Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris Hybrid-R: první pořádné fotky a další podrobnosti o technice
4.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Za novým hybridem stojí oddělení TRD a TMG. Ty mu nadělily 420 koní i schopnost jízdy jen na elektřinu.
Tak tu máme definitivní specifikace hybridního ústrojí koncepční hybridní Toyoty Yaris, která se ukáže na frankfurtském autosalonu. Dá se ale říci, že mnoho nového nám japonská automobilka nesdělila - ani tentokrát se totiž na světlo světa nedostaly údaje o spotřebě či jízdní dynamice. Toyota ovšem prozradila, co nás čeká v kabině, ačkoliv na tu se fotogalerie nesoustředí. A víme také, jaké bude Hybrid-R používat kola, pneumatiky a bodykit. Ale pěkně popořadě.
Začít musíme hybridním ústrojím, které tvoří 1,6litrový čtyřválec vyvinutý oddělením TMG (Toyota Motorsport GmbH). Jeho výkon 300 koní míří skrze šestistupňovou sekvenci na přední kola, přičemž pomocnou ruku podávají agregátu dva elektromotory zásobující nezávisle kola zadní. A to maximálním výkonem 120 koní. Ovšem pouze po dobu pěti sekund, kdy je aplikován tzv. závodní režim Race, v tu chvíli Yaris disponuje celkovým výkonem 420 koní.
Danou energii oba 60koňové elektromotory získávají ze super-kondenzátoru, který je uložen pod zadními sedadly. Tedy na stejném místě, kde má běžný Yaris Hybrid své nikl-metal-hydridové baterie. Kondenzátor však ve srovnání s nimi nabízí nižší hmotnost a zároveň umožňuje i rychlejší nabíjení (pomocí rekuperace brzdné energie) a zároveň zmiňovanou dodávku na zadní kola.
Vyjma toho ovšem Yaris Hybrid-R disponuje také třetím elektromotorem, rovněž o výkonu 60 koní. Ten je umístěn mezi čtyřválec a sekvenci, přičemž slouží zejména k zásobování kondenzátoru energií odchycenou při brzdění. Zároveň ale zvládá i přetransformovat výkon čtyřválce na zadní kola, pokud je překonána přilnavost těch předních. Popsat jej tak můžeme jako trakční kontrolu.
Zmiňovaná kola má pak na svědomí oddělení TRD, které osmnáctipalcové provedení obulo do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup o rozměru 225/40 nabízejících optimální vlastnosti na závodním okruhu i na běžné silnici. Za nimi pak najdeme kotoučové brzdy sevřené šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu.
Dále pak Yaris dostal závodní víčko palivové nádrže, které umožňuje rychlé dotankování, pedály odvozené od sportovního kupé GT 86 nebo volant potažený Alcantarou. Nechybí ani dvoubarevná sedadla Recaro, zatímco madlo sekvence bylo přesunuto co nejblíže k volantu, aby bylo zaručeno bleskurychlé ovládání.
Zapomenout pak nesmíme ani na režim Road, který je možné stejně jako mód Race aktivovat tlačítky na volantu. V takové chvíli se výkon zadních elektromotorů sníží jen na 40 koní, využít však jejich energie můžete po dobu 10 sekund. A při parkování lze dokonce spalovací jednotku úplně vyřadit.
Na zbytek údajů si ale opravdu musíme počkat do příštího týdne, kdy bude mít Toyota Yaris Hybrid-R premiéru. Doufáme, že japonská automobilka nám konečně sdělí něco opravdu nového, třeba chybějící jízdní dynamiku či nastíní produkční model, který bude podobné hybridní ústrojí pohánět.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu










Drsný hybridní Yaris R naživo na IAA 2013
Toyota konečně oficiálně představila koncepční Yaris Hybrid-R. Mnoho nového ale neprozradila
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 2 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 4 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 5 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:42 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins