Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5

Základní sportovní model Toyoty by měl dorazit již v roce 2017. Za méně než 500 tisíc korun přitom dostanete výkon okolo 130 k spárovaný s 980 kg.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5

12.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Základní sportovní model Toyoty by měl dorazit již v roce 2017. Za méně než 500 tisíc korun přitom dostanete výkon okolo 130 k spárovaný s 980 kg.

Japonská automobilka minulý týden pustila do světa první fotky a informace, jež se týkají konceptu Toyota S-FR. Za danou zkratkou máme hledat malý motor a pohon zadních kol (Small Front Engine Rear Drive), agregát však značka nespecifikovala. V zákulisí se ovšem hovoří o 1,5litrové atmosférické pohonné jednotce, která by měla produkovat okolo 130 koní. Tento výkon by pak na zmiňovanou zadní nápravu měl přenášet šestistupňový manuál s krátkými převody.

Na první pohled tato kombinace nevypadá příliš... sportovně, nicméně Toyota jej podle spekulací spárovala s nízkou hmotností pohybující se okolo 980 kilogramů. Sportovní potenciál tu tedy je, stejně jako zákaznická skupina. Pokud se totiž na dané parametry podíváte pečlivě, pak zjistíte, že jde prakticky o tytéž hodnoty, jaké do vínku dostala nová generace Mazdy MX-5.

Podle všeho by Toyota měla na tuto konkurenci svou chystanou nabídkou přímo cílit, neboť v rámci sporťáků hodlá pokrýt potřeby zákazníků třemi modely. Stávající kupé GT 86 bude stát uprostřed, zatímco na vrchol se postaví nová Supra vyvíjená ve spolupráci s BMW. Spodní patro pak bude okupovat právě produkční S-FR, která by se měla ukázat v roce 2017.

Jelikož půjde o model globální, mělo bychom se čtyřmetrového vozu dočkat také u nás. Cena by se přitom měla pohybovat okolo 13 000 liber (cca 476 000 Kč), což je cena více než konkurenceschopná. Je však otázkou, zda S-FR zamíří do prodeje jako kupé nebo jako roadster, jehož neoficiální ilustrací nás obdařil web X-Tomi Design.

Možné je ale nakonec obojí, přičemž kupé by nejspíše zůstalo u koncepce čtyř sedadel, z nichž ta zadní poslouží především dětem. Roadster by oproti tomu pak přišel pouze s jednou řadou, neboť s ohledem na kompaktní rozměry není na ukrytí střechy příliš prostoru. To by ale zájemcům o jízdu s větrem ve vlasech nejspíše nevadilo...


Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 1 - Toyota S-FR produkcni render
Takhle si produkční Toyotu S-FR představuje X-Tomi...

Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 2 - Toyota S-FR Concept prvni sada 01Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 3 - Toyota S-FR Concept prvni sada 02Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 4 - Toyota S-FR Concept prvni sada 03Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 5 - Toyota S-FR Concept prvni sada 04Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 6 - Toyota S-FR Concept prvni sada 05Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 7 - Toyota S-FR Concept prvni sada 06Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 8 - Toyota S-FR Concept prvni sada 07Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 9 - Toyota S-FR Concept prvni sada 08Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 10 - Toyota S-FR Concept prvni sada 09Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 11 - Toyota S-FR Concept prvni sada 10Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 12 - Toyota S-FR Concept prvni sada 11Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 13 - Toyota S-FR Concept prvni sada 12Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 14 - Toyota S-FR Concept prvni sada 13Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 15 - Toyota S-FR Concept prvni sada 14Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 16 - Toyota S-FR Concept prvni sada 15Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 17 - Toyota S-FR Concept prvni sada 16Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 18 - Toyota S-FR Concept prvni sada 17Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 19 - Toyota S-FR Concept prvni sada 18Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 20 - Toyota S-FR Concept prvni sada 19Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 21 - Toyota S-FR Concept prvni sada 20Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 22 - Toyota S-FR Concept prvni sada 21Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 23 - Toyota S-FR Concept prvni sada 22Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 24 - Toyota S-FR Concept prvni sada 23Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 25 - Toyota S-FR Concept prvni sada 24Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 26 - Toyota S-FR Concept prvni sada 25Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 27 - Toyota S-FR Concept prvni sada 26Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 28 - Toyota S-FR Concept prvni sada 27Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5 - 29 - Toyota S-FR Concept prvni sada 28
...nakonec však Toyota může zůstat jen u kupé, už jen kvůli zachování zadních sedadel

Zdroj: Auto Express, Ilustrace: X-Tomi Design

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.