Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol

Čtyřmístný koncept Toyoty by podle zvěstí měl vážit pouhých 980 kilo. S touto hmotností by si pak mělo poradit 130 koní na zadních kolech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol

8.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čtyřmístný koncept Toyoty by podle zvěstí měl vážit pouhých 980 kilo. S touto hmotností by si pak mělo poradit 130 koní na zadních kolech.

Bývaly doby, kdy si sportovní fandové v showroomech Toyoty podávali dveře. Nicméně s příchodem nového milénia se japonská značka rozhodla na tuto skupinu zákazníků poněkud zanevřít a místo toho přesedlala na výrobu nudných rodinných přibližovadel. V posledních letech však i kvůli svému šéfovi Akio Toyodovi míří zpátky na výsluní, zejména díky modelu GT 86. Kromě toho bychom se časem měli dočkat i nové generace Toyoty Supra, přičemž ani tento sporťák nemusí být posledním v řadě.

Nově totiž japonská automobilka virtuálně odhalila koncept S-FR, který se na konci tohoto měsíce ukáže naživo na tokijské motor show. Ačkoliv sice sériovou výrobu potvrzenou nemá, prozatím zveřejněné parametry vypadají více než slibně, pročež bychom se vůbec nezlobili, kdyby došlo na zvěsti a čtyřmístné kupé by v roce 2018 dorazilo do showroomů. Podle tiskového prohlášení se totiž jeho koncepční forma zaměřuje na ty, kdo rádi řídí.

O pohonné jednotce se sice značka prozatím nezmiňuje, nicméně spekulace vozu přisuzují 1,5litrový benzinový motor, který by byl naladěn na zhruba 130 koní. To sice na první pohled není zrovna extra výkon, nicméně spárován má být s hmotností pouhých 980 kg. Mimo to mají všechny koně zamířit na zadní nápravu, přičemž jejich přenos bude mít na starosti nakrátko zpřevodovaný šestistupňový manuál. Potenciál tu tedy je.

Toyota navíc dodává, že vůz se má pyšnit optimálním rozložením hmotnosti a nezávislým zavěšením, pročež lze prý za jeho volantem očekávat působivé jízdní zážitky. Zda ale toto marketingové prohlášení skutečně dojde naplnění, to je momentálně ve hvězdách. Dodat tedy můžeme pouze tolik, že vzhledově je vůz ovlivněn Toyotou Sports 800 z roku 1965.

V rámci rozměrů je možné počítat s délkou 3 990 milimetrů, šířkou 1 695 mm, výškou 1 320 mm a rozvorem 2 480 mm. Vše rámuje žlutý lak karoserie, se kterým kontrastuje černá střecha. Tyto odstíny pak vévodí rovněž interiéru, který je sice oholený prakticky až na kost, nicméně digitálním přístrojovým štítem, klimatizací či porty na USB se pochlubit může.


Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 1 - Toyota S-FR Concept prvni sada 01Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 2 - Toyota S-FR Concept prvni sada 02Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 3 - Toyota S-FR Concept prvni sada 03Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 4 - Toyota S-FR Concept prvni sada 04Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 5 - Toyota S-FR Concept prvni sada 05Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 6 - Toyota S-FR Concept prvni sada 06Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 7 - Toyota S-FR Concept prvni sada 07Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 8 - Toyota S-FR Concept prvni sada 08Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 9 - Toyota S-FR Concept prvni sada 09Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 10 - Toyota S-FR Concept prvni sada 10Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 11 - Toyota S-FR Concept prvni sada 11Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 12 - Toyota S-FR Concept prvni sada 12Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 13 - Toyota S-FR Concept prvni sada 13Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 14 - Toyota S-FR Concept prvni sada 14Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 15 - Toyota S-FR Concept prvni sada 15Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 16 - Toyota S-FR Concept prvni sada 16Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 17 - Toyota S-FR Concept prvni sada 17Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 18 - Toyota S-FR Concept prvni sada 18Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 19 - Toyota S-FR Concept prvni sada 19Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 20 - Toyota S-FR Concept prvni sada 20Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 21 - Toyota S-FR Concept prvni sada 21Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 22 - Toyota S-FR Concept prvni sada 22Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 23 - Toyota S-FR Concept prvni sada 23Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 24 - Toyota S-FR Concept prvni sada 24Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 25 - Toyota S-FR Concept prvni sada 25Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 26 - Toyota S-FR Concept prvni sada 26Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 27 - Toyota S-FR Concept prvni sada 27Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol - 28 - Toyota S-FR Concept prvni sada 28
Koncepční Toyota S-FR vypadá na opravdu zajímavý malý sporťák, který by mohl okouzlit i nízkou cenou. Sériová výroba však prozatím jistá není

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.