Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota vyvíjí úplně nové spalovací motory, elektromobily se podle ní neprosadí „bez ohledu na technický pokrok”
4.2.2024 | Petr Miler
Japonská automobilka se v poslední době stále otevřeněji staví proti nařizování elektromobilů. A zjevně si hodlá dál jít svou cestou. Další oznámení firmy jen potvrzuje, že slova se aspoň v jejím případě nerozchází s činy.
Toyota se ústy svého prezidenta Akia Toyody jen od začátku letošního roku už několikrát důrazně ohradila proti snahám politiků nařídit elektrická auta. Japonská automobilka se jako jedna z mála staví příkře do opozice a za budoucnost považuje spalovací motory, od tlaku na zavádění elektromobilů čeká leda propouštění. Šéf firmy si je touto pozicí dokonce tak jistý, že nepochybuje, že elektrická auta nezískají víc jak 30 procent trhu. A dosavadní vývoj mu dává zapravdu - elektromobily se za cenu nespočtu nařízení, zákazů, omezení a dotacemi či jinými přerozdělovacími mechanismy utracených miliard moc daleko nedostaly a Toyota je i prakticky bez nich pohodlně světovou automobilovou jedničkou s historicky nejvyššími prodeji.
Že to nejsou jen prázdné fráze, potvrzují i nově zveřejněné záměry značky pro další roky. Ta podle svých slov zůstává spalovacím motorům oddaná tak moc, že vyvíjí i úplně nové jednotky, na což mnozí konkurenti oficiálně zanevřeli. Důvod? Prodeje elektromobilů zůstanou podle Toyoty nízké „bez ohledu na technický pokrok”, což odpovídá i našim dlouhodobým postojům. Vývoj se nepochybně nezastaví, ale šance, že by se do prodeje dostalo cokoli přelomového před rokem 2030, je prakticky nulová. A velmi malá je i směrem k roku 2035. Právě to tržní potenciál elektromobilů přirozeně limituje bez ohledu na politické záměry.
Akio Toyoda v této souvislosti hovoří doslova o „zásadním vývoj motorů”, čímž zdůrazňuje, že nejde o nikterak okrajovou aktivitu, ale základní stavební kámen existence firmy v jakkoli dohledné době. „Akumulátorová elektrická vozidla nepředstavují jediný způsob, jak dosáhnout uhlíkové neutrality. Budeme pokračovat ve výrobě motorů, protože stále hrají roli jako praktický prostředek k dosažení uhlíkové neutrality,” cituje Toyota svého téměř stejnojmenného šéfa.
Toyoda dále uvedl, že tento postup je součástí „vícecestného přístupu” společnosti k vývoji techniky nových modelů, který jednoduše nemůže ignorovat rozdílnou situaci zákazníků na různých místech světa. Prezident automobilky říká, že „jeho” firma je jedním z pouhých tří „kompletních” výrobců aut na celém světě a nemůže si dovolit nechat prostor konkurenci prosadit se na její úkor jen kvůli tomu, že vsadí na něco, o co klientela nemá zájem.
A aby toho nebylo málo, šéf Toyoty dodal i to, že vnitřní spalování je ještě více preferovanou technologií u užitkových aut. Takové vozy by mohly jezdit na vodík, nikoli na benzín nebo naft, i ten by ovšem spalovaly.
Bez ohledu na tento postoj zůstává i Toyota věrná cíli dosáhnout uhlíkové neutrality ve svých továrnách v roce 2035 a v rámci celého životního cyklu všech svých aut do roku 2050. Jen je zkrátka přesvědčená, že to půjde spíš bez elektřiny než s ní...
Akio Toyoda, vnuk zakladatele automobilky a stále nejvyšší šéf Toyoty odporuje „elektrickému diktátu” se stále větší vehemencí. Nyní zdůraznil, že automobilka bude pokračovat ve vývoji nových spalovacích motorů, neboť elektromobily se podle ní stejně neprosadí „bez ohledu na technický pokrok”. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Lewis Hamilton přiznal, že přestal kupovat drahá moderní auta, raději investuje do děl černých umělců
včera - „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12.11.2024 - Souboj vrcholných německých stíhačů Audi, BMW a Mercedesu ovládl ten nejlehčí, nejjednodušší a nejvíc „zpátečnicky” stvořený
10.11.2024
Nejnovější články
- Tušíte, jak nízko padly ceny supersportovního Mercedesu-AMG GT? Nejlevnější kusy dnes koupíte za míň než dražší škodovky
před 7 hodinami - Volvo dokonalo obrat. Spalovací auta ponechá v nabídce tak dlouho, dokud o ně bude zájem
před 9 hodinami - Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá
před 10 hodinami - Peugeot chtěl ukázal použitelnost elektromobilu a vydal se s ním na 1 000 km dlouhou cestu, dokázal pravý opak
včera - Vedení koncernu VW říká, že „nová” značka AUDI přivede k Audi lidi, kteří by si ho jinak nekoupili. Jak?
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva