Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota RAV4 Hybrid pro Evropu je tu, čtyřkolku může mít jen elektrickou
15.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
RAV4 pro Evropu dostala nový vzhled a hybridní pohonné ústrojí, které slibuje spotřebu 4,9 litru na sto a 197 koní. Přijdou i konvenční varianty.
První kompaktní SUV s hybridním pohonným ústrojím na evropském trhu bude nová Toyota RAV4 Hybrid. Uvedla to automobilka u příležitosti odhalení tohoto stroje na frankfurtském autosalonu. Kromě přídavku hybridu do útrob RAV4 se může Evropa těšit i z faceliftované vizáže, nového interiéru a pár změn na podvozku.
Informace o faceliftu a ani vzhled nové „ravky” ovšem nejsou ničím zásadně novým. Tenhle vůz se představil už letos v dubnu na autosalonu v New Yorku, kdy jsme měli možnost si prohlédnout hromadu fotek hybridu v americké specifikaci. RAV4 dostala novou přední masku, prahy a záď a nová jsou také jak přední, tak i zadní světla. Různé varianty dostanou různá nová kola a vyšší výbavové verze budou mít stříbrně lakované ochranné plasty na spodcích nárazníků.
V interiéru se můžeme i v Evropě těšit na 7" displej na středové konzoli, který bude výstupem infotainmentového systému Toyota Touch 2, a 4,2" displej mezi analogovými budíky. Také tu najdeme nové matně černé či matně stříbrné obložení a, jako obvykle, hodnotnější materiály, příjemnější na pohled i omak. Palubní deska vypadá trochu industriálně, ale nepostrádá jistou eleganci.
Co je ovšem nejpodstatnější, Toyota zveřejnila detaily hybridního pohonného ústrojí. Pod kapotou najdeme 2,5litrový atmosférický čtyřválec, pracující v Atkinsonově cyklu, spojený s elektromotorem. Standardně výkon putuje na přední kola přes bezestupňovou převodovku eCVT. Kombinovaný výkon 197 koní má dostat tohle auto na stovku za 8,7 vteřiny.
Hybrid bude k mání také s pohonem všech kol E-four, který ovšem nepřidá kardanovou hřídel a diferenciály, nýbrž druhý elektromotor o 68 koních na zadní nápravu. Pohon zadních kol bude vůz přiřazovat samočinně při akceleraci nebo jízdě na kluzkém povrchu. Jak se změní čas potřebný ke zrychlení na stovku, není známo.
Elektromotory budou brát energii z niklo-metal-hydridové baterie, umístěné pod zadními sedačkami. Neznáme její kapacitu, ani jak daleko vůz ujede čistě na elektřinu, víme ale, že elektronika je naprogramovaná tak, aby v městském provozu co nejvíc využívala elektřinu. O nabíjení se postarají elektromotory při zpomalování či jízdě bez plynu, zde žádné novinky nečekejme. Kombinovaná spotřeba paliva má být 4,9 litru benzínu na 100 km.
Po stránce vnitřní výbavy očekávejme to, co nabídne americká verze. Samozřejmostí je plejáda elektronických jízdních asistentů od hlídače mrtvého úhlu přes rozpoznávání dopravních značek po samočinné brzdění. Také tu je adaptivní tempomat, automatická dálková světla nebo systém ptačího pohledu, který zobrazí dění okolo auta díky několika kamerám.
Kromě hybridu přijdou do Evropy také varianty s klasickým dieselovým či benzínovým motorem. Od každého paliva bude jeden, oba mají objem dvou litrů a oba plní normu Euro 6. Benzín nabídne 151 koní, má jezdit se spotřebou 6,4 litru na sto a bude jej možné kombinovat s manuálem nebo CVT. Diesel pošle na kola 143 koní a 320 Nm a řekne si prý o 5,3 litru nafty na 100 km.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Toyota RAV4 Hybrid v evropské verzi je vzhledově blízko té americké...
... která se ukázala před několika měsíci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch