Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol
8.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtyřmístný koncept Toyoty by podle zvěstí měl vážit pouhých 980 kilo. S touto hmotností by si pak mělo poradit 130 koní na zadních kolech.
Bývaly doby, kdy si sportovní fandové v showroomech Toyoty podávali dveře. Nicméně s příchodem nového milénia se japonská značka rozhodla na tuto skupinu zákazníků poněkud zanevřít a místo toho přesedlala na výrobu nudných rodinných přibližovadel. V posledních letech však i kvůli svému šéfovi Akio Toyodovi míří zpátky na výsluní, zejména díky modelu GT 86. Kromě toho bychom se časem měli dočkat i nové generace Toyoty Supra, přičemž ani tento sporťák nemusí být posledním v řadě.
Nově totiž japonská automobilka virtuálně odhalila koncept S-FR, který se na konci tohoto měsíce ukáže naživo na tokijské motor show. Ačkoliv sice sériovou výrobu potvrzenou nemá, prozatím zveřejněné parametry vypadají více než slibně, pročež bychom se vůbec nezlobili, kdyby došlo na zvěsti a čtyřmístné kupé by v roce 2018 dorazilo do showroomů. Podle tiskového prohlášení se totiž jeho koncepční forma zaměřuje na ty, kdo rádi řídí.
O pohonné jednotce se sice značka prozatím nezmiňuje, nicméně spekulace vozu přisuzují 1,5litrový benzinový motor, který by byl naladěn na zhruba 130 koní. To sice na první pohled není zrovna extra výkon, nicméně spárován má být s hmotností pouhých 980 kg. Mimo to mají všechny koně zamířit na zadní nápravu, přičemž jejich přenos bude mít na starosti nakrátko zpřevodovaný šestistupňový manuál. Potenciál tu tedy je.
Toyota navíc dodává, že vůz se má pyšnit optimálním rozložením hmotnosti a nezávislým zavěšením, pročež lze prý za jeho volantem očekávat působivé jízdní zážitky. Zda ale toto marketingové prohlášení skutečně dojde naplnění, to je momentálně ve hvězdách. Dodat tedy můžeme pouze tolik, že vzhledově je vůz ovlivněn Toyotou Sports 800 z roku 1965.
V rámci rozměrů je možné počítat s délkou 3 990 milimetrů, šířkou 1 695 mm, výškou 1 320 mm a rozvorem 2 480 mm. Vše rámuje žlutý lak karoserie, se kterým kontrastuje černá střecha. Tyto odstíny pak vévodí rovněž interiéru, který je sice oholený prakticky až na kost, nicméně digitálním přístrojovým štítem, klimatizací či porty na USB se pochlubit může.
Koncepční Toyota S-FR vypadá na opravdu zajímavý malý sporťák, který by mohl okouzlit i nízkou cenou. Sériová výroba však prozatím jistá není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
dnes - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 8 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 9 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 11 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
dnes - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
dnes
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus