Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius 2016: nová generace odhalena únikem, hezká opravdu není
7.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Původním designem nového Priusu byla prý Toyota natolik zklamaná, že poslala designéry zpět k rýsovacím prknům. Tohle má být náprava.
Zejména v našich testech velmi často naznačujeme, že názor na design by si každý měl udělat sám. V případě odhalování jednotlivých novinek pak stylizaci mnohdy ani nekomentujeme, zvláště u vozů, které jsme si nemohli prohlédnout na vlastní oči a kde negativní dojem může navodit jen špatná fotka. Dnes nám ale dovolte tuto zásadu porušit a vyjádřit se na konto designu nové Toyoty Prius ještě předtím, než ji poprvé spatříme.
Než ale spustíme kadenci nepříliš lichotivých slov, jen v rychlosti zmíníme, že čtvrtá generace japonského hybridu měla být již delší dobu mezi námi. Automobilka přitom naznačovala, že novinka bude lídrem v oblasti designu a techniky, obojí však nejspíše vedení zklamalo. A proto musel vůz zpátky do vývojového oddělení, které dostalo dalších pár měsíců na revize karoserie i hybridního ústrojí.
Výsledek alespoň podle prvních fotek příliš uspokojivě nedopadl. Vše samozřejmě hodnotíme z pozice Evropanů, kterým typické japonské tvary obvykle příliš nesedí. Nicméně Toyota tento odpor povyšuje na ještě vyšší úroveň. Stačí ostatně jen pohled na záď, kde se potkává horizontální spoiler s vertikálními světly a oblé okno s ostrými hranami a prolisy.
O poznání lépe na tom Prius není ani zepředu, kde čelní maska a nárazník vypadají jak kreace odvážného tunera krátce po havárii. Samozřejmě nepochybujeme o tom, že svého kupce si tyto tvary dozajista najdou, zvláště pokud ten se bude chtít maximálně odlišovat od davu. Nicméně o vedoucí pozici v rámci designu, o níž Toyota před měsíci hovořila, si nový model skutečně může nechat pouze zdát.
Platí to nejen o standardním provedení, které se na fotkách ukázalo v zeleném hávu, ale také o plug-in hybridu, tedy voze v modrém laku. V jeho případě ale můžeme alespoň o trochu více vyzdvihnout příď, kde odlišné světlomety a pozměněná čelní maska s výše postaveným logem a větší členitostí přece jen vypadá přitažlivěji. Navíc ony LEDky pro denní svícení lépe korespondují s lampami vzadu.
Obě verze by se přitom měly ukázat v říjnu na autosalonu v Tokiu, přičemž ve srovnání se stávající generací narostou o 70 milimetrů (na 4 550 mm) do délky a o 25 milimetrů (na 1 770 mm) do šířky. Výška ale zůstane na 1 490 milimetrech, což ostatně platí také o rozvoru 2 700 mm. Samotný komfort v kabině se ovšem má nemalou měrou zlepšit.
Opravdu působivý je pak úbytek hmotnosti. Standardní verze totiž poklesla z 1 393 kilogramů na 1 280 kg, plug-in hybrid pak váží 1 350 kilo namísto 1 435 kg. Velkou měrou za to přitom může výměna nikl-metal-hydridových baterií za lithium-iontové, které by navíc Toyotě Prius PHEV měly umožnit až 50kilometrový dojezd čistě na elektřinu.
Hybridní systém počítá s 1,8litrovým čtyřválcem VVT-i o výkonu 105 koní, kterému by měl asistovat 90koňový elektromotor a převodovka CVT. Celkově přitom souprava bude přední kola zásobovat 145 až 150 koňmi, dočkat se pak máme 2,5litrové, respektive u plug-in hybridu dokonce 1,42litrové normované spotřeby.
Realita samozřejmě bude jiná, to si ovšem necháme na první test. K tomu ovšem hned tak nedojde, navzdory stávajícímu úniku a podzimnímu představení. Do prodeje by totiž nový Prius měl ve své domovině zamířit ve druhém čtvrtletí příštího roku, u nás se jej tedy možná dočkáme až někdy na Vánoce 2016 či ještě později. Do té doby ještě můžeme doufat, že tento únik není autentický nebo nezobrazuje finální design...
Nová Toyota Prius do vínku příliš krásy nepobrala. A to přesto, že kvůli vylepšení designu se její příchod o půl roku pozdržel
Zdroj: Digital Trends přes Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva