Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Vitz GRMN Turbo: 152 koní jde do výroby, okusí je jen 200 šťastlivců
8.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonských hatchback dostal vyšší výkon, sportovnější podvozek a účinnější brzdy. Kromě toho nechybí ani modifikace exteriéru a interiéru.
O vrcholné verzi Toyoty Yaris jsme se zmiňovali již v době premiéry konceptu na autosalonu v Tokiu. Od té doby tuningová divize Gazoo Racing učinila patřičné kroky, aby se třídveřový hatchback dostal do výroby. Ta byla zahájena právě nyní, přičemž vzniknout má pouze 200 kusů, které navíc zůstanou jen v rodném Japonsku. Je to docela smutná zpráva, na rozdíl třeba od takového Subaru BRZ tS byl totiž model zvaný Vitz GRMN Turbo poladěn od střechy až po podvozek a stranou nezůstal ani motorový prostor.
Zatímco tak v České republice dostanete z modelu Yaris maximálně 99 koní produkovaných 1,33litrovou pohonnou jednotkou, japonský motorový prostor hostí přeplňovanou jedna-pětku 1NZ-FE naladěnou na 152 koní a 206 Nm. Jízdní parametry bohužel neznáme, v kombinaci s pětistupňovým manuálem se zkrácenými drahami řazení by ovšem nemusel být problémem sprint na stovku za nějakých osm až devět sekund.
Veškerá síla zamíří na přední 17palcová kola, která dodalo BBS. Na výběr přitom bude provedení v černé (Black Mica) nebo bílé (Super White II) barvě. Opomenuto nebylo sportovní naladění podvozku, zatímco účinnější brzdy používají čtyřpístkových třmenů. Nové jsou pak i nárazníky, boční prahy nebo zadní křídlo, v paketu ovšem nechybí také zatmavená okna či chromová koncovka výfuku.
Uvnitř jsou již změny střízlivější, počítat tak lze „pouze“ se sportovními sedadly, novým přístrojovým štítem a tříramenným volantem. Polokožený interiér se pak dále chlubí kontrastními červenými švy, sadou hliníkových pedálů a speciálními koberečky, tím ale odklon od standardní Toyoty Yaris končí.
Cena tohoto modelu činí 2 700 000 yenů (cca 545 tisíc korun), přičemž daných 200 exemplářů bude mezi zákazníky rozděleno stylem „kdo dřív přijde, ten dřív mele“. U japonských showroomů se tak dají očekávat stejné fronty, jako kdysi v českém Tuzexu na Škodu Favorit...

























Sportovní divize Gazoo Racing proměnila Toyotu Yaris na model Vitz GRMN Turbo, který se pyšní vyšším výkonem i modifikacemi exteriéru a interiéru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB