Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota RAV4 2010: více chromu, komfortu i efektivity
3.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Jedno z prvních kompaktních SUV vůbec se pro letošek dočkalo relativně výrazného faceliftu. Krom upraveného vzhledu ale došlo i na několik technických změn. Co vše Toyota RAV4 pro letošní modelový rok nabízí?
Od roku 1994, kdy byla představena první generace modelu RAV4, si k němu našlo cestu přes milion zájemců. „Ravka“ je bez diskuzí zakladatelem a průkopníkem kategorie kompaktních SUV s pohonem všech kol a díky tomu je v nabídce (stejně jako podobně úspěšná Honda CR-V) již její třetí generace. Ta se letos dočkala poměrně zásadního faceliftu, který by měl především v Evropě, kde dnes vládne z hlediska prodejů Volkswagen Tiguan, oživit prodeje tohoto dříve velmi populárního modelu.
Stylisté použili stejný recept jako u Versa či Avensisu. Výrazné rozšíření a zvýraznění přední masky s rozsáhlým využitím chromu má zajistit tomuto vozidlu sebevědomější výraz a luxusnější charakter. Zbrusu nový je také přední a zadní nárazník stejně jako světlomety, které vzadu využívají technologie LED. Kromě základní výbavy Terra, která má ocelové "šestnáctky", dostaly ostatní varianty kola z lehkých slitin o velikosti 17 nebo 18 palců. Vzadu najdete rezervní kolo na dveřích opět pouze u verze Terra, ostatní provedení se dodávají s opravnou sadou. Zadní dveře jsou však stále uchyceny vpravo a otevírají se k chodníku, což není úplně praktické, nicméně jinak je do zavazadlového prostoru o průměrném objemu 410 litrů perfektní přístup.
Stejně jako u nedávno inovovaného Aurise či Corolly byl i u modelové řady RAV4 uplatněn soubor opatření Toyota Optimal Drive, který má vliv na nižší spotřebu paliva a ohleduplnost k životnímu prostředí. V nabídce jsou verze s pohonem předních (2WD), které však v ČR nejsou k dispozici, i všech kol (4WD) a tři pohonné jednotky. Základem je zážehový čtyřválec 2,0 litru Valvematic s proměnlivým časováním zdvihu ventilů o výkonu 116 kW, který může být kombinován jak s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou tak s novým převodným ústrojím Multidrive S, což je vlastně bezestupňová převodovka CVT. U ní můžete využít samočinného režimu nebo zvolit ruční ovládání se sedmi stupni, které lze přepínat pádly umístěnými pod volantem. Zbylé dva motory pracují na naftu a mají zdvihový objem 2,0 litru. Slabší kombinovaný s šestistupňovým manuálem nebo automatem dosahuje výkonu 110 kW, silnější dodávaný výhradně s ručně řazenou převodovkou má výkon 130 kW. Oba turbodiesely využívají technologie D-CAT (Diesel-Clean Advanced Technology) s filtrem pevných částic a redukcí oxidů dusíku ve výfukovém potrubí.
RAV4 s pohonem všech kol disponuje systémem pohonu IADs, jehož srdcem je elektromagneticky ovládaná lamelová spojka umístěná před zadním diferenciálem. Mimo jiné i díky senzorům stabilizačního systému (VSC) a ve spojení s elektrickým posilovačem řízení (EPS) se kontinuálně vyhodnocuje optimální rozdělení točivého momentu na přední a zadní kola, jehož poměr se pohybuje v rozpětí 100:0 až 55:45. V případě potřeby lze navíc tlačítkem „4WD Lock“ na středovém panelu nastavit pevné rozdělení 55:45, v nabídce je také asistent pro rozjezd v kopci (HAC) a kontrolovanou jízdu z prukého srázu (DAC).
Základní verze Terra (ve standardu manuální klimatizace, el. okna, palubní počítač, audiosystém, 16palcová kola, 7 airbagů, VSC) se zážehovým motorem 2,0 litru a ručně řazenou převodovkou přijde na 594 900 korun, stejně vybavený turbodiesel 2,0 litru (110 kW) je o 50 tisíc korun dražší. Na vrcholu nabídky pak najdete verzi 2.2 D-CAT Premium Navi (kožené čalounění, navigační systém, parkovací kamera, tempomat, 18palcová kola, el. nastavitelné sedadlo řidiče atd.), která stojí 864 900 Kč.








Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins