Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota RAV4 2010: více chromu, komfortu i efektivity
3.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Jedno z prvních kompaktních SUV vůbec se pro letošek dočkalo relativně výrazného faceliftu. Krom upraveného vzhledu ale došlo i na několik technických změn. Co vše Toyota RAV4 pro letošní modelový rok nabízí?
Od roku 1994, kdy byla představena první generace modelu RAV4, si k němu našlo cestu přes milion zájemců. „Ravka“ je bez diskuzí zakladatelem a průkopníkem kategorie kompaktních SUV s pohonem všech kol a díky tomu je v nabídce (stejně jako podobně úspěšná Honda CR-V) již její třetí generace. Ta se letos dočkala poměrně zásadního faceliftu, který by měl především v Evropě, kde dnes vládne z hlediska prodejů Volkswagen Tiguan, oživit prodeje tohoto dříve velmi populárního modelu.
Stylisté použili stejný recept jako u Versa či Avensisu. Výrazné rozšíření a zvýraznění přední masky s rozsáhlým využitím chromu má zajistit tomuto vozidlu sebevědomější výraz a luxusnější charakter. Zbrusu nový je také přední a zadní nárazník stejně jako světlomety, které vzadu využívají technologie LED. Kromě základní výbavy Terra, která má ocelové "šestnáctky", dostaly ostatní varianty kola z lehkých slitin o velikosti 17 nebo 18 palců. Vzadu najdete rezervní kolo na dveřích opět pouze u verze Terra, ostatní provedení se dodávají s opravnou sadou. Zadní dveře jsou však stále uchyceny vpravo a otevírají se k chodníku, což není úplně praktické, nicméně jinak je do zavazadlového prostoru o průměrném objemu 410 litrů perfektní přístup.
Stejně jako u nedávno inovovaného Aurise či Corolly byl i u modelové řady RAV4 uplatněn soubor opatření Toyota Optimal Drive, který má vliv na nižší spotřebu paliva a ohleduplnost k životnímu prostředí. V nabídce jsou verze s pohonem předních (2WD), které však v ČR nejsou k dispozici, i všech kol (4WD) a tři pohonné jednotky. Základem je zážehový čtyřválec 2,0 litru Valvematic s proměnlivým časováním zdvihu ventilů o výkonu 116 kW, který může být kombinován jak s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou tak s novým převodným ústrojím Multidrive S, což je vlastně bezestupňová převodovka CVT. U ní můžete využít samočinného režimu nebo zvolit ruční ovládání se sedmi stupni, které lze přepínat pádly umístěnými pod volantem. Zbylé dva motory pracují na naftu a mají zdvihový objem 2,0 litru. Slabší kombinovaný s šestistupňovým manuálem nebo automatem dosahuje výkonu 110 kW, silnější dodávaný výhradně s ručně řazenou převodovkou má výkon 130 kW. Oba turbodiesely využívají technologie D-CAT (Diesel-Clean Advanced Technology) s filtrem pevných částic a redukcí oxidů dusíku ve výfukovém potrubí.
RAV4 s pohonem všech kol disponuje systémem pohonu IADs, jehož srdcem je elektromagneticky ovládaná lamelová spojka umístěná před zadním diferenciálem. Mimo jiné i díky senzorům stabilizačního systému (VSC) a ve spojení s elektrickým posilovačem řízení (EPS) se kontinuálně vyhodnocuje optimální rozdělení točivého momentu na přední a zadní kola, jehož poměr se pohybuje v rozpětí 100:0 až 55:45. V případě potřeby lze navíc tlačítkem „4WD Lock“ na středovém panelu nastavit pevné rozdělení 55:45, v nabídce je také asistent pro rozjezd v kopci (HAC) a kontrolovanou jízdu z prukého srázu (DAC).
Základní verze Terra (ve standardu manuální klimatizace, el. okna, palubní počítač, audiosystém, 16palcová kola, 7 airbagů, VSC) se zážehovým motorem 2,0 litru a ručně řazenou převodovkou přijde na 594 900 korun, stejně vybavený turbodiesel 2,0 litru (110 kW) je o 50 tisíc korun dražší. Na vrcholu nabídky pak najdete verzi 2.2 D-CAT Premium Navi (kožené čalounění, navigační systém, parkovací kamera, tempomat, 18palcová kola, el. nastavitelné sedadlo řidiče atd.), která stojí 864 900 Kč.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien