Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní
2.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská verze 1,6litrového motoru má méně síly, točivý moment však naroste na 270 Nm. Je to ale spotřeba a emise CO2, o které tu jde především.
O spolupráci japonské a německé automobilky víme již nějaký ten pátek, až nyní zde ale konečně máme i nějaký ten konkrétní společný produkt. Na nový model ale prozatím ještě zapomeňme, na to je příliš brzo, přestože smlouva mezi oběma značkami byla podepsána již v prosinci 2011. Prozatím nám tak musí stačit typ Verso, který se od ledna příštího roku začne v turecké továrně Adapazari vyrábět také s dieselovým motorem dodávaným BMW.
Pohonná jednotka samozřejmě není nová, nalézt ji můžeme třeba pod kapotou BMW 116d. Pro účely Toyoty však byla lehce přepracována, takže z 1,6litrového objemu nakonec doluje 112 koní ve 4 000 otáčkách a 270 Nm točivého momentu při 1 750 až 2 250 ot./min. Tedy v prvním případě o trochu nižší a ve druhém o trochu vyšší hodnoty, než s jakými přichází původní bavorská jednotka.
O jízdní dynamice se Toyota nerozepisuje, v rámci emisí CO2 bychom však měli dostat 119 gramů na kilometr, tedy spotřebu pod 4,5 litru nafty na 100 km. To bude nejnižší hodnotu v rámci řady Verso, kterou kromě verze 1,6 D-4D tvoří ještě další tři „nafožrouti“ a dva benzinové motory. Tyto pohonné jednotky však na druhou stranu také nabízejí vyšší výkon.
Podle Geralda Killmana, lídra projektu této transformace, přitom odlišné hodnoty výkonu nejsou jedinou změnou. Technici Toyoty totiž rovněž pozměnili uchycení motoru, navrhli nové uložení převodovky a dorazili také s novým dvouhmotovým setrvačníkem. Vyměněna pak musela být i elektronika včetně systému start/stop.
Tím jsou informace o plodech japonsko-německé spolupráce prozatím vyčerpány, více od obou automobilek ale máme očekávat do budoucna. BMW a Toyota totiž mají naplánovány hned čtyři body, na kterých budou kooperovat. A sice vývoj systému palivových článků, sportovní platformu, odlehčené karoserie a lithium-iontové baterie.












Toyota Verso bude od ledna k mání také s turbodieselem od BMW
Zdroj: Toyota, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva