste ještě před pár lety nepořídili ani diesel, natož hybrid.
Obdobná politika by se zakrátko měla dotknout i modelu Verso, tedy MPV, které pod kapotou vyjma 1,6litrového a 1,8litrového benzinového motoru zaměstnává také 1,6litrový diesel D-4D. Ten navzdory japonsky znějícímu názvu pochází z produkce BMW, nicméně i přesto prý chce Toyota danou nabídku zaříznout. Zatím ale není jasné, kdy se tak stane. V Česku tak turbodieselovou variantu stále koupíte a zřejmě se to nezmění do chvíle, kdy bude MPV jako hybrid také k mání.



Toyotu Yaris jsme po předloňském faceliftu otestovali v benzinovém, hybridním i dieselovém provedení. Na adresu poslední zmíněné verze jsme přitom chválu zdaleka nepěli, její absence tedy není třeba litovat
O bavorácký diesel by mělo příjít i Verso
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva