Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní
2.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská verze 1,6litrového motoru má méně síly, točivý moment však naroste na 270 Nm. Je to ale spotřeba a emise CO2, o které tu jde především.
O spolupráci japonské a německé automobilky víme již nějaký ten pátek, až nyní zde ale konečně máme i nějaký ten konkrétní společný produkt. Na nový model ale prozatím ještě zapomeňme, na to je příliš brzo, přestože smlouva mezi oběma značkami byla podepsána již v prosinci 2011. Prozatím nám tak musí stačit typ Verso, který se od ledna příštího roku začne v turecké továrně Adapazari vyrábět také s dieselovým motorem dodávaným BMW.
Pohonná jednotka samozřejmě není nová, nalézt ji můžeme třeba pod kapotou BMW 116d. Pro účely Toyoty však byla lehce přepracována, takže z 1,6litrového objemu nakonec doluje 112 koní ve 4 000 otáčkách a 270 Nm točivého momentu při 1 750 až 2 250 ot./min. Tedy v prvním případě o trochu nižší a ve druhém o trochu vyšší hodnoty, než s jakými přichází původní bavorská jednotka.
O jízdní dynamice se Toyota nerozepisuje, v rámci emisí CO2 bychom však měli dostat 119 gramů na kilometr, tedy spotřebu pod 4,5 litru nafty na 100 km. To bude nejnižší hodnotu v rámci řady Verso, kterou kromě verze 1,6 D-4D tvoří ještě další tři „nafožrouti“ a dva benzinové motory. Tyto pohonné jednotky však na druhou stranu také nabízejí vyšší výkon.
Podle Geralda Killmana, lídra projektu této transformace, přitom odlišné hodnoty výkonu nejsou jedinou změnou. Technici Toyoty totiž rovněž pozměnili uchycení motoru, navrhli nové uložení převodovky a dorazili také s novým dvouhmotovým setrvačníkem. Vyměněna pak musela být i elektronika včetně systému start/stop.
Tím jsou informace o plodech japonsko-německé spolupráce prozatím vyčerpány, více od obou automobilek ale máme očekávat do budoucna. BMW a Toyota totiž mají naplánovány hned čtyři body, na kterých budou kooperovat. A sice vývoj systému palivových článků, sportovní platformu, odlehčené karoserie a lithium-iontové baterie.
Toyota Verso bude od ledna k mání také s turbodieselem od BMW
Zdroj: Toyota, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před hodinou - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 3 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 4 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 6 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.